שאל את הרב

איך מעלים את הרמה הרוחנית של העם בדורנו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/08/19 02:46 יב באב התשעט

שאלה

שלום! בעקבות דיבור וחשיבה על תשעה באב עלתה לי שאלה שמציקה לי.

אומרים שחלק מהאבלות בתשעה באב היא לא רק על החורבן אלא גם על המצב של הדור שלנו היום. יש מה לתקן וצריך להרים ולהעלות את המצב הרוחני של העם. אבל איך אפשר לעשות את זה? איך אפשר לעשות את זה שלא כל העם רוצה בזה? איך אפשר לגרום להם לרצות בזה, לתקן את הטעון תיקון וכן לשאוף לאחדות וקרבה של העם?

ואיך אני נערה בת 16 יכולה לתרום במשהו בשביל זה?

תשובה

שלום יקרה.

הרבה פעמים מועדי השנה, ואולי בייחוד ימי בין המצרים, עוברים על ידנו ואנחנו רק מחכים שהם יעברו ושיגיעו ימים שמחים או ימי שגרה. על כן, מחמם לקרוא על רצונך לצאת מימי האבלות על החורבן עם מעשה ממשי שיגרום לשינוי המציאות ויעלה אותה עוד קומה לעבר הגאולה ובניין בית המקדש.

שאלת איך אפשר להעלות את המצב של העם, הרוחני וגם האחדותי?

יש היום לא מעט ארגונים שעוסקים בקירוב לבבות, בהעלאת המודעות ליהדות, לעם ולמקדש. את יכולה לשאול אותם אם אפשר לחבור אליהם ולהתנדב או לעבוד אצלם, כמו למשל מכון המקדש, מעייני הישועה, צוהר, קרוב ללב, עמותת חוזרים להר, אל עמי, ראש יהודי. את יכולה גם לבדוק אם במקום מגורייך או בסביבתו יש מקום שעוסק בזה ולהציע את עצמך כעובדת או כמתנדבת.

מעבר לעשייה מאורגנת שכזו, אפשר גם ביום-יום, במעשים קטנים וגדולים לקרב את עם ישראל. לפני שההסתכלות על אחרים, כדאי להסתכל פנימה על עצמנו ולבדוק היכן אנחנו יכולים להתקרב עוד ולתקן את עצמנו. הרי כל אחת ואחד מאיתנו הוא חלק מעמ"י וגם החלק הזה צריך להיות מתוקן כדי שהגאולה בוא תבוא. מעבר לכך, הרבה פעמים תיקון עצמנו והתעלות שלנו משפיעים לא רק על עצמנו אלא גם על הסובבים אותנו ואפילו על כלל ישראל. אם אנחנו נהיים אנשים טובים וקרובים לה' גם הסביבה שלנו יכולה להיות טובה וקרובה לה'. יהיו שיגידו שיש בזה השפעה גדולה יותר מכל מעשה ושיעור. תחשבי מה ישפיע עלייך יותר: שיעור של רב או לראות אותו מתייחס לאדם ברחוב?

כדאי לא להסתער מיד על כל דברים שנראים שנדרש בהם תיקון, אלא להחליט במה להתמקד בתקופה הקרובה ועליו להסתער. כשמנסים לתפוס יותר מדי, לרוב לא תופסים שום דבר ועלולים להיכנס לייאוש, כאמרה הידועה "תפסת מרובה לא תפסת". אם מה שמעניין אותך כרגע הוא אחדות, אולי נכון שתבחרי במעשה שקרוב לזה, כמו עזרה לחברה, להורים או לשכנים או מצווה שבין אדם לחברו כמו לשון הרע. אם תבחרי במעשה שבוער בך ומעניין אותך, יש סיכוי גבוה יותר שתתמידי בו.

מוזמנת לעדכן ולספר לנו במה בחרת, ונקווה שנתאחד כולנו סביב מעשייך הטובים. תעלי מעלה מעלה ונעלה כולנו נזכה לראות בביאת משיח צדקנו.

כל טוב,

רינת

כתבות נוספות