שאל את הרב

אישה עם אישה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/08/13 13:30 כח באב התשעג

שאלה

אישתי לא לסבית אך היא מאד רוצה להיות עם אישה. האם זה מותר?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הצורך של אשתך צריך להדליק נורה אדומה!
אני חושש מאוד שעצם הצורך מעיד על קושי בזוגיות, שווה לברר את הצורך במישור טיפולי: תגשו יחד ליועצת זוגית או פסיכולוגית.

באשר לצד ההלכתי - הדבר אסור ופסול.

הגמרא וגם הרמב"ם שוללים מעשים אלו בתכלית:
הגמרא קוראת לזה 'פריצות': "דאמר ר' הונא: נשים המסוללות זו בזו – פסולות לכהונה; ואפילו לרבי אלעזר, דאמר: פנוי הבא על הפנויה שלא לשם אישות עשאה זונה, הני מילי איש, אבל אשה – פריצותא בעלמא".

הרמב"ם קורא לזה 'מעשה מגונה' ו-'תועבה'. הרמב"ם קובע שראוי להכות אותן מכת מרדות - כמי שעוברת על תקנות חז"ל.

רמב"ם פירוש המשניות - מסכת סנהדרין פרק ז משנה ד

"וכמו כן המעשה המגונה הנוהג בין הנשים ג"כ מביאות אשה על אשה הוא מעשה תועבה, אבל אין בו עונש לא מן התורה ולא מדרבנן, ואין אחת משתיהם נקראת זונה ואינה נאסרת על בעלה ואינה אסורה לכהן, וזה שקורין חכמים נשים המסוללות זו בזו והוא נגזר מן מסלול והוא הדרך הכבוש, ועם היות שאין בו עונש כבר מנו זה המעשה מכלל תועבות המצרים, ואמרו בביאור כמעשה ארץ מצרים מה היו עושין איש נושא איש ואשה נושאת אשה ואשה נישאת לשני אנשים":

כותב הרמב"ם בספרו היד החזקה - הלכות איסורי ביאה (פרק כא הלכה ח):
"נשים המסוללות זו בזו – אסור. ו"ממעשה מצרים" הוא שהוזהרנו עליו שנאמר "כמעשה ארץ מצרים לא תעשו".
אמרו חכמים: מה היו עושים?
איש נושא איש, ואשה נושא אשה, ואשה נשאת לשני אנשים. אע"פ שמעשה זה אסור אין מלקין עליו שאין לו לאו מיוחד והרי אין שם ביאה כלל. לפיכך אין נאסרות לכהונה משום זנות. ולא תיאסר אשה על בעלה בזה שאין כאן זנות.
וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור. ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן".

ועיין דברים ארוכים ומפורטים
http://www.go.levtov.net/lesb_yaas_hatora.htm

כתבות נוספות