שאל את הרב

איך אני יכול להעביר פעולה לחניכים עם איגרת הגרא

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 30/06/08 17:16 כז בסיון התשסח

שאלה

שלום רב כבוד הרב. האם אנחנו כל כך חוטאים כמו שנכתב באגרת הגר"א?:

"ולכן אני מזהירך, שתרגיל בכל היותר לישב יחידי, כי חטא הלשון על כולו. כמאמר חכמינו ז"ל (תוספתא פאה פ"א), "אלו דברים שאדם אוכל כו' ולשון הרע כנגד כולם". ומה לי להאריך בזה העון החמור מכל- העברות. "כל-עמל האדם לפיהו" (קהלת ו, ז), אמרו חכמינו ז"ל, שכל-מצותיו ותורותיו של אדם אינו מספיק למה-שמוציא מפיו. "מה אומנותו של אדם בעולם-הזה, ישים עצמו כאלם" כו' (חולין פט)."

אבל אני מדריך בבני עקיבא, ומדריך חייב להתחבר לחניכיו בשיחות חולין! כמו כן אני מכיר חילוני בגילי, שאני רוצה לקרבו. בשביל זה יוצא לי לדבר איתו הרבה דברי חולין,זה רע?

או- כשאני נפגש עם הצוות שמדריך איתי בבני עקיבא,בישיבות צוות יש די הרבה דיבורים של חולין, אבל מה-אנחנו נהיה כאלה יבשים? העולם יהיה משעמם ואנשים יהיו עצובים.

אז מותר לדבר שיחות חולין? או אולי אני לא מבין מהו המושג "שיחת חולין"?

תשובה

ב"ה


שלום.

מדריך צדיק- כל השיחות שלך עם החניכים הם דברי תורה!!! גם אם אתה מספר בדיחה וגם אם אתה מקריא קטע מהעיתון או מעביר פעולה על דא ועל הא. .
חגיד, השיחה של אליעזר עבד אברהם עם בית לבן מוגדרת כשיחת חולין?

אחי , "בכל דרכיך דעהו והוא ישר אורחותיך" אם אתה מכוון ליבך לשם שמיים אז הקב"ה יעזור לך שלא תבוש ולא תכלם ולא תכשל לעולם ועד.


ותמיד תשתדל להקפיד על לשון נקייה ושפה ברורה ובנעימה ותשפיע קדושה וטהרה ואל תבוש מפני המלעיגים עליך.ותשתדל בעזר השם שיצאו מהפה שלך רק דברים טובים וברכות . (ושיכנסו לפה שלך רק דברים טעימים ...)


חזק ואמץ!!!,


עוזיאל אליהו.

.

כתבות נוספות