שאל את הרב

אמונה בקשר אלוקים ואדם

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 17/02/02 12:30 ה באדר התשסב

שאלה

לכבוד הרב שלום,

הרב הסביר מה ההיגיון שאלוקים ייפגש עם בני אדם אבל זה עדיין לא מאמת את זה שאלוקים נפגש עם בני אדם. אני רוצה פשוט להיות בטוח במאה אחוז שתורתנו אמת וכמו שאמר הרב ישראל הס אין אמונה ב-99% אחוז.

איך?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אני מצטער על העיכוב בתשובה. האמת היא שכתבתי לך פעם תשובה ארוכה ולפני ששלחתי נכבה לי המחשב ו,,,,

אחר כך בכל פעם שרציתי לענות לך נזכרתי במה שקרה לי וכרגיל במקרים כאלה, דחיתי את התשובה לאחר כך, יצר הרע גם עזר לי מהכיון ההפוך, סוף סוף יש עוד הרבה שאלות לענות עליהן. והנה עבר כמעט חודש.

אבל אי אפשר לברוח - הגיע רגע האמת והנה אני עונה תשובה קצרה ותמציתית.

--------

מבט אחד פשוט מראה לנו שאלוקים בקשר הדוק ומתמיד עם בני האדם.

מבט על,,,, כף ידך. כן מבט זה יענה לך על מה ששאלת.

החכמה שיש בכף ידך היא חכמה אלוקית. זה לא יש מאין. זה יש מהאלוקים. "יש" מה"אין סוף".

אפשר לדבר הרבה על אלוקים אבל המציאות היא שהוא בקשר איתנו. העובדה שאנחנו פה. שאתה יכול למשש בידיך את מעשה ידיו. בעצים, בצמחים, בבעלי החיים, בדומם, באבן ואפילו בעצמך. אתה ממש את מעשה האלוקים וזה אומר שהוא בקשר עם עולם החומר.

נכון הוא שהנגיעה שלו בנו היא לא תמיד ישירה. הוא לא ברא אותך ישירות. אתה נולדת מאביך, והוא מאביו, ואביו מאביו וכו' וכו'. עד אדם הראשון שנברא מאלוקים ישירות.

אבל גם נכון הוא שיצירתך לא היתה יכולה להתרחש אילולי הוא היה מכין מליוני דברים אחרים שמאפשרים לנו לחיות. חמצן, חנקן, פחמן, וכו' וכו' עשרות יסודות שונים. וכולם חייבים להיות בריכוז מסוים באויר שאם תוסיף מעט חנקן או תגרע משהו אחר - לא יהיו יותר חיים בעולם.

מישהו שומר על היחס הנכון של חנקן כבר אלפי אלפי שנים.

מישהו שומר על כדור הארץ שלא יתחמם יותר מידי ולא יתקרר יותר מידי על אף שבקלילות הוא עלול לגלוש לכאן או לכאן.
המישהו הזה נמצא איתנו כל הזמן.

אנחנו גם מבינים לפעמים את החכמה שלו. מי שזורע גרגיר חיטה באדמה - מבין את החכמה האלוקית. מי שמשקה אותו, מזבל, עודר, גוזם וכו' וכו' מבין את החכמה ופועל על פיה. כך מי שמיצר מכונית, מרפא מחלות, מייצר מחשב, או מחשב את מזג האויר.

הקשר עם החכמה האלוקית לא חייב להיות עקיף הוא יכול להיות גם ישיר. לא כל אדם, לא כל הזמן אבל למה שלא יהיה?
באופן טיבעי הוא צריך להיות רציף עם כולנו וכך היה בעם ישראל בתקופות הזוהר שלו. היה ישיר והיה עקיף באלפי דרגות שונות. היה אז ויש היום בתפילה או בלימוד תורה. בהנהגה של כל יום ויום. בניסים גלוים ובניסים נסתרים. בחיים שלנו כאן ועכשיו.

זו לא אמונה של 99 - מבט כולל נותן תמונה של 100 אחוז. ואפילו יותר שיש אפשרות לקשר. עכשיו לך חפש בהיסטוריה האנושית את הקשר הזה ותמצא אותו כל כך מהר.
עכשיו קרא את תחילת ספר הכוזרי ותרגיש בדיוק מה הרגיש אותו חליף או מושל ששאל שאלות קשות וחיפש את הקשר ולבסוף מצא.





כתבות נוספות