שאל את הרב

אוננות של בנות: מותר? אסור? ומה ההשלכות להמשך?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/02/21 20:23 ח באדר התשפא

שאלה

בחברה הדתית אין שום שיח על אוננות נשית. אני מאוננת כבר מגיל ההתבגרות ולא יודעת אם זה בסדר...

מרגישה רע מצד אחד ושזה כל כך טבעי מצד שני.

מה היחס של התורה לזה?

בנוסף רציתי לשאול אם יש קשר בין אוננות נשית לעיכוב במציאת זיווג...

מפחדת שזה קשור

תשובה

שלום לך יקרה.

אני ממש מעריכה את הכנות שלך ועוד יותר - את האומץ לשאול שאלות שאני יודעת שעוד בנות רבות רבות שואלות את עצמן.

ומעבר לזה - על זה שידעת לשאול את השאלות שלך במקום הנכון והמתאים, כי הידע נמצא בכל מיני מקומות אבל לסנן אותו זה כבר סיפור אחר.

אז נתחיל:

את נמצאת בגיל שלא רק הקומה הנפשית נבנית אלא גם הקומה הפיזית. טבעי ביותר שבגיל שלך יעסיקו אותך שאלות, רגשות ומחשבות הקשורות למיניות וזה בסדר גמור. צורך מיני הוא דבר לגמרי טבעי כמו לאכול, לשתות ובמחילה מכבודך - ללכת לשירותים. לצערי הרב, במקומות מסוימים מלמדים אותנו מגיל צעיר ש"אסור לדבר על זה או לחשוב על זה". ואני דווקא חושבת שכמו כל דבר בחיים - הכל תלוי במינון. מותר לדבר על דברים שהצנעה יפה להם - בצנעה. וגם בהקשר של מימוש המיניות - התורה לגמרי איתנו בעניין, ואכן אנחנו רואים ציווים שונים שקשורים לפן המיני של החיים וביחד עם זאת - יש גם גבולות וגדרים כדי שנזכור שאנחנו בני אדם.

לגבי אוננות עצמה - אני יודעת שיש פסיקות שונות בנושא ולא אכנס לזה, אבל העיקרון המוביל הוא שכמו שכתבתי למעלה - לא להיות בקיצוניות לשום כיוון, לא להיות שקועים במיניות נהנתנית ומוגזמת וזה האיסור שמשותף גם לבנים וגם לבנות. לענג את עצמך זה דבר נורמלי וטבעי לחלוטין. אבל כמובן שהמטרה היא לא שאדם יענג את עצמו לבד, אלא יביא לידי ביטוי את העונג הזה בתוך מערכת יחסים זוגית ובקדושה. האם זה יפגע לך במערכת יחסים בעתיד? בואי נאמר שקודם כל רוב הסיכויים שגם מי שתפגשי איתו התנסה בכך בעצמו ובכל מקרה, היות וזה לגמרי דבר טבעי ולכן לא פוגע בדבר.

כמו כל איסור או מצווה - אנחנו עושים את ההשתדלות שלנו. האם נצליח? לא תמיד. אבל אנחנו נבחנים לא רק על התוצאה אלא גם על התהליך. ולכן גם חשוב לא להיכנס לחרדות או פחדים מוגזמים לגבי זה.

היצר המיני מגיע מתוך רצון להגיע לסיפוק ומימוש ולכן אני ממליצה לך בשלב זה של החיים לכוון אותו למקומות של עשייה חיובית והנאה: התנדבות, תחביבים, בילוי עם חברות ומשפחה, וכו'. ובע"ה בבוא העת - עוד יגיע המימוש המיני גם בפן הזוגי, בקדושה. וכמובן לזכור שמדובר בתהליך שלא קורה ביום אחד - אז הרבה סבלנות ותפילות.

כמו כן מוזמנת לחפש ביוטיוב "מאור קפלן על אוננות נשים" - מומלץ מאוד.

מקווה שעזרתי ושולחת לך הרבה הצלחה!

כתבות נוספות