שאל את הרב

איך להתקבל להדרכה?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/08/13 14:48 כח באב התשעג

שאלה

שלום הרב

בסניף שלי בבני עקיבא (שבט נאמן) הסניף לא משהו..מדרדר מבחינה דתית ויש לי רצון חזק מאוד להיכנס להדרכה ולהשפיע ולשנות ! יש לי כושר הנהגה וזה מאוד מתאים לי ואני ממסוגלת. הקטע הוא שלא בטוח יכניסו אותי להדרכה ואני רוצה לגרום להם לרצות שאני יכנס..אז איך אני עושה את זה? רומזת? או פשוט מדברת איתם תכלס ? מה הצורה הכי טובה ? דבר שני, אני לא בדיוק יכולה להגיד שהמצב בסניף הדרדר וזה...כי לא יכניסו אותי להדרכה אם אני יגיד את זה כי זה ישמע מתנשא...אני ממש רוצה להיכנס אז מה אפשר להגיד? למה אני מתאימה להדרכה? למה אני מכל הבנות? איזה דברים אני יכולה לומר שישכנעו ?

תשובה


בס"ד
שלום רב,

תסכימי אתי שאנחנו צריכים להשתדל מאוד להיות אמיתיים. גם בגלל שזו האמת, גם בגלל שזו הדרך שהכי משכנעת אחרים – על פי רוב אנשים מרגישים מתי אתה מדבר מעומק לבך ומתי אתה אומר דברים רק כדי לשכנע...
לכן את צריכה לברר לעצמך בכנות מלאה – מה הסיבה הכי פנימית שגורמת לך לרצות להדריך.

האם כל מה שמטריד אותך זה ההדרדרות בסניף?
את יכולה לבדוק זאת בדרך פשוטה – תדמייני לעצמך שהסניף שלך לא מדרדר, האם במקרה כזה לא היית רוצה להכנס להדרכה? לא היה לך כל ענין בהדרכה? לפי מה שאת כותבת נראה שחשוב לך להדריך בלי קשר למצב בסניף. יש לך כשרון מנהיגות ואת רוצה לבטא אותו (זה לגמרי הגון) יש לך רצון להשפיע ולשנות וזה יפה מאוד גם אם הסניף לא מדרדר.

על ההדרדרות בסניף את אומרת: "לא יכניסו אותי להדרכה אם אני יגיד את זה כי זה ישמע מתנשא".
נראה שהאמירה הזאת שלך מעידה על כך שבתוך תוכך את מרגישה שיש בכך באמת משהו מתנשא: אכן מישהו שבא לתקן אחרים – האם זה לא מתנשא? האם הוא לא שם עצמו מעליהם?

מי שרוצה להשפיע ולתקן דברים לא חייב לראות אותם גרועים ומקולקלים – זה נכון גם על האדם עצמו וגם על מקומות אחרים: אפשר לראות ולשמוח בטוב שיש ודווקא מתוך כך לרצות להשפיע ליותר טוב. אם אדם רואה עצמו רשע יש לו פחות רצון להיטיב מאשר אם הוא רואה עצמו צדיק – דווקא בתור צדיק יש לו יותר כוח ורצון להיות עוד יותר צדיק.
דוקא אם תראי את הטוב והיפה שבסניף תהיה לך יותר התלהבות ושמחה לעשות את המקום יותר טוב ויותר יפה.

עכשיו אפשר להשיב לשאלה שלך:
א. את צריכה להציע את עצמך להדרכה מתוך עמדה פנימית אמיתית וכנה – לומר באופן ברור, דברים ברורים "אני רוצה להדריך בסניף הזה, אני מתאימה לכך בגלל..."
ב. הסיבות שאת תאמרי להם צריכות להיות אמיתיות לגמרי – לשם כך את צריכה לעשות 'עבודה פנימית' – לשנות את הגישה שלך כלפי הסניף, לגישה לא מתנשאת אלא מתלהבת ושמחה: את צריכה לראות את הטוב והיפה שיש בסניף, לאהוב את מה שקורה שם ומתוך כך לרצות להיות שותפה.
ג. שימי לב – מי שבא 'להשפיע ולשנות' רואה את עצמו 'מעל' האחרים, זה גורם לדחיה והתרחקות. מי שבאמת אוהב ושייך – לא בא להשפיע אלא להיות שותף!
ד. לסיכום: אחרי שתשני את הגישה שלך כלפי הסניף, אחרי שתחשבי על המקום דברים טובים וחיוביים, תדברי עם מי שקובע את המדריכים ותאמרי את כל האמת על עצמך ועל הסניף: "אני אוהבת ושייכת לסניף וכו' ועל עצמי אני יודעת שיש לי תכונות וכשרונות של הדרכה (כשרון מנהיגות וכו' ) ולכן אני אהיה מדריכה משקיעה ומתלהבת, אני מתכוונת לתת את הנשמה בשביל ההדרכה (בתנאי שזה אמיתי!)".

אם לא תתקבלי להדרכה, אל תתיאשי מהאפשרות לבטא את כשרון המנהיגות שלך. יש עוד הרבה מאוד מסגרות שבהן אפשר לבטא מנהיגות. תתעניני ותמצאי מקום מתאים שבו תוכלי לבטא את המנהיגות שלך בדרך אמיתית וראויה.

בהצלחה!

כתבות נוספות