שאל את הרב

איך מתמידים ומצליחים להגשים חלומות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/01/21 19:05 כב בטבת התשפא

שאלה

יש לי מלא חלומות ואני רוצה להגשים אותם אבל ממש קשה לי להתמיד, איך עושים את זה? כמו למשל: לנגן בפסנתר -אני כבר לומדת כמה שנים ועדיין לא יודעת לקרוא תווים שוטף, וגם: ללמוד לחידון התנ"ך - וכבר התחלתי לפני כמה זמן והיה אפילו כיף ללמוד אבל אחרי שלמדתי את כל החומר לשלב הראשון (לא בקטע שאני זוכרת הכל עדיין..) אז הפסקתי כי פשוט ממש ממש קשה לי להתמיד...

תשובה

היי יקרה.

ראשית, זה משמח וכיף לקרוא שיש לך מלא חלומות ורצונות! זה מדהים ומראה כמה חיים יש בך, רצון להתפתח ולעשות עוד ועוד! זה כבר הרבה שיש לשמוח בו.

אני חושבת שכולנו מתמודדים עם קושי מול המקום של ההתמדה. אנחנו חיים בזמן שהכל מגיע ליד בלחיצת כפתור, אנחנו רוצים 'כאן ועכשיו' ואנחנו קצת גם מתרגלים לפינוק הזה. אנחנו רוצים ללמוד לנגן מקצועי והדרך מתישה, אנחנו רוצים לתפור ולרקום אבל חסרי סבלנות. זה כל כך מוכר והגיוני.

ההתמדה היא קשה והיא שווה את זה כל כך. היא שווה את זה כי הדרך היא מאמץ ולפעמים מלחמה פנימית (- 'לשבת על זה או די..').

אני חושבת שההתמדה דבר ראשון תלויה ברצון. אם הרצון שלנו הוא חזק מספיק וחי בנו בכל כוחו אז לא משנה מה אנחנו נתאמץ ונשב על זה.

לכן, ממליצה לך:

1. לשבת לחדד לעצמך את הרצון- עד כמה אני באמת רוצה ללמוד לחידון תנ"ך?

2. לפרוט לעצמך איזה קושי ההתמדה תביא איתה והאם אני בוחרת ללכת על זה עד הסוף, למרות הכל. לדוגמא, עד כמה אני מוכנה להשקיע בזה, גם אם זה בא על חשבון השינה שלי או החברות או הנוחות שלי? לדעת שזה מאמץ ולבחור בזה. לבחור להשקיע, גם אם קשה או נמאס.

3. לקבוע לעצמך זמן מסוים קבוע בשבוע, לא ארוך מידי. אסביר, אם אני אהיה עם 'ראבק' על לשבת וללמוד תנ"ך, ואשב כל הזמן אז בשלב כלשהו ימאס לי, זה ילאה ויתיש ואז כבר אני אזרוק הכל ויפסיק להתאמץ אבל אם אני אקבע זמן מסוים בשבוע, בקטן, לאט לאט יביא איתו גדול גדול בע"ה.

4. לפעמים עוזר ללמוד עם מישהי או להתייעץ עם דמות גדולה שתסכמו ביניכן הסכם שיעזור לך לעמוד ביעדים שאת מציבה לעצמך. לדוגמא, תנאי מסוים או פרס על היעד.. (זה יכול להיות מתנה שאת קונה לעצמך אם את מצליחה חודש להתמיד.)

בהצלחה נשמה!

תמשיכי לחלום גבוה ולרצות להתפתח בעוד ועוד נקודות אור וחיים.

יהודית

כתבות נוספות