שאל את הרב

בעניין שידוכים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/07/05 18:31 יד בתמוז התשסה

שאלה

שלום שמי ט. ואני בת 31

רציתי לשאול שאלה ודיי מציקה לי. אני ניפגשת המון לשידוכים.מבחינה דתית אני בחורה מסורתית שומרת שבת הולכת רק עם חצאיות אבל כמו שאומרים יש עוד הרבה לשנות ולהתחזק. אין לי כ"כ שאיפות להתחזק ז"א נוח לי איך שאני יש לי מחשב טלויזיה ואני לא מוכנה לוותר על זה. הכרתי בחור שיותר חזק ממני מבחינה רותנית והפער גדול מאוד בנינו מבחינה דתית. שאלתי היא עם איזה בחורים אני צריכה להיפגש חזקים ממני או פחות ממני? קשה לי גם עם בחורים שהם פחות ממני אני רוצה גבר שמתפלל והולך לשיעורים

תשובה

שלום וברכה
לו היינו יודעים את הכללים של השידוכין וההתאמות היה לנו כל כך קל, ולא היו בעיות כלל.
ברם, אין אנו יודעים את הסוד של ההתאמה, ומה כל אחד מבקש. יש לזכור כי רמה דתית היא רק אחד מהפרטים המרכיבים את הזוגיות, והרבה נושאים אחרים – מידות טובות, אידיאליות, רצון וכדו – נמצאים אף הם במרחב, אלא שאף אחד לא יכול לקבוע את המינון הנכון של כל אחד.
את צריכה לחפש את מי שאת רוצה, ולנסות להיות מתאימה למי שאת רוצה. זה כלל כל פשוט ולא מסובך, ובמקום להתכנס לעולם של שאלות – האם הוא צריך להיות יותר דתי ממני או פחות דתי ממני – יותר טוב פשוט לחפש מישהו כמוך, שרוצה יותר, שגם הולך לשיעורים וגם חי בדרך שאת רוצה לחיות. יש הרבה כאלה, ואם תמדדי גם את רמתו הדתית וגם מידות טובות ותקבלי מישהו שמתאים לך – זה יהיה הדבר הנכון ביותר לעשותו.

כל טוב ושמחינו בשמחות

כתבות נוספות