שאל את הרב

איך מחזירים את אחי בתשובה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/01/02 12:56 יא בשבט התשסב

שאלה

בס"ד

כבוד הרב,

אני פונה אליך כי יש דבר שמציק לי מאוד.

אני גדלה בבית דת, ואני ב"ה מאמינה ואפילו פונה קצת לדרך הברסלבים... הבעיה היא שאחיי הגדולים נוטים מן הדרך הישרה ואחד אפילו הוריד את הכיפה בגלל הצבא. נסיתי לדבר עם אחי שקרוב אליי יותר בשנים וזה דיי עזר אבל עם אחי הגדול אני לא מסוגלת לדבר! זה לא מזיז לו! יש אולי איזשהיא דרך חכמה שהו שאני אוכל לעשות מכיוון שזה מפריע לי מאוד!

תשובה

בס"ד

ראי. עיקר עבודת ה' שלך צריכה להיות עם עצמך. את צריכה להתחזק בתפילה שלך, במידות שלך. בלימוד שלך, בכיבוד הורים שלך. זהו העיקר בשלב הזה של החיים.
מה שנקרא "הטפת מוסר" אינו מועיל כל כך בדורינו. מה שכן עובד הוא דיבור אמיתי תוך אהבה מהלב. ראי נא אם יש לך שפה בסגנון כזה עם אחיך.

עוד ראי נא כי לפעמים גם אנשים שהורידו כיפה מחפשים דרך להתקרב אל ה' והם מתרחקים כאשר מנסים להחזיר אותם. הם נעלבים מבפנים, הם נלחצים ומתקפדים (נסגרים כמו קיפוד) צריך לעשות זאת במחשבה ובעדינות רבה ואז מצליחים

עוד כדאי לדעת כי קשה ל"אחים גדולים" לשמוע ל"אחיות קטנות" מהן. זה כמובן סתם טיפשי אבל כך הם החיים. התורה לימדה ל"קבל את האמת ממי שאמרה" אבל צריך קודם לקבל את התורה כדי לקבל משפט זה. ובדרך כלל אף שכולם אומרים שהם מקבלים את המשפט הזה אבל קשה מאוד לבצע אותו.
אני לא אומר דבר זה להחליש אותך ח"ו אלא להבין את מה שעובר על אחיך. אם תביני - יקל עליך להצליח.

סוף דבר. אני מציע לך להתפלל מכל ליבך על אחיך שיחזור בתשובה. וחזקה על תפילה מהלב שאינה חוזרת ריקם.

כתבות נוספות