שאל את הרב

גיוס בנות לצבא - דחוף מאוד!!

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 16/06/06 17:06 כ בסיון התשסו

שאלה

שלום רב,

אני מסיימת י"ב, ואני עדיין מתלבטת בין צבא לשירות לאומי.

ההתלבטות היא בעיקר נובעת מכך שבצבא יש לי אפשרות להתקדם ולעשות דברים ייחודיים, ובאמת לעשות דברים ולא סתם להעביר את הזמן. אני ממש לא מזלזלת בשירות לאומי, אבל אולי לי אישית, זה לא הכי מתאים, אני לא חושבת שאני אצליח לתרום שם במידה רבה..

אמנם רוב הסיכויים שהתקבלתי למשרד הביטחון בשירות לאומי, וזה דוקא יכול להיות תפקיד טוב ומעניין..

אבל, בצבא התקבלתי לתפקיד ממש ממש טוב. אני לא הולכת להיות פקידה, וגם לא לוחמת. התקבלתי לתפקיד שדורש שנת קבע והוא בתחום המחשבים.

קראתי לא מעט תשובות של רבנים ותגובות של בנות דתיות בצבא, אבל לא מצאתי משהו שעונה על המצב שלי.

מצד אחד אני רוצה צבא בגלל התפקיד ואולי גם בגלל החוויה, אבל מצד שני יש לי מלא חששות שמבחינה דתית, אולי באמת זה לא מקום בשבילי ועדיף שאני לא אלך לשם. אני לא יודעת איך ההווי שם בצבא, איך זה להיות בחורה דתיה בצבא.. וזה מפחיד אותי..

לגבי שבתות- זה פיקוח נפש, לא?

לגבי צניעות- כל אחת צריכה לדעת לשמור על עצמה, אבל השאלה עד כמה זה באמת תלוי בנו? אם בצבא לא נקלעים למצבים שנוגדים את הערכים והצניעות, שלא ממש באחריות שלנו?

אני ממש לא יודעת מה לעשות. אם ללכת אחרי הרצון לשרת בתפקיד ממש טוב ושדורש ידע רב, או ללכת להיות פקידה אבל במקום ממש חשוב כמו במשרד הביטחון.

אני רוצה לדעת אם בתפקיד כמו שלי, כל העניין של "איבוד הנשיות", והצניעות, ועוד דברים שאני אולי יודעת אותם, גם רלבנטים..?...

בתודה,

רויטל.

תשובה

שלום וברכה
אם יש לך אמון בעצמך – אל תפחידי את עצמך לחינם. לא בונים עולם רוחני על פחד. מובן ששוקלים אותו, ולא מתעלמים מהסכנות, אולם תועלת רוחנית גדולה יותר מושגת דווקא כאשר אדם מאמין באצמו ובכוחו ולא פוחד כל הזמן.
כאמור, הדבר תלוי מי את. ניתן לעבור את השרות הצבאי בגדלות, ודווקא במעמד מיוחד של בחורה דתית שלא רק שומרת על עצמה אלא מתפתחת ומאהבת שם שמיים על הבריות, ועל ידי כך להתחזק. לעומת זאת, היו הרבה בנות שנפלו בצבא. דברים דומים אפשר לומר גם על השרות הלאומי, אם כי אני מניח שהמצב פחות קיצוני – העליות נמוכות יותר אולם גם אפשרויות הנפילה נמוכות יותר.

יש כאלה ויש כאלה, ואת זאת שיודעת יותר טוב על עצמך, ולפי מה שאת מעריכה מי את – תנהגי. לא מפחד אלא מאחריות.
חשוב לי להדגיש כי עניתי רק להיבט של השאלה שאת שאלת. אני לעצמי מתנגד לשרות בנות בצבא, אולם לא זו השאלה שנשאלתי. עיקר תשובתי מתייחס לשאלת משקל הפחד במערכת השיקולים.

כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות