שאל את הרב

בניית אישיות: מי אני ומהן השאיפות האמיתיות שלי? קודש או חול?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/09/21 20:30 כה באלול התשפא

שאלה

שלום וברכה.

אני כבר המון זמן חושב לעצמי מה אני רוצה להיות בחיים ואני לא יודע, אני מרגיש שאני לא יודע מי אני ומה השאיפות האמיתיות שלי. אני מרגיש כאילו אני עומד בין שני העולמות: מצד אחד אני רוצה להיות בן אדם דתי שומר תורה ומצוות ולהקים בית כזה וגם לעבוד באיזו עבודה טובה, מצד שני אני גם נמשך לחלק מהדברים שהם של העולם ה"חילוני", ואני לא סגור על עצמי מה הכי טוב לי ומה הכי נכון בשבילי .

תודה רבה לכם!

תשובה

שלום לשואל המיוחד!

איזו שאלה נפלאה, תודה על השיתוף ועל הכנות שלך. עצם היכולות לזהות בתוכך רצונות שסותרים אחד את השני מעיד על הקשבה עמוקה שלך לעצמך. מקווה שאצליח לפתוח איזשהו כיוון למחשבה.

אתה מתאר שיש בך רצונות סותרים, מצד אחד רצון להיות אדם דתי עם בית תורני. ומצד שני, יש בעולם החילוני דברים שמושכים אותך. ואתה שואל מה עושים עם הסתירה?

זה נושא כל כך משמעותי בחיים, מהות החיים, איך אני רוצה שחיי ייראו? מה חשוב לי בחיים? לפי אלו ערכים אבנה את חיי ובעז"ה גם בבוא היום את ביתי?

שאלות אלו ועוד רבות הן שאלות שיכולות לעלות בכל שלב בחיים, אך בגיל הנעורים הם עולות בצורה יותר משמעותית. ב"ה ! זה הזמן שבו אתה מגבש לעצמך את עולמך הרוחני, אחרי מס' שנים שבהם גדלת לפי המסגרות החינוכיות שהיית בהן – יש לך את היכולת לבחור!

היכולת לבחור היא זכות נפלאה שהעניק לנו הקב"ה, אנו לא בובות על חוטים אלא אנשים עם עמוד שדרה, לב ענק וראש על הכתפיים. ביחד עם כל הכלים הללו אנו ננסה לסלול לנו את מסלול חיינו.

איך עושים את זה?

1. ייעוד אישי- נסה לחשוב עם עצמך מה מעניין אותך? אלו תחומים גורמים לך 'להידלק'? מהם הכישרונות שיש בך. ממש לשבת ולכתוב הכול הכול על דף. זה יכול להיות מוזיקה, מחשבים, צילום, ציור, ביולוגיה, פסיכולוגיה, פיזיקה וכו' כל מה שאתה מרגיש טוב לעשות אותו. ופשוט להתמקצע בו, לקחת שיעורים, לקרוא באינטרנט, לשאול אנשים ועוד ועוד. כך לאט לאט תוכל לנסות להקשיב לעצמך ולזהות איך אתה יכול להביא ברכה לעולם.

2. בירור אמוני- אחד הדברים החשובים ביותר הוא בירור אמוני מעמיק. זה הבסיס לכל חיי תורה בגדלות, אנשים רבים חיים את כל חייהם כ'דתיים', אבל המטרה שלנו היא אינה להיות 'דתי' אלא לעבוד את ה', להתוודע אל המציאות האינסופית שמאירה את החיים שלנו. ארון הספרים היהודי כ"כ גדול ועשיר, יש היום גם ב"ה אלפי שיעורים ברחבי האינטרנט וספציפית בנושאי אמוניים במכון מאיר. כל נושא שמעניין אותך- תוכל לחקור אותו וללמוד אותו, להיות סקרן ולבוא עם אוזניים פתוחות כדי לשמוע.

3. לא לשכוח ליהנות מהדרך- גיל ההתבגרות הוא גיל כ"כ משמעותי, של בנייה אישית ושל היכרות עם ה'אני' הבוגר שלך. וזה קורה גם ע"י התקדמות בייעוד האישי ובמטרות שהצבת לעצמך וגם בבירור אמוני, אך חשוב לא לשכוח להנות מהדרך. לפתח קשרים איכותיים עם המשפחה והחברים, לעסוק בתחביבים, בספורט, להכין ארוחות טובות, לשמוע מוזיקה ועוד ועוד.

הצעתי לפניך שלושה כיוונים שיוכלו לעזור לך לברר את הרצון העמוק והחזק אצלך. פיתוח הייעוד האישי, בירור אמוני וכמובן לא לשכוח להנות מהדרך!

לסיום, לאחר פיתוח שלושת הכיוונים הללו, נסה לחשוב עם עצמך מה בדיוק מושך אותך בעולם החילוני? החופשיות והזרימה? סגנון החיים? הלבוש? יש המון דברים שאפשר ללמוד מהאחים והאחיות היקרים שלנו, אך חשוב שזה יגיע מתוך המבט על המסורת הנפלאה שלנו. על התורה הגדולה שהקב"ה העניק לנו וכשמתבוננים בה לעומק, אבל באמת לעומק רואים שגם ערכים שנראים לנו לא שייכים אליה כמו חופש וזרימה - מופיעים בה בצורה מאוזנת.

בהצלחה רבה בהמשך דרכך. מוזמן לפנות שוב בשמחה כאן באתר, או במוקד הטלפוני: כוכבית 8298.

כפיר

כתבות נוספות