שאל את הרב

האם אני יכול לבטוח בה' שיעשה לי טוב למרות שאני לא צדיק?!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/12/20 16:30 ח בטבת התשפא

שאלה

שלום וברכה!

מעסיק אותי המון הביטחון שלי בה', יש לי לצערי פחד מכלבים. כשאני הולך ברחוב אני ממש מפחד ומשתדל ללכת רק לאן שחייב. אני מפחד בעיקר כי אני לא סומך על מדת צדקותי שהקב"ה יגן עלי. האם זה נכון? האם עלי לסמוך עליו שלא יאונה לי כל רע? וגם אם כן, זה יהיה לטובתי? האם כלבים זה נחשב סכנה מצויה?

תשובה

שלום וברכה יאיר היקר!

תודה רבה על השאלה החשובה שכתבה לנו, וסחטיין על האומץ לשתף ברגשות הללו.

ברשותך אנסה לעשות סדר בדברים.

הביטחון שלנו שהקב"ה יעשה איתנו טוב לא תלויה ברמת הצדיקות שלנו. כך אומר הנביא (ירמיה יז, ז) "ברוך הגבר אשר יבטח בה' ", לא משנה מי האיש הזה, צדיק או פחות. ואם יעשה כך מבטיח לו הנביא במשך הפסוק "והיה ה' מבטחו", ה' יהיה בעזרו באותו עניין בו הוא בטח בו.

אמנם וודאי שאנו צריכים להשתדל לעשות טוב ולנהל את חיינו על פי רצון ה', אך הביטחון בה' אינו תלוי במעשינו, כמו שאומר דוד המלך (תהילים לז, ג) "בטח בה' - ועשה טוב", ופירשו על זה צדיקים, ראשית בטח בה' אף שאינך עושה טוב, ורק לאחר מכן "עשה טוב" תשתדל להטיב את דרכך כמה שאתה רק יכול, אך אין זה מחייב כתנאי לביטחון בה'.

לכן, ניתן, ואף צריך לבטוח בה' תמיד בכל עניין, להאמין שהוא "מנהג עולמו בחסד ובריותיו ברחמים", ומנהל "את העולם כולו בטובו, בחן, בחסד וברחמים". ואשריך שהעיסוק באמונה וביטחון מעסיק אותך!

ללא קשר, פחד מכלבים הוא דבר מצוי, רבים מפחדים מכלבים וזה דבר מובן. (אגב גם אני...), אז כאשר נתקלים ברחוב בכלב משתדלים ללכת בדרכים מקבילות כדי לא להיפגש איתם ישירות. זה דבר נורמאלי ואנושי. אך אם אתה מרגיש שזה משהו קיצוני שמשתלט עליך וגורם לך להימנע מיציאה ושיטוט חופשיים ברחוב בצורה שפוגעת לך בשגרת החיים, ניתן ללכת לעזרה מקצועית שיכולה לתת לך כלים להתמודד עם הפחד הזה ולהתגבר עליו. אתה יכול לדבר על זה איתנו בשאלה חדשה, במוקד הטלפוני, או במוקד הווטסאפ שלנו. כל הפרטים באתר חברים מקשיבים.

מאחל לך הצלחה גדולה בכל תחומי החיים!

בהערכה רבה!

ידידיה

כתבות נוספות