שאל את הרב

איך לקרב את אבא ?

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 30/12/19 23:15 ב בטבת התשפ

שאלה

העניין מסובך ומרתק

אני צריך עזרה מדובר פה בפיקוח נפש

טוב אז לפני הכל הקדמה, אבא שלי יהודי שהתחתן עם גויה רחמנא לצלן

והביא אותי ואת אחי לעולם כום אני בן 20 אחי בן 36

ברוך השם התחלתי קצת לקרב את אבי ליהדות אחרי 60 שנה של כפירה מוחלטת ברוך השם הוא ישב איתי לשיעור תורה קצת מתחיל להאמין בחזרה ממש בחסדו יתברך , אני עכשיו עובר תהליך גיור ... לשם שמיים בעזרת השם שהשם יזכה אותי להיות יהודי כרצונו.

השאלה היא איך אני יכל לקרב את אבא שלי ואיפה עומד הגבול של כיבוד הורים? ושל אהבת הורים?...

לא התחלתי עדיין את התהליך משום שאני מצבא ומחכה להשתחרר אבל כבר חצי שנה שלא פגמתי בברית וכל היום אני 24/7 על שיעורי תורה וברוך השם השם זיכה אותי לגלות עולם הבא תיקון המידות תפילה והתבודדות ממש חושבים עלי שאני כבר יהודי (רק חושבים אני עדיין גוי גמור)

אני רוצה לקרב את אבא שלי ליהדות מה שמחכה לו אחרי 120 או הוווו השם ישמור על הגויה ועל השבת ועל חילוניות גמורה מדובר כאן על הצלת נפש, אני רק צריך מעט טעמים ועצות איך אפשר לשכנע אותו לא בכוח אלא בקצת תפילה אולי סרטונים... אולי תוכחות אולי עולם הבא להסביר לו לא יודע מה שכבוד הרב יאמר

לא יצא לי לדבר על זה עם הרב שלי אבל מאוד רציתי להתעניין לשאול ולעלות את הסוגייה על אבי השם ירחם עליו ... אני אוהב אותו, אני מרגיש שהשליחות שלי בחיים זה קצת לקרב אותו ...

אך בינתיים אין לי עול תורה ומצוות כיצד עלי לנהוג איתו בהסברה זאת הוא אפילו לא יודע שאסור לי לשמור שבת... ועוד מתפלא למה אני לא הולך לים ונשאר בבית לראות שיעורי תורה ... (והאמת היא משום שאני לא רוצה להכשיל אותו בעברה... וגם לשמור על העיניים השם ירחם) טוב בכל אופן זאת סוגיה אחת

@

דבר נוסף אח שלי בן 36 פגש יהודיה בהיותו בקורס נתיב בצבא

הם התחתנו השם ירחם ב 2008 יהודיה התחתנה עם אחי הגוי ונולדו להם שני יהודים מהתבוללות גמורה.

2019 השנה עברו ארבעתם לגור בקנדה שם יש קהילה יהודית

אחי מאוד אוהב אותי ואנחנו בקשר טוב

אמרתי לו שישלח את הילדים שם לתלמוד תורה במיידי!

הוא אמר לי שהוא יחשוב על זה בינתיים כי זה עולה כסף בית ספר כזה!

אחיינים שלי לומדים בבתי ספר של גויים !! הרב אני מתקש אליהם והם אומרים לי שהם מתגעגעים לארץ והם רוצים בית ספר דתי שם ! ואח שלי מקל ראש! טוב נו גוי גמור לך תסביר לו ... אשתו שהתחתנה איתו נו לך תסביר לה לך תנסה להציל אותה .... לפחות היא והילדים שיתחילו להתעורר מה אוכל לעשות

להתפלל עליהם לשלוח להם שיעורי תורה ... לדבר איתם בפלאפון ... מה הרב ימליץ

יש להם שם בית כנסת רק צריך רצון לדחוף אותם לשם אחיין שלי בן 11 עוד שנתיים בר מצוות ! !

הילד מתקלקל שם לומד עם הגויים שורף את נשמתו... לא יודע יהדות מהי כמעט ממש מעט יודע ומקיים רק קידוש.

ממש אני מרגיש שהם שבויים שם בידי אחי הגדול הגוי ... אשתו ובניו ... כיצד אוכל לקרבם אחי הגדול רק אומר לי שנכנסתי לזה חזק והתחרפנתי נו לך תסביר לו מה הוא קילקל איך על הצוואר שלו יש אישה שלא מתאימה לו ושני ילדים ... מה אוכל לעשות מה המקסימום איך אוכל לפעול הרב יוכל לסקר את האירועים וללת לי אולי מספר עצות ויתקן וכוון אתי ?

תשובה

לשואל שלום,

רעדה אחזתני בקראי את שאלתך.

מסיבות המובנות בפלטפורמה הנוכחית אין ביכלתי להקיף את המקרה וללוות באופן מדוייק, אך אשתדל לתת קווים מנחים שיסייעו:

א. נקודת ההנחה צריכה להיות: אני לא מחנך את ההורים שלי. אתה חייב בכיבוד אביך וביראתו. אתה תנסה לדאוג ולדבר על ליבו, אבל בסופו של דבר - הוא אדם בעל בחירה חופשית ואינך בעמדת מחנך כלפיו.

ב. הדרך הטובה ביותר לקרב את אבא הי"ו, היא להראות לו את הדרך החדשה. אתה הולך בדרך של אמונה בה', והוא רואה אותך. מה החזרה בתשובה עושה לך כאדם? אם אתה מאיר פנים, אתה שמח יותר, מלא יותר - שווה להצטרף. ואם חלילה חזרה בתשובה מובילה אותך לוויכוחים או חוסר כבוד - זה מרחיק את מי שמסביבך. אתה מגדלאור.

ג. קשר. צא עם אבא לאכול מדי פעם, לדבר, לטייל. דברו על החיים, ועל התמודדויות, ועל עקרונות שאתה לומד באולפן.

לגבי אחיך הגדול - נסה להחזיר אותו לארץ, אפילו לביקור. איני מכיר את מניעי אחיך, אך דע לך שאחד הגורמים העיקריים לאי-עלייה לארץ הוא פרנסה. אנחנו מברכים ברכת השנים על הפרנסה ורק לאחר מכן 'תקע בשופר' לקבץ גלויות. נסה למצוא לו ולה עבודה מסודרת וטובה. דבר שני, שמור איתם על קשר טוב. ספר להם כמה טוב כאן, ספר להם שטוב לך בדרך הזאת, חשוב מאוד שתשקיע בקשר הזה הרבה מאוד.

מאחל לך הצלחה גדולה בתהליך הגיור, בשרני בשורות טובות במהרה. אמן.

כתבות נוספות