שאל את הרב

האם אפשר לבנות אמון מחדש בזוגיות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/04/22 22:58 טז בניסן התשפב

שאלה

שלום,

אני ובת זוגתי בקרוב מכירים חצי שנה.

יש לנו זוגיות שהתחילה בצורה לא נורמטיבית ונעשו בה כמה דברים שיכלו להעשות אחרת וארחיב

הכרנו ברשת והחלטנו להיות נאמנים אחד לשנייה והבטחנו לנהל בנינו שיח פתוח וכל אדם מהמין השני שאנחנו מדברים איתו לשתף אחד את השניה . כל זה לפני שנפגשנו במציאות , לאחר כמה זמן שאלתי אותה שאלה ובסוף היא גילתה לי שהיא התכתבה עם מישהו והיא לא שיתפה אותי כי פחדה שאפגע וככה היא גררה את זה שבועיים פחות או יותר עד שסיפרה לי . היא התכבה עם הבחור במשך יומיים באתר אנונימי ובכל פעם שהוא המשיך את השיחה היא החזירה הודעה התוכן של השיחה היה נראה בעיניי פלרטטני אבל היא אומרת שהיא באמת רואה את זה כסתם שיחה . בת הזוג שלי מאוד תמימה ואני מאמין שיכול לקרות מצב שהיא " פלרטטה" בתמימות . הנקודה היא שהאמון שלי בה נשבר בגלל ההסתרה וזה שאני הייתי צריך להוציא ממנה את זה ושהיא לא באה לספר לי בעצמה . מספר קצר ימים לאחר שהמקרה קרה באתי לראות אותה במציאות ואנחנו נפגשים באופן קבוע מאז . היא אומרת שבגלל שזה פעם ראשונה שלה במערכת זוגית הייתה גם אחת מהסיבות שהיא לא פעלה נכון והחלטנו ביחד להמשיך לעבוד על המערכת יחסים כי אנחנו לא רוצים לאבד אותה . איך אפשר לבנות את האמון מחדש ? והאם זה שלא נפגשנו במציאות שהמקרה קרה מהווה פקטור משמעותי בחומרת המקרה ? . תודה מראש ושבוע טוב

תשובה

היי לך.

קודם כל אני שמחה מאוד שכתבת לנו!

העלית פה נושא חשוב ומורכב בחיים, בייחוד במערכות יחסים- נושא האמון.

נושא האמון תופס אותנו בכל מיני נקודות והוא ללא ספק נקודה חשובה בכל מערכת יחסים אליה אנחנו נכנסים- חברות, משפחה, מורים בבית הספר, וקל וחומר שזוגיות.

כאשר אנו נותנים אמון במישהו, יש לנו ציפייה שהוא יהיה נאמן לנו, כשזה מגיע לזוגיות יש גם איזושהי ציפייה שיהיה נאמן רק לנו ולא למישהו אחר.

אני חושבת שאמון זה הרבה פעמים דבר שנבנה ביחד עם הצד השני, דבר שניתן להגדיר אותו ביחד, להבין מה הקווים המנחים שלנו כזוג, מהם הקווים האדומים שעליהם אנחנו מצפים לא לעבור וכ'ו. נשמע שבסיטואציה ביניכם בתחילה לפני שנפגשתם, לא היה ברור לגמרי מה הגבולות ומה הציפייה מבחינת האמון שנבנה ביניכם, ולכן יכול להיות שגם היא לא הבינה עד הסוף את הציפיות שלכם במערכת היחסים.

בהקשר לפגישות שסיפרת- להתכתב ולדבר ברשתות החברתיות זה דבר טבעי כיום בעולם שלנו, וללא ספק יש הרבה יתרונות בזה וזה עוזר לנו להכיר אנשים שונים, לחזק ולשמור על קשרים ועוד ועוד.

אך בסופו של דבר, קשר פנים מול פנים, אינטראקציה אנושית בין בני אדם היא חשובה מאוד,

יש בה משהו שלמכשיר נייד קשה להחליף... ולכן אני חושבת שטוב מאוד שאתם נפגשים ומערכת היחסים שלכם פחות מבוססת על רשתות חברתיות מרחוק וככה ההגדרות והדברים יכולים להיות ברורים יותר.

לשאלתך האם ניתן לבנות אמון מחדש- בעייני כן, אך הדבר תלוי ברצון של השניים, אם רוצים לעבוד על הדברים- הרבה פעמים אפשר ומצליחים.

בקשר לשאלה האם זה שלא נפגשתם במציאות כשקרה הדבר זה פקטור לחומרת המקרה- בעיניי זה לא עניין של מה נחשב באופן כללי חמור ומה פחות, זה עניין של ההרגשה של האם הרגשת שנפגעת זה מה שחשוב כאן ועל זה כדי לעבוד ביחד במערכת היחסים שלכם, לשתף ולדבר על הדברים ולפתור אותם.

מה עוד ניתן לעשות כדי לגרום להרגשה יותר טובה ולבניית האמון? יש כמה הצעות שאולי תבחר לקחת.

1. עכשיו אחרי שנפגשתם אתם יכולים לפתוח את הדברים ביניכם ולהמשיך לדבר בכנות, אתה יכול לשתף ולספר לה מה אתה מרגיש, ולשמוע מה היא אומרת. אפשר להיות קשוב לדבריה, לשמוע מנקודת מבטה מה היא ראתה ואיך היא תפסה את הדברים- ואולי זה יכול לגרום לפגיעה קצת להרגע, הרבה פעמים כשאנחנו מפרשים סיטואציות באופן אחר, אנחנו גם מרגישים טוב יותר אחר כך.

2. חשבת לשתף אדם קרוב אלייך בחוויה שלך? בנוסף לשיתוף של בת זוגתך, אתה יכול גם לשתף חבר טוב או אדם קרוב בתחושות, לפרש ולנתח איתו את הדברים. עצם פתיחת הלב כבר יכולה להקל עלייך, וגם כמובן להגיד את הדברים בקול רם לעיתים קרובות מקלים עלינו ואנחנו נרגעים.

3. הרבה פעמים יכול לעזור גם זמן עם עצמנו, לשבת לחשוב ואפילו לכתוב את הדברים על נייר- מה מפריע לנו, מהם הדברים שעבורינו הם גבולות, מה הציפיות שלנו מעצמינו במערכת יחסים, ומה הציפיות שלנו מבין הזוג שלנו. כשאנחנו קשובים למחשבות, לרגשות ולאינטואיציות שלנו- הרבה פעמים הדברים נהיים יותר ברורים. אני מציעה לך לקחת זמן עם עצמך, אתה יכול אפילו לצאת לטבע לנקודת תצפית יפה ולחשוב על הדברים לבד ובשקט.

4.שמחתי לשמוע שאתם מקיימים פגישות פנים אל פנים, נשמע לי טוב שתמשיכו את הקו הזה, ותפגשו ותכירו לעומק כמה שיותר. כשאנחנו מכירים את הצד השני לעומק יותר ויותר, כך אפשר לסמוך עליו ולפתח מערכת יחסים זוגית בריאה הבנויה על אמון.

לסיכום: תיארת בשאלתך מחשבות ותחושות חשובות בנושא האמון שמעלות בפנינו הרבה תהיות ושאלות. נשמע שאתה אמנם מבולבל כרגע, אך אתה יודע להסביר את הדברים ולהגיד מה חווית וזה כבר חשוב וטוב- להיות מחובר לעצמך. יש לא מעט דברים שניתן לעשות ויכולים לשפר את ההרגשה שלך וגם לעזור לבנות את הקשר ומערכת היחסים שלכם שעכשיו מתחילה... ניתן לשתף בכנות את ההרגשות והתחושות שלך איתה, למצוא ביחד פתרונות לדברים להגדיר ולבנות את האמון מחדש,

דיברנו על כך שהרבה פעמים מאוד עוזר לשתף אדם קרוב בחוויה ולעבד את זה ביחד איתו. בנוסף לזה גם זמן לעצמינו יכול לעזור, ללכת למקום שקט ויפה ולכתוב את המחשבות שלנו, זה יכול לעשות סדר בבלאגן שבראש, ובסופו של דבר עצם זה שאתם מקיימים פגישות פנים מול פנים ולומדים אחד את השני טוב יותר, יכול מאוד לעזור לקשר ולבניית האמון.

אתה מוזמן כמובן לשוב ולפנות גם אלינו, בוואצאפ ובמוקד הטלפוני בכוכבית 8298.

בהצלחה!

חן

כתבות נוספות