שאל את הרב

גבר נשוי שבגללי רוצה להתגרש מאשתי

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 24/02/19 10:44 יט באדר א'

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני חוששת שעשיתי חטא גדול מנשוא,ולא יודעת מה עלי לעשות כדי לתקן את הנזק שנגרם.

הכרתי אדם כשחיפשתי עבודה,ואותו אדם ניסה לייצר איתי קשר רומנטי (לא נפגשתי עמו מעולם עד היום),מהתחלה משהו בו היה חשוד לכן הפסקתי לדבר איתו.

לאחר כמה חודשים נקלעתי למצוקה כלכלית קשה באמת והגעתי למצב שאין לי כסף לשום מטרה לא לקורת גג לא לאוכל וכו׳ ממש עוני והוא פתאום שלח לי הודעה והתעניין בשלומי,הציע לעזור לי וכולי ואני לא ידעתי אם זה כדאי או לא,כי בכל זאת אני לא מכירה אותו.

התחלנו לדבר והוא ביקש להיפגש,כשהתחלתי לבדוק מיהו גיליתי שהוא נשוי.

מאותו רגע אמרתי לו שאני לא מעוניינת בשום קשר רומנטי איתו ואפילו הרגשתי אחריות להסביר לו כמה זה אסור ולא נכון ואף ניסיתי לשכנע אותו לא לבגוד באשתו לעולם (מהחשש שאם לא אני אז אחרות) ושלחתי לו סרטונים של שיעורי תורה בנושא ואף תמונות של חומר מחזק בנושא-וליבי באמת יצא אל אשתו

והוא מצידו אמר שהוא מבין לגמרי אך בכל זאת מתעקש לעזור לי במצוקה הכלכלית שאני נמצאת בה באופן חד פעמי בתור יהודי (מה שלא באמת קרה)

וכך באמת נמשך לו שבוע שלם שעדיין המשכנו לדבר שכל הזמן הוא מתלונן על אשתו ואני מצידי מסבירה לו שהיא הזיווג המושלם בשבילו והכי מתאימה למידות שלו וכל מה שעלה בדעתי ושמעתי בשיעורי תורה כדי לשכנע אותו לא לה תסתכל לצדדים ולא עלי ולא על אף אישה אחרת

וכל פעם שאמרתי לו את הדברים הוא אמר שאני צודקת ושהוא מעריך אותי שאני אומרת לו את זה ולקח את זה למקום שאני בן אדם טוב וכנראה שאני המושלמת ולא אשתו

לא חשוב מה אמרתי הוא לוקח את זה למקום שהוא מעוניין בי

ופתאום הוא סיפר לי שהוא רוצה להתגרש מאשתו!!!!

ואני פתאום הבנתי את גודל החטא שבכלל המשכתי לדבר איתו בהודעות מתוך מחשבה על עצמי ועל הצרה שאני נמצאת בה יכול להיות שגרמתי לגבר נשוי לחשוב שהדשא של השכן ירוק יותר ושאני טובה יותר ממנה ומבחינתי זה היה אפלטוני לחלוטין הבנתי שמצידו זה ממש לא!!!!עכשיו הוא רוצה להתגרש מאשתו ואומר שהוא רוצה לצאת איתי ושהוא לא יוותר ואני יודעת שלא נתתי לזה יד מצד אחד,מצד שני כנראה שכן השארתי לו פתח בזה שלא ניתקתי ממנו קשר לחלוטין

ואני מפחדת שבגללי התעורר בו הרצון הזה כי בכל זאת המשכתי לדבר איתו בתקווה שהוא באמת יעזור לי ועכשיו אני מנסה לשכנע אותו חס וחלילה לא להתגרש ולא יודעת מה לעשות כבוד הרב.עשיתי טעות ואני לא יודעת איך לתקן אותה את העוון הזה שאשתו אולי בוכה בגלל זה .חשוב לי לציין שבהתחלה כשדיברנו באמת הייתי מעוניינת בו ואז גיליתי שהוא נשוי והיה לי קשה אבל ידעתי שזה יצר הרע ואמרתי בפה מילים כדי שיכנסו לי ללב אז ככה שגם חטאתי בהרהור.מעולם לא נפגשנו ולא היה בינינו שום מגע!!!מה לעשות כבוד הרב???

תשובה

שלום וברכה,

א. ראשית, אשרייך שאת רוצה לחזור בתשובה. שערי תשובה לא ננעלו לאף אדם. לא לך ולא לו. אם את חושבת שעשית מעשה שלילי, תחזרי בתשובה, וה' הטוב יקבל אותך אליו.

ב. לאור מה שכתבת. חושבני שעלייך לנתק איתו קשר מוחלט. תודיעי לו: "אינני מעוניינת בקשר אתך בשום אופן. אל תתקשר אליי יותר!" את יכול גם לחסום את המספר שלו. וזהו. מה לך ולגבר נשוי שפוזל לנשים אחרות?

ג. אינך אשמה בכל הדיבורים הרעים שלו על אשתו. הוא התנהל באופן חמור ביותר. וניצל את התמימות שלך כדי לדמיין דמיונות אסורים. אם רע לו עם אשתו שילך לטיפול, ואם יחליט שאשתו "רעה" שקודם יתגרש ואח"כ יתחיל לחפש אישה אחרת. לא ככה מתנהלים.

ד. גם אם אותו גבר יתגרש מאשתו - לא הייתי מציע לך להתקרב אליו. הסימנים שמסרת עליו מעוררים הרבה מאוד חשדות כנגדו. וייתכן שהוא מתנהל ככה עם נשים נוספות, וייתכן חלילה שיעשה זאת לאשתו הבאה. מציע לך לבורך מהדמות.

ה. מציע לך להתרחק מכל הסיפור, ובעז"ה למצוא את זיווגך המתאים והשלם עבורך.

בהצלחה רבה

הלל

כתבות נוספות