שאל את הרב

אני רוצה צבא.

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 01/07/10 15:08 יט בתמוז התשע

שאלה

שלום

אני מאוד רוצה ללכת לצבא,אני לא מתחברת לשירות לאומי אני לא אוהבת שןם דבר ואני יודעת שאם אני אלך אני רק אכעס על עצמי אני רוצה להיות בעוקץ,קרבי ולעשות הכול הכי טוב מבחינה דתית אני לא מפחדת אני כ" מאמינה בה' ומחוברת אליו שאני לא מסוגלת על לחשוב לא לשמור שבת,כשרות חגים ועוד דברים אבל עדיין אני לא סגורה על עצמי ב 100 אחוז אני יודעת שכולם נגד בנות בצבא אבל האם אתה יכול לעזור לי קצת עם ההחלטה שלי?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

את בודאי מכירה את המושג 'לחץ חברתי'. גם אם את באה לצבא מתוך אמונה גדולה וחיבור חזק לתורה ומצוות, בתוך השרות הצבאי, בסביבה חילונית מובהקת, את עלולה להיות מושפעת מהסביבה שלך.
העקרון הזה נכון גם אצל בנים וגם אצל בנות, אבל לשמחתנו, יש היום הרבה מאוד בנים דתיים רציניים שמשרתים ביחידות קרביות, כך שהבן מוצא את עצמו בין הרבה חברים דתיים - הבת לא מרגישה כך.

אנחנו לא בעד שרות קרבי של בנות מפני שלדעתנו לא לכך נבראה האישה. נשים בנויות לעסוק בחיים ולא במוות, בבנין ולא בחורבן.
מלחמה היא לא עניין של נשים.
אפילו אם תתבונני בהתנהגות של ילדים:
ילדים משחקים בחיילים וילדות משחקות בבובות.
בגיל בית ספר יסודי - הבנים מתגוששים כל הזמן אחד עם השני, הם אוהבים וששים להתחרות ולראות מי יותר.
בנות לעומת זאת, כבר בגיל צעיר אוהבות לשוחח ולשתף אחת את השניה בכל מיני נושאים. בנות מעדיפות להרגיש את ה-'יחד' שלהן.

לכן, בתוך השרות לאומי, יש תחומים שמתאימים יותר לבנות (הצבא לא מטפל בהם): טיפול ותמיכה, חברה וחינוך לאמונה, לאהבת העם והארץ.

אם בכל זאת את מרגישה שאת חייבת ללכת לצבא ואינך מוכנה לוותר, חשוב להתיעץ אם רב או רבנית שמכירים אותך באופן אישי ביותר. יחד אתם לתכנן כיצד את שומרת על עצמך במשך השרות.
בהצלחה!

כתבות נוספות