שאל את הרב

גאולה ל23 איש?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 15/07/13 20:52 ח באב התשעג

שאלה

רציתי לשאול בעניין גמרא מסוימת בסנהדרין קיא עמוד א כדקלמן : "ולקחתי אתכם לי לעם ונאמר והבאתי אתכם מקיש יציאתן ממצרים לביאתן לארץ מה ביאתן לארץ שנים מס' ריבוא אף יציאתן ממצרים שנים מס' ריבוא אמר רבא וכן לימות המשיח שנא' (הושע ב, יז) וענתה שמה כימי נעוריה וכיום עלותה מארץ מצרים"

מה שיוצא על פי הגמרא שלימות המשיח ישארו 2 מ 600000 . לפי חישוב של 14 מליון יהודים בעולם יוצא שלימות המשיח יהיו 23 איש ?

הייתכן? מה כוונת הגמרא

בתודה איתי.

תשובה

שלום!

בסוגיה שלפני כן בדף זה מופיעות כמה דרשות שדרשו אמוראים שיוצא למעט את עם ישראל, ואמרו להם שלא נוח לקב"ה בדרשות כאלה, אלא יש לדרוש את הפסוקים בצורה אחרת באופן שאין הכוונה למעט את עם ישראל.

למדנו מכאן שהתגשמות הנבואות תלויה גם בפירוש שחכמי ישראל יפרשו אותם, ולכן חשוב מאוד לפרש את הנבואות באופן שיצא טוב לישראל.

לעניות דעתי הכוונה בדרשה שהבאת היא שמכל עם ישראל שיצאו לגלות בכל הדורות - בסופו של דבר יגיעו לימות המשיח רק ערך של כשניים משישים ריבוא. ומאחר שעברנו דורות רבים כל כך של יהודים שלא זכו להגיע לראות בגאולה, ובפרט ריבוי היהודים מעבר לכל שיעור שלא היה דבר כזה אי פעם בעולם שנהרגו בשואה, בכל הרדיפות, הפוגרמים, עלילות הדם ומסעות האונס של שונאי ישראל - ודאי שכבר נתקיימה נבואה הזאת ועם ישראל ראוי להיגאל ממש בקרוב. ואין הדבר תלוי אלא בנו, שנעשה עוד צעד בהתקרבות לה' ובדרישת הגאולה.

שנזכה לראות בקרוב בגאולה השלימה!

* התשובה ניתנה ע"י חתן הרב.

כתבות נוספות