שאל את הרב

אני לא מצליחה להביא את עצמי לידי ביטוי בפגישות, מה לעשות עם זה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/03/12 19:06 יב באדר התשעב

שאלה

שלום!

אני בחורה בת 21. ב"ה יוצאת ונפגשת עם בחורים במטרה להקים בית...

יש לי 2 שאלות:

1. אני בחורה מאוד דומיננטית, בכלל בכלל לא ביישנית, מאוד פתוחה וזורמת.

יש בי הרבה עומק מחשבה ועושר רוחני.

הבעיה היא שכל זה לא בא לידי ביטוי בפגישות. אומנם לא יצאתי עם הרבה (3) אבל בכל פעם הריטואל חזר על עצמו- אני לא ממש מדברת, בטח שלא נפתחת עד הסוף, לא משתפת פעולה ובקיצור- לא מצליחה להביא את עצמי לידי ביטוי!! וגם אם אני משתפת קשה לחשוף את הרבדים היותר העמוקים שבי.

השאלה שלי היא ממה זה נובע? (אני לא ביישנית ולא גדלתי בחברה נפרדת לצערי...)

האם יש מקום לטפל בזה באופן מקצועי או שאני אוכל להתמודד עם זה לבד ואם כן, איך?

2. לפני כשנתיים יצאתי עם בחור. מבחינה שכלית התאמנו מאוד. אידיאלים משותפים, עקרונות, שאיפות וכו'. הקשר הסתיים (בין היתר, בגלל סעיף 1) אבל גם בגלל שלא הייתי בתקופה מתאימה לצאת ועשיתי הרבה שגיאות. אני חושבת שממש לא מיציתי את הפגישות ושיש לקשר בסיס טוב להצליח.

שמעתי שיש עניין להסתכל על פגישות מהעבר ולראות אם יש מה לבדוק שוב.

רציתי לדעת איזו סיבה 'הגיונית' עמ"נ לשוב ולחדש קשר מהעבר. האם הסיבות שמניתי לעיל הן מושכלות או שזה סתם נובע מתוך דמיון וכו'?

תודה רבה לכם!

על ההשקעה מזמנכם בעזרה לזולת!!

בשורות טובות.

תשובה

שלום

התופעה שאת מדברת עליה, מוכרת וידועה:

את יכולה להיות רב-מג של מילים ולירות בצרורות ליד החברות שלך, אבל שזה מגיע לדייט, כל הסיטאוציה המביכה/מחניקה/מלחיצה/מבאסת - בחרי מה שבא לך, הופכת אותך לנזירה.

הבעיה עם דייטים ובטח עם פגישות ראשונות היא שלפעמים אנחנו לוקחים יותר מידי ללב את המשפט: 'אין הזדמנות שנייה לתקן רושם ראשוני' והמצב הזה יכול לאבן אותנו.

אם תפלטי משפט שיישמע לחברה שלך כאחד המשפטים המפגרים שהיא שמעה והעולם שלך לא ייפול.
היא כבר חברה שלך, היא יודעת מי את ותמיד תוכלי לתקן.
זו גם הסיבה שעם חברות שלך את מי שאת. בלי יותר הצגות, מחסומים ולחשוב אלף פעם לפני שאת מוציאה מילה מהפה.

אבל כשאת מגיעה לפגישה מול בחור ואני בטוח שיש גם הבדל מבחינתך, בן בחור שאת רוצה להמשיך איתו לבן בחור שעל הפגישה הראשונה את יודעת שבעלך הוא כבר לא הולך להיות, אז כל הגורמים האלו מתגבשים למחסום שכמו אבן במשקל 4 טון יושבת לך חזק על הצוואר ולוחצת:

מה הוא יחשוב עליי? מה הוא כבר חושב עליי? ואם אני אגיד משהו שזה לא ימצא חן בעיניו ובגלל זה כל ההזדמנות תלך לי?מה שיכול להיות מאוד חבל, כי עד שנפלתי כבר על מישהו חמוד?

הבעיה עם הבעיה הזו, שהיא קשורה לעוד כמה דברים, כמו ביטחון עצמי וכמה חשוב לך מה שאחרים חושבים עלייך לכן גם כאן כמו בשאר המקרים, אנחנו לא עוסקים בפתרונות קסם שיוכלו כבר לקראת הפגישה הבאה שלך להגיש אותך כמו חדשה.

מה שאני כן יכול להמליץ לך זה לחשוב לפני כל דייט או פגישה ראשונה, כמה נכון ואמיתי מבחינתך יהי'ה להביא את עצמך ממש לפגישה הזו ואם בגלל זה תגידי כמה דברים שלא ימצאו חן בעיני הבחור והוא יחזל"ש אותך בסוף, אז כנראה שהוא לא המכסה שלך.
מי שיועדת לו, אמור לקלוט אותך ולראות את הדברים הטובים שבך, את האיכותיות שלך גם או בעיקר אם תביאי את עצמך ותהיי מי שאת.
אף אחד לא אוהב להתחתן עם בובות חרסינה ופליטות פה וכל מיני דברים שנאמרים לפעמים מבלי משים הם חלק מהמשחק וכולם אמורים לדעת את זה.
גם הבחור שממש באותו זמן שאת אוכלת סרטים על מה שהוא יחשוב עלייך, אוכל סרטים הפוכים על מה שאת חושבת עליו.

ברור שאין עניין להיות טמבלים ומצד ההשתדלות אנחנו כן צריכים גם לדעת איך לשווק את עצמנו נכון, אבל מכאן ועד להתאבנות שאת מרגישה הדרך עוד ארוכה בטח ובטח שאת אומרת שאת ממש לא טיפוס כזה.
תחשבי גם כמה זמן ומחשבה את משקיעה במחשבות מה הוא עכשיו חושב עלייך וכמה את באמת נמצאת עם הבחור בפגישה עצמה.

הייתי גם ממליץ לך על תפילה קצרה שאמר לי חבר שלי שהוא אומר לפני כל פגישה ראשונה ובה הוא מבקש מהקב"ה שאם זה זה , שיילך כמה שיותר מהר, ואם זה לא זה, אז שיגמר כמה שיותר מהר. רק לא להתחיל מסטיק.

אז לסיום השאלה הראשונה: האם יש מקום לטפל בזה באופן מקצועי? בוודאי. כמו כל דבר דבר אחר שמצריך פיתרון מהשורש.

תשובה כאן לא אמורה לבוא במקום טיפול יסודי שייגע בעצם העניין.

בקשר לבחור:

קשה לענות על זה בלי לדעת עוד כמה פרטים דוגמת: איך היה הקשר שלכם? מה הרגשת בו? מה הוא הרגיש בו וכו'
אבל בגדול אם את חושבת שלא הצלחת להביא את עצמך לקשר בגלל הסיבות של הבושה וכו' ועכשיו נראה לך שהמצב ישתנה מבחינתך כי תוכלי יותר לממש את עצמך ולהראות לו יותר מי את, לכי על זה.

נכון שזה דורש המון כוחות נפש והפחד שהבחור יגיד לך שהוא כבר תפוס או שהוא לא בעניין, גדול כי כולנו פוחדים מלשמוע לא, אבל נראה לי שזה עדיף מאשר להתייחסר ולחשוב כל הזמן:

'מה היה קורה אם'...

ככה תסיימי את זה. רוצה - סבבה. לא רוצה - שיהי'ה לו רק טוב.

מקווה שקצת קידם אותך ושיילך לך בקלות וכמה שיותר מהר

אבינועם

avinoam811@gmail.com

כתבות נוספות