שאל את הרב

אחי חי עם גרושה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 25/05/07 16:01 ח בסיון התשסז

שאלה

שלום רב

אחי כמעט בן 28 היה שנה בישיבה חרדית,עזב את הישיבה בעקבות ירידה בדת ומהיום שעזב עבר לגור עם אישה גרושה שהכיר שגדולה ממנו ב6 שנים ויש לה שלוש בנות שהגדולה בת 17.

הבנות הגדולות לא חיים עימה רק הקטנה איתה ועם אחי והיא בת 5.

נכון להיום אחי כבר כמעט שנתיים שם, המצב שם לא מלבב, מריבות אינסוף שנוכחנו להם גם בעצמנו

הסיבה העיקרית למכתב היא אמא שלי שהדמעות כבר יבשו אצלה. כל רצונה היה כמו כל אם לראות את בנה מתחתן כדת וכדין להביא ילדים ולחיות כמצוות השם יתברך.

כמו רבים הלכה היא לרבנים התייעצה אמרו לעשות כל מיני מעשי "כשפים" שיוציאו אותו אחת שתיים משם, אך אימי לא אוהבת להתעסק בזה ורוצה לדעת כיצד ניתן להוציא אותו משם בצורה יפה.

אחי מדבר תכופות עם אח נוסף שלנו ואומר לו שנמאס לו והוא רוצה לעזוב,אך אינו עוזב וזה מפניי שהוא שאינו רוצה לחזור לבית ואולי כי כבר התרגל להיות אצלה, אמא שלי מאוד היתה רוצה שיחזור לישיבה ויתחתן אך זה נמשך ונמשך ולא יוצא מזה כלום, הבחורה לא ממש מעוניינת להינשא לו וסתם אין שום תכלית להיותם יחד וכל זה ממש כואב לכולנו ובייחוד לאימי

אשמח לקבל עצה הכוונה לגורם או משהו שיוכל לעזור

תודה מראש.

תשובה

ב"ה


שלום.

אחיך נמצא וחיי במציאות מורכבת ואפילו עדינה.יש הרבה פרטים שלא ידועים לך ובודאי שלא ידועים לי לכן זה "לא רציני" לייעץ מבלי להכיר את מורכבות המקרה לפרטיו.

הצעתי אליך היא להתמקד באמא שלך ולא באחיך!

תראה איזה עזרה אמא שלך צריכה ותעזור לה.
תעודד אתה לקרוא תהילים (ואל תבהל אם היא מורידה דמעות לפני בורא עולם).
תחפש אם יש איזה שיעור או הרצאה שאתה יכול להמליץ לה ללכת .אולי יש חוגים שהיא יכולה להרשם אליהם .כשאתה מגיע לביתה תכנס עם חיוך ועם מצב רוח טוב.תשתדל להשיח את דאגתה לדברים אחרים שיכולים לשמח אותה .אם יש שירים מסויימים שהיא אוהבת אז תשמיע לה אותם וכן על זה הדרך.


בהצלחה,


עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות