שאל את הרב

בינו לבינה

חדשות כיפה הרב שי פירון 19/12/01 16:57 ד בטבת התשסב

שאלה

שלום, אני נמצאת בקשר עם מישהו כבר איזה שנתיים וזה התחיל מדיבורים באינטרנט ועדיין נמשך ככה היו כמה פגישות פה ושם אבל ככה נהפכו לידידים ממש טובים ואנחנו מדברים על הכל. הכעייה שבזמן האחרון הקשר שלנו נהפך ל"פתוח" מדי ונושאים שבחיים לא הייתי מעיזה לדבר עליהם עם בנים מדוברים בינננו וזה גורם לי ואני בטוחה שגם לו לחשוב על דברים שהם לא כל כך טהורים בקשר ביננו ואני גם לא מעוניינת שהוא יחשוב עלי כאלה דברים פשוט ליפעמים אי אפשר לשלוט על זה. רציתי לשאול אם יש בעייה עם הקשר הזה הרי זה רק דיבורים ואנחנו לא נפגשים ? ד"א דיברנו לא פעם על הקשר הזה כמשהו רציני שיכול להיתפתח בהמשך עוד חצי שנהלאחר סיום הלימודים.

בברכה יונית בת ה- 17.

תשובה

ב"ה

יונית,

ברכות שמים מעל!

קראתי את מכתבך בעיון ואני חש שזה הזמן לקבל החלטות. כיון שטרם נפגשתם באופן סדיר והקשר בניכם הוא "וירטואלי" את עלולה לחשוב שהוא מזיק פחות, ולא היא~!

לא בכדי לטהרת המחשבה ונקיות הדעת יש משקל חשוב בבניין האדם. הם אלה שמסייעים לו להתמודד עם שאלות החיים, הם התשתית שמכוחה אנחנו מעצבים אח"כ את התנהגותנו המעשית. ביהדות למחשבה משקל רב, לעיתים גדול יותר מהמעשה. לא בכדי נאמר: מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה. לא בכדי למדנו על ערכה של כוונה בתפילה וכוונה בעת קיום מצוות. לא בכדי אנו רואים שיש להקפיד על הטהרה המחשבתית. לכן, דווקא בגלל שהפגיעה היא בתודעה, בזהות הפנימית, ודוקא משום שאין היא מעשית ליצירת קשר נכון ובריא אני מציע לשקול הפסקת הקשר לזמן קצוב.
ואם לא תוכלי לעמוד בהחלטה מעין זו עלייך לצקת תוכן רוחני משמעותי לקשר כדי שיהיה בבחינת המאור שמחזיר למוטב. אולי כדאי להעשיר אחד את השני בדיונים הקשורים לעיצוב הזהות הרוחנית של כל אחד מהם. האם דיונים אלה לא משקפים פתיחות הדדית משמעותית?

ככלל, אני מציע לשקול את שאלת הקשר דרך האינט. האם זה קשר נכון? האם ניתן להקיר מישהוא כשלא רואים את העניים? את מבע הפנים המהווה עדות למתרחש בפנים?

האם זה לא פותח פתח לרמאות מסוגים שונים?
שאלה לדיון!

בברכה,

שי

כתבות נוספות