שאל את הרב

אין הריון ויש מתח

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 08/11/09 00:38 כא בחשון התשע

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני ובעלי מנסים כבר זמן רב להיכנס להריון (לפחות שנה של ניסיונות) איך אפשר להתחזק באמונה כשלא מצליחים ושוב לא מצליחים?! :(

(אגב קראתי קצת מהספר "בגן האמונה" מאוד מחזק.. (אני קוראת גם את תפילת חנה אחרי הדלקת נרות..)אבל מה יש עוד לקרוא יותר בנושא הספציפי של הכישלון בכניסה להריון.. או האם יש איזה רב/רבנית שעוזרים במקרה הספציפי הזה? (ואני לא מתכוונת שיתנו ברכה או משהו כזה.. אלא חיזוק בלבד..)

בעלי לא רוצה שאני אדבר ואספר על זה לאמא שלי.. למרות שאני מרגישה שאני צריכה לדבר עם מישהו קרוב שאני אוכל לפרוק את זה כבר מעליי..כי אני מתפוצצת...

תודה מראש על התשובה..

תשובה

בס"ד
שלום רב,
אני חש שחתימת השאלה היא עקר הפניה שלך:
"בעלי לא רוצה שאני אדבר ואספר על זה לאמא שלי.. למרות שאני מרגישה שאני צריכה לדבר עם מישהו קרוב שאני אוכל לפרוק את זה כבר מעלי... כי אני מתפוצצת..."
את אכן מתפוצצת בצדק ויש לך שתי סיבות להתפוצץ - גם שאת לא מצליחה להגיע להריון וגם שבעלך לא רוצה שתדברי על זה.
כנראה בעלך לא מבין מספיק בעולם של נשים והוא לא מבין איזה עינוי הוא גורם לך כשהוא מונע ממך לשתף את אמא שלך.
את צריכה להסביר לו שאם הוא אוהב אותך ולא רוצה לענות אותך, ולגרום לך סבל מיותר, הוא צריך להבין שמה שכרגע הכי חשוב לך הוא לספר לאמא שלך.
החיזוק הכי פשוט והכי גדול הוא לשתף את אמא. יש גברים שלא מבינים שגם אחרי שאשה מתחתנת, עדיין יש לה אמא וזה חשוב לה מאוד. האמא לא באה במקום הבעל ולא פוגעת במאומה בקשר הטוב והשלם עם הבעל.

את צריכה לתכנן את הדרך כיצד לשכנע את בעלך לא לגרום לך סבל מיותר ולהסכים מיד שאת תשתפי במצוקה שלך את אמא שלך.

יחד עם זאת אני יכול להרגיע אותך שלהמתין שנה להריון זה לא כל כך הרבה זמן, ויש כיום המון סיוע מקצועי: רפואי ורגשי שפותר בקלות הרבה מקרים.
גם משום כך חשוב להתיעץ עם אמא שלך ולחשוב ביחד איתה ועם בעלך כמובן, אם לא הגיע זמן לפנות ליעוץ מקצועי.
("מכון פועה" הם הכתובת הכי טובה לפניה ראשונית
http://www.puah.org.il/)

כתבות נוספות