שאל את הרב

גיל נישואין

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 28/02/02 18:44 טז באדר התשסב

שאלה

קוראים לי,,,אני בת 16 ואני ממש נגד חברות אני מאוד בוגרת ואני מרגישה שחסר לי משהו בחיים

אבל זה לא מיתוך שיעמום וחןסר מעש כי אני מרגישה שאני ממש ממצה את החיים שלי אני מדריכה וגם מיתנדבת" בקיצור החיים שלי מלאים ברוך ה כל יום כבר כמה שבועות אני קמה באי חשק לחיות אבל ברגע שאני מדברת עם בן זה עושה אותי מאושרת ואני לא רוצה להיתחתן כל כך מוקדם אבל בכל זאת זה ממש ממש ממש ....... חסר לי אני ממש אודה לך אם תענה לי כי דיברתי עם כמה והם לא ממש עזרו לי תודה

תשובה

בס"ד

אני מאוד בעד נישואים בגיל מוקדם - כל מי שעשה את זה נכון - הרויח. כך כתוב בגמרא וכך גם כתוב במציאות. כמובן יש כאלה שאינם מוכנים ועושים שטויות. אבל סידרו של העולם הוא להתחתן הרבה יותר מוקדם ממה שמקובל היום.

אני לא כל כך מדייק. גם היום זה מקובל בכמה וכמה מקומות בעולם וגם בארץ, אבל לא בחברה שלנו.
לצערי החברה החילונית המערבית שאנחנו חיים בקרבתה ומתנהגים לפי חלק מהקודים שלה יש כל כך הרבה מתירנות עד שאי אפשר ללמוד מהם על גיל הנישואים כי הוא זה.
גם ההצלחה שלהם בתחום הזה היא לא משהו. כל מדינה בעולם המערבי מתחרה עם חברותיה בכשלון יותר גדול מאחרות בתחום זה. יש מדינות שהכשלון בנישואים הוא חמישים אחוז, בישראל זה שלושים אחוז. העייפות והפזילות גם הם היו צריכים מזמן מזמן לעורר את הציבר להחליף דרך אבל זה לא בא. והעיקר והוא המשפחה והאהבה וטעם החיים אינם. יש עבודה, פרנסה, אינרנט, מכונית, כדורגל, בית\פנטהאוז וכד' אבל אהבה אין. יש כל מיני בגידות קטנות שנקראות בגניבה "אהבה" אבל את האהבה האמיתית - אין. וחבל.

יש הרבה שמתחתנים מוקדם. מספיקים הרבה בחיים. לא מקלקלים את הרגשות. הלב נשאר נקי. גם הגוף נשאר נקי וזה המתנה של החיים.

אין מתנה יותר טובה מזו. רק צריכים להיות אמיצים. ולעבוד בחכמה.

את צריכה כמובן בחור מספיק בוגר שיכול לעמוד במשימה הזאת.מי שברא את העולם יצר בחורים בוגרים. לפי המכתב שלך את בוגרת ואחראית ומי שמיועד לך בודאי הוא כמוך.
אם לפני מאה שנה רוב מוחלט של הבנות התחתנו בגיל שלך אין סיבה שבימינו הבנות לא יהיו מספיק מוכשרות לכך.
צריך לבדוק את הענין עם הוריך ולהכשיר אותם לכך בחכמה ובשום שכל.
זו דעתי. אני יודע שהיא לא כל כך מקובלת אצל חלק מהאנשים אבל יש לי כל כך הרבה מקורות בחז"ל ומקורות בנסיון חיים של אחרים שנותנים לי אומץ לכתוב לך את דעתי.

בהצלחה

כתבות נוספות