שאל את הרב

איך משפרים את הזיכרון

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/08/10 07:23 כב באב התשע

שאלה

בס"ד

רציתי לדעת איך מחזקים את הזיכרון,

אני נוטה לשכוח דברים לדבר קצר אני חושב משהו

ואני שוכח מהר ואחרי כמה דקות זה חוזר לי

זה נורא מעצבן אני הולך עם פנקס ביום יום

בשביל לכתוב והרופאים אמרו לי שאין ממה תרופות לזה, אבל ביהדות כידוע לכל בעיה קיים שורש רוחני

אז על איזה עוונות זה בא, אני באמת לומד תורה ואני חוזר על כל דף שאני קורא 8-10 פעמים ואני מתקשה מאוד לזכור, אני לא מצליח לשמר את הלימוד ואני מרגיש ממש חסר אונים כבר, אני רוצה עצות פרקטיות וכול מיני סגולות או כל מיני דברים לחזק ולשפר את הזיכרון, למה לא זכיתי לזיכרון טוב או בכלל דווקא לצדיקים זכו לזיכרון פנומנאלי כמו החיד''א, אני מנסה להפחית בגשמיות וללמוד יותר אבל אין לא יכול שוכח. מה אני עושה?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

ליהדות אין סגולות לכל דבר. גם לא כל קושי שיש לנו הוא בגלל עוונות חס ושלום.

כל אדם נברא עם יתרונות וחסרונות. גם לי יש חסרונות שמייסרים אותי ויש יתרונות שמעודדים אותי. גם אני מבקש דרכים ועצות לצמצם את החסרונות שלי ולמרות זאת אני לא מצליח לפתור הכל.

השורש הרוחני נמצא ביכולת שלנו לקבל את עצמנו עם החסרונות שלנו ולדעת שזו הדרך שלנו בעבודת ד' - להיות מסור לתורה כפי שאני, עם החסרונות שלי.

אם בגלל הקשיים בזכרון קשה לך ללמוד, אתה יכול לחזק את הקשר שלך עם הקב"ה גם בדברים אחרים: בעשיית חסד, בבנין הארץ, בסיוע לכל מני מתקשים.

הדרך המקצועית שיכולה לסייע לך לשיפור הזכרון, לעשות אבחון דידקטי (אצל מאבחן דידקטי או פסיכולוג חינוכי) שם מגדירים בדיוק את הקשיים שלך ומציעים דרכים לטפל בהם. יש מורים שזו המומחיות שלהם להעניק לתלמיד כלים לשיפור הזכרון.

בהצלחה

כתבות נוספות