שאל את הרב

איך ליצור זוגיות תמידית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 11/10/13 11:03 ז בחשון התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב,

ברוך השם לפני כמה חודשים נשאתי לבחור מקסים לבבי וחם. התחתננתי איתו כי הוא פשוט הגיע בזמן הנכון וברגע הנכון ואוהב אותי עד השמיים.

אני מאוד מכבדת אותו מעריכה כמו שלא הערכתי אף אחד בחיי. מאוד דואגת לצרכיו אבל לא כמוהו. הוא מתגעגע אליי כל יום שלא ראה מהבוקר ואני מתגעגעת אליו לעיתים רחוקות.

נכון להיום מה שמפריע לי, ובטח אילו מחשבות של יצר הרע, שאיני מרגישה את אותה ההשתוקקות אליו כפי שהשתוקקתי כלפי האקס שלי. יש לי משיכה כלפי בעלי אבל ההשוואה הצפייה שהיתה לי כה גבוה כלפי האקס לא אותה הציפייה והתשוקה. וסליחה על השיתוף, לא מתלהבת לתת לו נשיקה. מנסה לשים את ההשוואות בצד אבל לא מצליחה.

הקשר עם האקס לא היה בריא. הוא לא היה כל כך מעוניין בי ולכן אחרי שנפרדנו הבנתי מה אני מחפשת ואיזה זוגיות אני רוצה וזה כמובן באמצעות טיפול ואמון אישי. ברוך השם , ה' שמע את תפילותיי ושלח אליי את בעלי.

אני חוששת שמחשבות של יצר הרע עלולים להשפיע עלינו לטווח הארוך. המחשבה שהתחתנתי כי אוהב אותי חזק והערכתי כלפיו לא יחזיקו מעמד.

איך להתמודד עם מחשבות האלה?

מה עליי לעשות?

איך ליצור השתוקקות?

האם זה נורמלי שהגבר יאהב יותר מהאישה?

האם זה נורמלי כאשר מתחתנים לא מתוך התאהבות אלא מתוך הערכה וכבוד ומשיכה?

אנא עזור לי

תשובה

בס"ד
שלום רב,

בין גבר ואישה מחברים שני כוחות:
'משיכה' שהיא יותר יצרית-גופנית.
'אהבה' שהיא יותר רגשית-רוחנית.
הטוב ביותר, כאשר שני המרכיבים הללו ממלאים את הזוגיות. כך החיבור הוא גם ביצר וגם ברגש - גם בגוף וגם בנפש.

לפי התאור שלך נראה שמצידו יש גם משיכה וגם אהבה ואילו אצלך יש פחות משיכה והאהבה היא יותר רוחנית ומתבטאת בכבוד והערכה.
עם זאת ברור לחלוטין שאת אוהבת אותו: אחד המאפיינים של אהבה הוא: "להעדיף את אהובך על פני כל אחד אחר בהיותו האדם הכי חשוב לך בעולם".
לפי הדברים שלך המאפיין הזה בולט מאוד בקשר שלך אתו.

נראה שכלפי הגבר הקודם היתה לך משיכה גופנית מאוד חזקה. משום כך מיעוט המשיכה בקשר הנוכחי, מאוד קשה לך. יחד עם זאת את מודעת לכך שהמשיכה החזקה שהיתה בקשר הקודם לא הועילה לחיבור ביניכם והוא הסתיים.

מכאן אני מגיע לפתרון שהסוד שלו הוא בהכרה שאהבה אינה גורל משמים אלא מציאות שנתונה להשפעה שלנו. אפשר (וצריך) להעצים ולחזק את האהבה.
הנושא הזה בולט מאוד אצל זוגות שנשואים יותר מעשרים שנה. כוחות הקשר והחיבור שהיו בזמן החתונה לא נשארים לנצח. לכן זוגיות ממושכת מובילה לשתי תוצאות אפשריות:
1. קשר אפור, חסר התלהבות ושמחה, שממשיך מכוח ההרגל.
2. מתוך מודעות לקשיים, משקיעים מאמץ בשמירה וטיפוח הקשר שממשיך להיות חי ותוסס, ממלא את הרגש ומעשיר את החיים של בני הזוג גם בחלוף שנים רבות.

את צריכה להתחיל ליישם את העקרון הזה כבר עתה. בגלל שחסרה אצלך משיכה טבעית את צריכה לפעול בדרך יזומה כדי למלא את עצמך באיכפתיות וברגישות כלפי אישך (אל תנסי להכריח את המשיכה הגופנית) תעצמי את מרכיבי הקשר שאת כן אוהבת: להשאיר פתקים משמחים, לשלוח מסרונים אוהבים, לקנות זה לזה מתנות קטנות - ממתקים או פרחים. להפתיע ביציאה לבילוי משותף. לטייל הרבה ביחד, לשוחח על דברים.
את תווכחי שבעוד מספר חודשים הרגשות שלך ישתנו לטובה. אם תמשיכי בקו הזה לאורך כל השנים תזכי לזוגיות מלאה שמחה ואושר.

כתבות נוספות