שאל את הרב

אחותי הגדולה התחתנה ואני מבואסת: איך להתמודד עם השינוי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/04/22 19:46 י בניסן התשפב

שאלה

אחותי הגדולה התחתנה, אני מאושרת בשבילה ברמות, אבל בשבילי ממש לא.

אני לא יודעת מה אני יעשה בלעדיה מאתמול בלילה אחרי החתונה לא הפסקתי לבכות באמת קשה לי אני רואה הכל שחור, גם ככה קשה לי בפנימיה וקשה לי בלימודים ואני מרגישה שאני לא מסוגלת יותר, אחותי תמיד שימחה אותי והייתה איתי תמיד, ואני לא יודעת מה אני יעשה בלעדיה קשה לי כל כך פשוט לא טוב לי, אני בן אדם שמח בדרכ וכל כך קשה לי כשאני עצובה, אני מרגישה שהכל יהיה רע שלא יהיה לי כייף יותר בבית כי אף אחד כבר לא יהיה

תשובה

היי יקרה!

קודם כל אני שמחה שאת כותבת את הדברים ופורקת את שעל ליבך, הרבה פעמים שינויים שאנו חווים בחיים עשויים לטלטל את עולמנו וליצור אצלינו תחושה של חוסר וודאות סערה רגשות ואף תחושת בדידות, וזה נשמע לא קל ולכן אני שמחה שבחרת לכתוב לנו ולשתף את שעל ליבך.

את מתארת שאת בן אדם שמח בדרך כלל, ושקשה לך עכשיו להכיל את זה שאת עצובה, אבל זה בסדר לפעמים להיות עצוב! החיים מלאים ברגעים שמחים ומאושרים, וגם ברגעים עצובים ויותר מורכבים- וזה טוב ואמיתי שאת חווה את כל קשת הרגשות ונותנת לה מקום.

אכן לרוב במהלך החיים קורים שינויים משפחתיים, לעיתים יש בהם הרבה שמחה, ולעיתים יש גם עצב וגעגוע על השינויים. משמח לשמוע שאת באמת שמחה בשביל אחותך הגדולה, וכמה משמח זה שהיא מקימה בית בישראל! אך בשבילך זהו שינוי לא פשוט שאת חוששת מלהתרגל אליו ומהדברים שהוא עלול יביא איתו.

אני חושבת שקודם כל את יכולה רגע לאפשר לעצמך להיות עצובה, גם אם הדבר משמח באופן כללי- מותר לך לחשוב לרגע על עצמך ולתת לזה מקום, זה טבעי והגיוני ומראה עד כמה את מחוברת לאחותך ואוהבת אותה.

באופן כללי, נשמע לי שעוברים עלייך דברים נוספים בחיים- התחושות בפנימייה שאת מתארת, הקושי בלימודים, ההרגשה בבית.. אלו דברים נוספים שיכול להיות שפתאום צפו בעקבות החתונה של אחותך, אך הם קשיים בפני עצמם שהגיוני שתרגישי בעקבותיהם לעיתים עצובה ומוטרדת.

נשמע לי תחושות לא פשוטה ולכן הייתי שמחה להציע לך כל מיני הצעות להתמודדות עם התחושות שלך:

א- האם שיתפת אדם קרוב אלייך בתחושות? את יכולה לשתף חברה קרובה, מישהו מהמשפחה, ואפילו את אחותך הגדולה. הרבה פעמים כששמים את הדברים על השולחן, הם הופכים להיות פחות גדולים ממה שהם אצלינו בראש, ופתאום מקבלים משמעות אחרת. זה יכול מאוד להקל עלייך אם תרגישי בנוח לשתף

ב. תיארת שאת מרגישה לפעמים בודדה בבית, את יכולה להזמין אלייך חברות כשאת חוזרת מהפנימייה, יכולה לשבת יותר עם שאר המשפחה, ובאופן כללי למלא את הבית באנשים כך שלא תרגישי שם בודדה כשאחותך לא נמצאת. וכמובן את יכולה לשתף את אחותך ולהציע לה לקפוץ להגיד שלום בחלק מהזמן.

ג. אפשר לתת לזמן לעשות את שלו ולהתרגל לשינוי- אנחנו כבני אדם הרבה פעמים מפחדים מדברים חדשים, אך אנחנו לעיתים קרובות אנחנו מגלים כי הם דווקא היו לטובה, כשמשהו נגמר- גם משהו חדש מתחיל, עצם היציאה מהבית של אחותך יכולה להיות הזדמנות מיוחדת וחדשה לקשר בניכן ואפילו לגרום לכך שתהיה טובה יותר.

ד. כשאת חוזרת הביתה את יכולה למלא את היום שלך בתחביבים ועיסוקים שעושים לך טוב על הלב, בכדי לא לשקוע במחשבות וגעגועים יותר מידי, דברים שאת אוהבת לעשות יכולים מאוד לעודד ולשפר את המצב רוח שלך- טיול בטבע, כתיבה, פעילות ספורטיבית, צפייה בתוכנית טלוויזיה אהובה ועוד- יכולים לעודד ולמלא את היום.

ה. בהקשר ללימודים- האם הצלחת לחשוב מה קשה לך בלימודים? אולי ניתן לבקש עזרה ולשתף את ההורים בעניין? לפעמים אנחנו צריכים עזרה ויש המון דרכים לשפר את מצב הלימודים ולהקל עלייך- אולי שיעורים פרטיים ושיעורי תגבור בבית הספר אפילו יוכלו לשפר את הרגשתך

יכול מאוד להיות שזה אחד הדברים שמקשים עלייך יותר בפנימייה, את יכולה לנסות לדייק לעצמך מה הקושי שלך וכך אפשר גם להצליח להתמודד איתו יותר בקלות

לסיכום: תיארת בשאלתך תחושת עצבות וקושי בעקבות הנישואין של אחותך הגדולה אליה את מאוד קשורה, מרגש לשמוע על החיבור בניכם, אך אכן הסיטואציה יכולה גם להביא איתה התמודדות. נשמע שאת מחוברת לעצמך, לרגשות ולמחשבות שעולות וזה כבר טוב. כמו שראית, יש לא מעט דברים שניתן לעשות בעניין כדי לשפר את הרגשתך! ניתן לשתף אדם קרוב ברגשותייך, ואף את אחותך הגדולה בעצמה, אפשר להזמין חברות לבית, וגם להקדיש זמן ליתר המשפחה כשאת חוזרת מהפנימייה ובכך להרגיש פחות בודדה כשאחותך לא נמצאת, אפשר לתת לזמן את שלו ולתת לעצמך להתרגל לסיטואציה החדשה, ועם זאת גם אפשר למלא את היום בתחביבים ודברים שעושים לך טוב בכדי להתמודד עם רגעי העצבות.

לבסוף גם דיברנו בהקשר ללימודים ולפנימייה שאפשר לשתף את ההורים בקשיים ולנסות למצוא ביחד איתם פתרונות בכדי להקל על תחושותייך.

בכל מקרה אני חושבת שדבר שמקל בהרבה מהפעמים זה באמת לחשוב על אדם קרוב שניתן לשתף אותו ולפרוק את שעל ליבינו.

את מוזמנת כמובן לשוב ולפנות גם אלינו, בוואצאפ ובמוקד הטלפוני בכוכבית 8298 .

בהצלחה!

חן

כתבות נוספות