שאל את הרב

בעל מתעלם

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 02/06/09 01:17 י בסיון התשסט

שאלה

שלום כבוד הרב

ברצוני להתייעץ. אני נשואה שנתיים. בעלי התחיל עבודה חדשה לפני כשנה מיד אחרי הולדת בתנו. לצערי העבודה גזלה ממנו המון ולא קיבלתי תמיכה ממנו כלל החודשים הראשונים עם הילדה עברתי את כל הקושי כמעט לבד. אני מרגישה שהעבודה עד היום גוזלת את כל זמנו הוא כל הזמן עייף בקושי מדברים אני מרגישה שבמשך השבוע רוב מטלות הבית עליי בבית ובחוץ... קניות טיפול ברכב שוק וכמובן הילדה והעבודה שלי. בסוף השבוע אם הוא לא עובד הוא עוזר המון אבל לצערי במשך השבוע מרגיש שיש לי בעל אחר. חוץ מזה שאני מרגישה שאני משקיעה בזוגיות והוא לא. אני יודעת שצריך לתת שלא מתוך לקבל אבל אני כבר לא מדברת על משהו שהוא עושה בשבילי אלא על לעזור לי על מנת לתת גםלי טיפה מרחב לעשות דברים שאני רוצה כמו ספורט וכו. דיברתי איתו וזה כל פעם מחזיק גג חודש ואז הוא שוב חוזר לעייפות והירדמות בספה וללא לעשות כמעט כלום במשך השבוע. קשה לי להיות אחראית על הכל ולא חושבת שבשביל זה התחתנתי.אני מרגישה שאם דברים לא ישתנו משהו ישתנה אצלי ואני אפסיק להיות אישה טובה ובאמת שאני משתדלת באם זה לתת לו ללכת לשיעורי תורה ואם זה בלהשקיע בו בכל מיני דברים קטנים וכו אני יודעת שהוא עובד לפרנסת הבית אבל לא רוצה לתת את התירוץ הזה כשכבר יהיה מאוחר מדי. אשמח לייעוץ

תודה

תשובה

שלום

מאד כואב לקרוא את התיאור שלך. אני מבין אותך, ורוצה לחזק את ידייך.

אני מניח שגם לבעלך יש את הצד שלו, וגם לו יש ראיה של המציאות.
אך גם אם יש לו סיבות טובות להתנהגות העייפה שלו, עליו להבין שמעשיו גורמים לערעור הזוגיות שלכם.

כתבו בשם האר"י שעיקר מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' היא בין הבעל והאשה. בעל שאינו מכבד את אשתו, ואינו משקיע בה את מיטב זמנו, עובר על איסור תורה של 'ואהבת לרעך כמוך', וכפירוש ר' עקיבא- מה ששנוי עליך לא תעשה לחברך.

אין 'שיעור תורה' ואין 'פרנסה' ואין שום דבר אחר, הדוחים את ההשקעה בזוגיות יציבה ובריאה.
שם השם נמחה על המים כדי להשכין שלום בין בעל ואשתו, וכן כל המעשים של עבודת ד' אם הם באים תוך הכאבה של הבעל לאשתו הם אינם שוים דבר, והם אף אסורים.

אני ממליץ לך לנסות להבהיר לבעלך שהתנהגותו פוגעת בך מאד, ושאת מעוניינת לבחון איתו באיזו דרך להמשיך את הזוגיות איתו, אם הוא ימשיך לא יכבד אותך וישקיע בך.

אמנם כאמור שימי לב להשקפתו על המציאות והקשיבי לה, נסי להבין איך זה מהצד שלו. אך לא ככניעה לדעתו אלא כהבנה כדי להתקדם.
חשוב שכל השיח יהיה בצורה נעימה ומכבדת, ולא בקיטורים ובאוירה של שפחה ואדון, אלא שיחה שיוויונית בין בני זוג אוהבים.

באם אין התקדמות בעניין הזה, אני ממליץ לפנות לטיפול זוגי ע"י מטפלים מוסמכים ויראי שמיים.
אין ממה לחשוש או להתבייש, הרבה פונים לטיפול זוגי וזה מסייע להם בזוגיות בריאה יותר.

חזקי ואמצי




כתבות נוספות