שאל את הרב

אלוקים לא עונה לי!!

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 13/10/02 00:12 ז בחשון התשסג

שאלה

תודה על תשובתך המהירה .

האם הרב במכוון לא התייחס לחלק השני בשאלתי? וגם לסיפא.

אני שאלתי זאת מכיוון שמתחילים להיווצר בקיעים באמונתי וזאת בעקבות ההשקעה העצומה בשנה האחרונה וחוסר "ההיענות" על ידי הק"בה.

תשובה

בס"ד

ניסיתי לחפש מה היתה שאלתך הקודמת. זה לא כל כך קל לחפש בתוך אלפי תשובות, אבל מצאתי. כתבת לי: "אני לכשלעצמי לא מרגיש לאחר שנה כי נמחל לי עווני. או כי נטהרתי".

וכעת אתה כותב ש"שמתחילים להיווצר בקיעים באמונתי וזאת בעקבות ההשקעה העצומה בשנה האחרונה וחוסר "ההיענות" על ידי הקב"ה".

ואתה שואל - למה אלוקים לא עונה לי. השקעתי כל כך הרבה ואני מצפה לתגובה. ובצדק. למה הוא לא עונה לי?

אני לא יכול לענות לך במקומו, אבל אתה בודאי מכיר את הסיפור של איוב שהתייסר הרבה ופנה לאלוקים ולא ענה לו. רק בפרק לו אלוקים עונה לו ומתייחס אליו ישירות. עד פרק לו הוא מתייחס אליו באופן עקיף כמו שמסופר שם. בודאי איוב התייסר כשאלוקים לא עונה לו מיד.
ואני שואל אותך האם אלוקים היה צריך לענות לו מיד. לפעמים התשובות נמצאות מול העינים של השואל והוא יודע אותם ולא רוצה להכיר בהם. הם לא נוחות לו. הוא מחפש תשובות אחרות יותר נוחות. והוא פונה לאלוקים תן לי תשובה. אבל אלוקים אומר לו "יש תשובה" רק אתה לא רוצה לשמוע אותה!!
בשביל לומר את הדבר הפשוט הזה אלוקים לא צריך להתגלות לכל אחד.
נכון שאלוקים אינו כמו ראש ממשלה שכידוע לא מקבל כל אחד שיש לו מצוקה - הוא יותר ממנו ולכן הוא לפעמים מתגלה לאנשים פרטיים שאינם שרים או מנכל"ים. אבל הוא מחליט ל"רדת ממקומו" רק כשהוא מרגיש שיש עם מי לדבר. שהאדם כבר בשל לשמוע ולקבל.

בקיצור - אחרי כל ההקדמה הארוכה הזו אומר לך משהו קצר אבל מאוד מאוד עמוק.
זה "סוד" שמוכר מאוד לכל אלה שעוסקים בהתמודדות עם בעיות אמונה מסוג זה שתיארת או בחזרה בתשובה.
אינני יודע אם הוא נכון לגביך אבל בודאי הוא נכון להרבה אנשים שנמצאים בבעיה דומה ולכן אני כותב. אולי מישהו שזה מתאים לו יקרא את התשובה, יעלה על הנקודה האמיתית וירויח.

לפני שאני שם את האצבע על הנקודה האמיתית - אני רוצה לומר לך כי הרבה אנשים ששמעו את העצה הזו וקיבלו ותיקנו והצליחו לא רצו בתחילה להאמין שהעצה נכונה. הם לא ראו את ההגיון שנמצא מאחרי העצה הזו ובתחילה רצו לדחות אותה. האמת היא שההגיון שמאחרי העצה הזו טמון בעומק הקבלה. ולכן היא נמצאת בכתבי המקובלים ואלה שהלכו בעקבותיהם כגון רבי נחמן מברסלב ועוד. ואחרי שאתה קורא שם את העצה הזו אתה יכול למצוא אותה בפשטי הכתובים.

עוד הקדמה יש לי לומר לכל מי שקורא את התשובה הזו והיא כי יש אנשים שלא מוכנים לקבל את העצה כיון שהיא מחייבת.
הם צריכים להכיר בחסרון מסוים ולהרבה אנשים זה קשה. כי זה מחייב אותם להכיר בעובדה שיש להם משהו שהם צריכים לתקן.

בקיצור - אחרי כל ההקדמות הללו אומר את הענין.

הרבה בעיות בקשר עם אלוקים נובעים מבעיה שיש לאדם במידות.

כשאדם משפר את המידות שלו - מתייצב הקשר עם אלוקים ומתחיל להפתח ולהניב פרי.

ודברים אלו רמוזים בגמרא (סנהדרין דף קג/א) ואמר רב חסדא אמר רבי ירמיה בר אבא: ארבע כיתות אין מקבלות פני שכינה. כת לצים. כת שקרנים. כת חניפים. כת מספרי לשון הרע.

כאן מדובר על המציאות החריפה ביותר. אנשים שגם לעולם הבא לא יזכו לראות פני שכינה. אבל בעולם הזה מי שיש לו חלקיות מאותו ענין לא זוכה גם הוא באותו יחס שהוא נגוע בענין.

לסיכום. ההצעה שלי אליך להתחזק בלימוד מסילת ישרים. גם אם אתה לא נגוע ח"ו בענין המידות הרעות, התחזקות שלך בענינים אלו תפתח לך שערי שמים. ולמי מאיתנו אין מה להתחזק בענינים אלו.

כתבות נוספות