שאל את הרב

אשתי לא מסתדרת עם הזקן

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 10/08/03 13:02 יב באב התשסג

שאלה

לכבוד הרב שליט"א

שלום רב,

לפני כמה חודשים, קיבלתי אישור מאישתי לגדל זקן קטנטן. וכבר כמה חודשים שאני עם הזקן.

בזמן האחרון אשתי מצפה שאני אעשה לה הפתעה ואוריד אותו.

מה לעשות?

היא לא תגיד לי מפורשות "עכשיו תלך להתגלח", אבל בכל פעם שאני מקצר אותו (אסור לזקן להיות ארוך), אני רואה עליה שהיא מאוכזבת מכך שלא עשיתי לה את ההפתעה. היא חשה שהזקן יותר חשוב לי ממנה, שהרי עובדה אני יודע שהיא מצפה ואף על פי כן אני לא מוריד אותו.

פעם דברנו על כך, שמבחיתה הזקן הוא פריט אופנה, שהיום פה ומחר שם, ובשבילי זהו משהו יותר ערכי, כיון שהיא מבינה שלי זה חשוב היא לא דורשת ממני במפגיע להוריד אותו.

ועוד היא אמרה לי "מה עכשיו עד סוף החיים תהיה עם זקן, תוריד אותו, ופעם תגדל אותו שוב".

מה עושים?

תודה רבה,

תשובה

בס"ד

אתה נמצא במצב לא פשוט. מצד ההגדרות ההלכתיות הפשוטות אתה צריך להוריד את הזקן. סוף סוף על פי ההלכה אין חיוב הלכתי לגדל זקן (אם לא מתגלחים בתער ח"ו) והחיוב ההלכתי לשמח את האשה - גובר.

אבל הבעיה שלי היא אחרת - אם ההנחיה שלה באה מתוך רצון לחיות חיי הלכה פושרים והסיפור הזה של הזקן הוא הביטוי לכך. אם זה כך אין חיוב וגם לא רצוי ללכת אחרי עצת אשתך.

לעומת זאת אם היא זאת שמושכת קדימה בכל עניני האיכות של החיים יותר תוכן, יותר אהבה, יותר אמונה, יותר מידות טובות, יותר אלוקים בחיים. ורק הזקן מפריע לה בגלל סיבות אסטטיות וכד' - הייתי מציע לך לשמוע לה.

האמת היא שאני רואה את אצבעותי לא נשמעות לי בענין הזה להקליד לך להוריד את הזקן, כיון שאני מבין מה המשמעות שלו לגביך ומה המשמעות שלו בכלל וקשה לי לכתוב הלכה כזו.

אולי יש דרך שלישית?

אולי להסביר לה את חשיבות הענין באופן כללי וחשיבות הענין לגביך?

אני בטוח שכשהיא תבין כמה זה באמת חשוב היא לא תתנגד כלל ולהפך תסייע לך בזה.

בהצלחה


כתבות נוספות