שאל את הרב

בינו לבינה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 13/05/12 12:49 כא באייר התשעב

שאלה

בס"ד

שלום! אני מדריך בבני עקיבא שנה שלישית, אני עומד לסיים י"ב.. בזמן האחרון מישהי מהצוות הדרכה שלי (כיתה י') דיברה איתי על כך שהיא מרגישה רגשות למישהו מהצוות והתייעצה איתי מה עליה לעשות, ניסיתי לעזור לה כמה שיכולתי, לפני כמה ימים היא אמרה לי שהמישהו הזה שהיא דיברה עליו זה אני, הייתי בשוק ולא ידעתי איך להגיב, אמרתי לה שנדבר על זה כבר ברצינות שניפגש אבל אין לי מושג מה להגיד לה..אני ממש לא מחפש קשר עם בנות עכשיו, אני עוד מעט מתחיל מכינה וגם אין לי שום רגשות אליה, אני מפחד לפגוע בה ושיהיה לה קשה להמשיך לראות אותי בסניף, היא ממש מתפדחת ממני עכשיו.

אשמח לעצה, תודה רבה(:

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אהבה היא כוח גדול ומשפיע מאוד בעולמנו, הקשר בין בנים ובנות בסניף בהחלט מעורר לעיתים רגשות כאלה.
כמובן הידיעה שמצאת חן בעיני מישהי מאוד מחמיאה ועלולה לגרור אותך להמשיך להנות מכך (גם באופן סמוי). גם היא לא תפרד בקלות מרגשותיה ועלולה לטפח לעצמה אשליות שונות.
לכן התגובה שלך צריכה להיות ברורה מאוד (וגם רגישה כמובן):

1. להבהיר לה בעדינות ובהחלטיות שאינה משתמעת לשני פנים (כדי למנוע פרשנויות ואשליות) שאתה לא מעונין בכלל בקשר עם בנות עכשיו (אל תכנס לשאלה מה אתה מרגיש או לא מרגיש כלפיה מפני שהיא עלולה להפגע מכך).

2. אל תגיד שום דבר על העתיד: 'אולי כשתגדלי' וכד' גם אם נדמה לך שזה יקל עליה - זה עלול להקשות עליה להפרד רגשית ממך.

3. תבהיר לה שאתה מבין את המבוכה שלה ותשתדל להקל עליה בכך שלא תספר זאת לאיש.

4. תשתדל מכאן ואילך להיות מאוד מאוד ענייני כלפיה כדי שלא לעורר בה אשליות ותקוות שבכל זאת יש משהו. תמעיט לחלוטין את הקשר איתה גם בדברים אחרים.

אם תפעל בדרך הזאת תקל על עצמך ועליה, גם אם יהיו לה שבועיים קשים - זה יעבור ויגמר, תוך זמן מסוים הכל יחזור למקומו הנורמלי.

כתבות נוספות