שאל את הרב

גזל?? דחוףףף!!!!!!

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 30/06/11 10:13 כח בסיון התשעא

שאלה

שלום לרב,

חברה שלי עושה שירות לאומי .

היא לא גרה בעיר שבה היא עושה את השירות ולכן קיבלה כרטיס עם בול שנותן לה לנסוע בקווי אגד הבינעירוניים בלבד- בחינם וללא הגבלה.

מבחינת נסיעות בעיר עצמה- נותנים כרטיסיה אחת שלא מספיקה לה (היא כן מספיקה לה להגיע למקום השירות ובחזרה -אך לא מעבר , כלומר לצרכיה הפרטיים.)

לאחרונה שמתי לב שהיא משתמשת בכרטיס עם הבול שנועד לקווים הבינעירוניים בלבד- גם בתוך העיר. היא פשוט מראה את הכרטיס בחטף לנהג , והנהג , מאחר והוא בוודאי מניח שמדובר בכרטיס חופשי חודשי או משהו דומה- נותן לה לעבור ,ופעמים אחרות פשוט לא רואה\שם לב כלל.

מידי פעם כן מעירים לה ואז היא אומרת שלא ידעה ושתמיד נותנים לה לעלות עם כרטיס כזה. (שזה שקר והיא כן יודעת שזה אסור לפי מדינייות אגד.)

אמרתי לה שזה גזל והיא אמרה שזה לא כי אחרת הנהגים (שכן שמים לב שהיא עולה עם הכרטיס הזה ומעירים לה- מה שלא קורה הרבה) לא היו מרשים לה לעלות כי זה אסור.

אז אמרתי לה שלנהגים הרבה פעמים אין סבלנות להתווכח וכו' אז הם מאשרים.

בנוסף ,היא אומרת שזה לא פייר שלחיילים יש חוגר שנותן להם אישור לנסוע בכל הקווים בחינם ולשירות לאומי לא , ולכן יש לה זכות , כדבריה.

האם זה גזל או לא?

תודה!!!!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

פשוט שזה גזל!

עליה לעשות תשובה גדולה על העוון החמור.
היא צריכה להחזיר לחברת אגד את עלות כל הנסיעות שנסעה באוטובוסים בניגוד לכללים, ואחר כך להתוודות על העבירה החמורה לפני ד':
להכיר בחטא, להתחרט עליו ולקבל על עצמה שלא תשוב למעשה זה לעולם.

גם אם הנהגים מאשרים לה לנסוע - הם לא המנהלים של חברת 'אגד', הם רק עובדים באגד, לכן הם לא יכולים לפטור את החברה שלך מתשלום לנסיעה שלה.
לדוגמה - אם אני רוצה להכנס להופעה וחבר שלי שומר שם ומכנים אותי בחינם ללא אישור ההנהלה - זה גזל.

גם הטענה על האפליה בינה לבין התנאים של החילים, אפילו אם היא טענה נכונה - זה לא מצדיק לגנוב את הנסיעה מאגד.

מצד דיני תוכחה חשוב מאוד שתראי לחברה הזאת את התשובה שלי כדי לסייע לה לתקן את דרכיה.

כתבות נוספות