שאל את הרב

איך אפשר לצאת מהתמכרות למחשב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/07/20 20:31 ו באב התשפ

שאלה

איך אני יכול לצאת מהתמכרות למחשב?

כל רגע פנוי אני הולך אליו ומשחק בו, איך אני יכול לגרום לעצמי לא ללכת אליו?

תודה!

תשובה

שלום לשואל היקר!

שמחים שפנית אלינו. ישר כוח על השיתוף ועל הרצון להתמודד עם האתגר שעומד בפניך!

התמכרות למשחקי מחשב היא אתגר לא פשוט בכלל. אך חשוב שתדע שאתה לא היחיד שמתמודד, יש הרבה בני נוער ולפעמים גם מבוגרים שמכורים למשחקי מחשב.

השאלה הראשונה שנשאל היא: מה ממכר במשחקי מחשב?

חשוב לדעת שמאחורי משחקי המחשב עומדת תעשייה שלמה, מכונה משומנת שמגלגלת מיליוני דולרים בשנה. היא שוכרת את מיטב המוחות, מתכנתים, גרפיקאים ופסיכולוגים. למה צריך פסיכולוגים כדי לפתח משחקי מחשב? זו בדיוק הנקודה. הפסיכולוגים שמתמחים בהתמכרויות יודעים בדיוק מה יגרום לנו להתמכר ולא לעזוב את המחשב. הם אפילו יודעים איך לגרום לנו להשתמש בכסף כדי להתקדם במשחק. המטרה שלהם זה להפוך אותנו למכורים למשחק.

אז מה אפשר לעשות?

1. דימוי עצמי חיובי- שמעתי בשם הרב ליאור לביא שהא'-ב' של לצאת לחירות זה להבין שמי שאני חושב שאני- זה לא אני. לעמוד מול ההתמודדות. היא לא מגדירה אותך- האני שלך נמצא במקום הרבה יותר משוחרר. נסה להתמקד בטוב שבך, התכונות והמעשים הטובים. הם מרכז האישיות שלך, לא ההתמודדות!

2. עיסוק בעשייה- זה יכול להיות לימודים, נגינה, ספורט, התנדבות, או כל עיסוק אחר שאתה אוהב. כל מיני תחומים שבחיים הבוגרים לא תמיד יהיה לנו את הפנאי לעסוק בהם וזו הזדמנות מצוינת להתחיל. כשאנחנו עסוקים והחיים שלנו מלאים בעשייה חיובית אז הרבה יותר קל לנו להתמודד. עם כל דבר!

3. שליטה בזמן- ברמה המעשית אפשר לנסות לחשוב על כל מיני רעיונות שיעזרו לך. אפשר לנסות להחליט על זמנים קבועים בהם אתה מגיע למחשב. תוכל להשתמש בטיימר שאתה שם ומצפצף כאשר הזמן שהחלטת נגמר או כל רעיון אחר שעולה לך. מה שחשוב הוא לנסות להגיע למצב שאתה שולט ומחליט מתי אתה רוצה לשחק וכמה זמן- לא המשחק שולט בך.

לסיכום, לאחר כל ההשתדלות שלנו מה שנשאר לעשות זה להרים עיניים לשמיים ולהתפלל לבורא עולם שיעזור לנו בהתמודדות. הצגתי בפניך מס' כלים שיוכלו לסייע לך בהתמודדות. דימוי עצמי חיובי, עיסוק בעשייה ושליטה בזמן. תוכל לנסות אותם ולראות אם הם מסייעים לך.

במידת הצורך מוזמן לפנות אלינו שוב.

בהצלחה רבה!

כפיר

כתבות נוספות