שאל את הרב

איך התנך מסביר את הדבר הזה?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 05/05/20 08:42 יא באייר התשפ

שאלה

זה קורה לכולם, שעוברים קשיים בדרך להשיג מטרה מסויימת, ולפני הפריצה הגדולה מגיע מחסום/קושי יותר גדול מכל מה שהיה עד עכשיו, זה קרה לי כמה פעמים בחיים וכמובן לעוד מלא אנשים.

לדוגמא, כמה חודשים עבדת קשה כדי למכור את המוצר שלך והיו תקופות שמכרת והיו תקופות שלא, ואז פתאום אתה מקבל חדשות רעות או איזה משהו קשה קורה, אתה ממשיך בכל הכח שאין ופתאום בא קונה וקונה כמות ענקית מהמוצר שלך.

כאילו לפני קו הסיום אלוקים בועט בך לרצפה, ואם הצלחת לקום אתה תעבור את קו הסיום.

האם יש לזה איזשהו הזכר בגמרא או בתנך או איפשהו?

תשובה

שלום

כשקורים לנו דברים טובים או חלילה דברים לא טובים, אי אפשר בוודאות להצביע ולומר למה בדיוק זה קרה - האם הדבר הטוב הגיע למשל כשכר או כניסיון ואתגר או אולי מסיבה אחרת. אותו דבר כשקורים דברים לא טובים. לכן אני לא חושב שאפשר לומר באופן עקבי למה קורות נפילות כמו שתיארת.

מה שכן אולי מזכיר משהו מעין זה - ראיתי ביומן של הרב דוד כהן, הרב הנזיר זצ"ל, שכשהוא ערך את כבתיו של הרב קוק זצ"ל, היו לו עיכובים רבים וזה לו התקדם. אז הוא אמר לרב קוק על עצמו, שכנראה הוא לא ירא ה', כי כתוב 'רצון יראיו יעשה'. ענה לו הרב קוק, שהמכשולים והעיכובים זה בשביל להתגבר עליהם. כלומר, לפעמים כשעושים משהו טוב וחשוב, יש קשיים ועיכובים בעשייה, שהם לא בעיטה לריצפה חלילה, אלא מתן הזדמנות לנו להתגבר ולהתאמץ עוד בשביל הדבר החשוב.

כל טוב

כתבות נוספות