שאל את הרב

אמונה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 26/01/20 08:22 כט בטבת התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני כיום נקי 9 ימים מפגם הברית ברוך השם ומנסה תמיד להתחזק בכללי מניח תפילין כל יום, קורא תהילים תיקון הכללי מגרך ברכות ומתאמץ לעשות באמת הכל.

לכבי האמונה שלי אני כן מאמין בבורא עולם שברא ויצר את העולם הזה לבדו ואני כן מאמין בו, אני כל הזמן מנסה לעשות מעשחם טובים תורה מצוות כדי שמשמיים יתנו לי סימנים רוחניים גם בחלום וגם לגבי סבא שלי ז"ל שנפטר מסרטן לא עלינו ואני באמת מאז שהוא נפטר החיים שלי השתנו מקצה לקצה.

כמעט שנתיים עברו מאז שהוא נפטר ולא קיבלתי אפילו סימן אחד .

אני לא יודע מה יש העולם הבא רק שמעתי שיש גן עדן וגהנום ומי שעושה רע מקבל רע ומי שעושה טוב מקבל טוב ולומד תורה בגן עדן.

אני מתקשה להאמין בעולם הבא קצת כי לא קיבלתי שום סימנים ותאמין לי אני מנסה ככל יכולתי לעשות מצוות להלחם בברית,

ואולי אם אני אהיה נקי 40 יום יגיעו הסימנים?

ושמהמעשים הטובים והמצוות שלי אני אקבל סימנים ושום דבר.

אבל זה לא אומר שאני לא מאמין בקב"ה

תשובה

שלום

אשריך על ההצלחות שלך בהתקדמות ובהתמודדות.

אין ספק שאתה בן יקר ואהוב לפני ה', ואין ספק שאתה מזכה את סבא ז"ל במעשיך הטובים ועוזר לעילוי נשמתו.

ועם זאת, האמונה שלנו והעשייה של המצוות אינן תלויות בסימנים או בזה שה' מחויב לעשות את רצוננו. אם זה היה כך, והיינו מקבלים סימנים או מענה ישיר, זו לא הייתה חכמה גדולה להאמין ולקיים.

בנוסף כותב השלחן ערוך (אורח חיים, סימן צ"ח): "אל יחשוב ראוי הוא שיעשה הקב"ה בקשתי כיון שכוונתי בתפלתי כי אדרבה זה מזכיר עונותיו של אדם (שעל ידי כך מפשפשין במעשיו לומר בטוח הוא בזכיותיו) אלא יחשוב שיעשה הקב"ה בחסדו ויאמר בלבו מי אני דל ונבזה בא לבקש מאת מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא אם לא מרוב חסדיו שהוא מתנהג בהם עם בריותיו:". כלומר, זה לא ראוי לצפות למענה לבקשות בגלל זכויותינו (שהרי יש לנו גם הרבה חסרונות), ויותר נכון לפנות לרחמיו של ה', והוא בטובו ובחכמתו יחליט מה נכון ומה אנחנו צריכים לקבל.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות