שאל את הרב

אני אובד עצות אני מפחד ליפול שוב

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/05/20 19:03 יח באייר התשפ

שאלה

במחילה מכבוד הרב , אנוכי מתחזק לאחרונה ברוך ה׳ לאט לאט מתחיל להניח תפילין באופן קבוע וקורא תיקון הכללי ומתפלל בבית כנסת על כל עם ישראל שומר כשרות ומשתדל לשמור כמה שיותר את השבת אם זה לא ליסוע בשבת דברים שהייתי רגיל לפני , אך קשה לי מנשוא להתמודד עם היצר הרע אשר תוקף אותי כל הזמן

לצערי אני לא מצליח לא להסתכל על נשים

(חשוב לציין שאני מגיע מסביבה שהיא חילונית לכל הדעות)

אני כבר חמישה ימים שומר על הברית ואני מרגיש שיש לי ממש מזל בזמן האחרון , חברים שאני מברך ומבטיח להם הבטחות מתקיימות הצלחתי לצאת מהבסיס שהיה לי קשה מאוד שם , אני מרגיש את הקדוש ברוך הוא הרחמן איתי

אני אובד עצות אני מפחד ליפול שוב בחטא הברית אשמח לעצות שהם ממשיות ביום יום כדי שאוכל להתמודד , אני נמצא במקום שגם אם אני לא רוצה אני רואה משהו שאני לא צריך לראות כי זה מה שיש לי פשוט בסביבה שלי

וכמעט ובלתי אפשרי להתנתק ממנה .

ובעוד נושא אם יורשה לי כבוד הרב , אני מרגיש כל הזמן עליות ונפילות באמונה שלי בקדוש ברוך הוא , יום אחד ברור לי כשמש שהוא קיים ויום אחר אני שואל עצמי שאלה שמערערת לצערי הרב את כל הביטחון בהשם יתברך עם כמה שאני מתבייש בזה קשה לי להילחם בזה שאלות כמו למה עוללים נולדים חירשים או עיוורים על לא אבל בכפם , וכל מיני דברים כאלה

אשמח אם כבודו יוכל לתת לי עצות שיעזרו לי להיות באמונה שלמה ובביטחון שלם בהשם יתברך ושהאמונה שלי לא תרד אפילו לא לרגע

תודה מראש כבוד הרב .

תשובה

בס"ד

שלום רב,

לחלק הראשון - עצות לשמירת הברית, אתה לא לבד, עשרות ומאות צעירים מתמודדים כמוך, משתדלים ונאבקים. הכי חשוב לזכור שגם אם יש 'נפילה' זה לא אומר שהכל אבוד. נופלים וקמים וממשיכים.

רבי נחמן מלמד אותנו שהיצר הרע בכוונה מחמיר את תחושת האשמה על העבירה, כדי שנרגיש שאנחנו כבר לא שווים, אין לנו סיכוי להמשיך, ואז נתייאש לגמרי ונכנע ליצר הרע. הדרך הנכונה היא לעולם לא להתייאש. מכל נפילה לחזור ולקום. לזכור את הכוחות שיש לנו. לזכור את הימים שאנחנו מצליחים לשמור ברית ולא ליפול. משם לאסוף כוח ולהמשיך. גם אם הדרך ארוכה ומלאה נפילות, יש סוף. יש הצלחה וניצחון בסוף הדרך.

יש קבוצה של 'חזקים ברשת' - כדאי לך להצטרף, יסייע לך להתחזק: "המקום למי שבוחר להתמודד ברשת ולנצח!"

בקבוצת ניתן לשאול באופן אנונימי בנושאי צניעות וההתמודדות באינטרנט ולקבל תשובות ממיטב הרבנים והמומחים.

גילאי 18 ומעלה:

https://chat.whatsapp.com/GpAUbouTmI40xGU4LqKRvH

בנושא של עליות וירידות באמונה, שאלות וקשיים: אין מה להיבהל. כל החיים שלנו הם תהליך, גם הגוף מתפתח וגם הרוח מתפתחת. אצלך ההתקדמות נעשית על ידי שאלות ותשובות. העצה הראשונה והכי חשובה - אל תבהל! גם כשמתעוררת לך שאלה קשה באמונה, תזכור שיש תשובה. אולי יקח לך זמן, אולי התשובה הראשונה שתמצא לא תשכנע אותך, אבל יש תשובה. תזכור שאנחנו לא המצאנו את האמונה ולא את התורה. היו בעבר, ישנם היום, רבנים חכמים וגאונים, הם כבר פגשו את השאלות הקשות ובררו אותם.

לדוגמה: השאלה שאתה שואל על סבל של עוללים על לא עוול, זו שאלה שהרמב"ן (חי לפני כ 800 שנה) ברר בחיבורו שער הגמול.

הכי חשוב לי, להתייחס למשפט האחרון שלך. אתה מבקש: "לתת לי עצות שיעזרו לי להיות באמונה שלמה ובביטחון שלם בהשם יתברך ושהאמונה שלי לא תרד אפילו לא לרגע".

העצה שלי היא. אל תחיה באשליות. צא מהחלום הוורוד שלך כאילו אפשר להיות באמונה שאינה יורדת אפילו לרגע. אין דבר כזה. האמונה איננה פסל יפה, גם לא צעצוע מפלסטיק. האמונה היא חיים סוערים: ירידות ועליות, חולשה והתחזקות. אדישות והתלהבות.

אמונה זה חיים, התרחשות. לעתים סוערת לעתים שקטה. כמו שבחיים צומחים, גדלים ומתפתחים, גם באמונה צומחים, גדלים ומתפתחים. ככל שהסערה האמונית גדולה ועצומה - כך התוצאה שלה מצמיחה. לכן כאשר יש לך קשיים באמונה, תאמר לעצמך: משהו אצלי רוצה להתחדש. משהו נופל כדי שמשהו אחר, נכון יותר ומתאים למדרגת אמונה יותר גדולה, יצמח ויגדל במקומו.

כתבות נוספות