שאל את הרב

אהבת ה' ותפילה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/01/13 19:37 יג בשבט התשעג

שאלה

בס"ד

שלום לרב.

מגיל קטן מאוד, אולי פחות מ-5 שנים, תמיד כשבכיתי והתפללתי לה' מייד נעניתי, ואמא שלי כשבכתה לה' מייד נענתה. פעם כעסתי מאוד על עצמי, על שציערתי לאמא, ובכיתי מאוד וביקשתי שה' יעניש אותי שיקחו לי חתיכה מהכבד. אחרי כמה זמן, רצו לעשות לי ביופסיה ולחתוך חלק מהכבד. לא ידעתי אז מה זה ביופסיה, ונורא פחדתי, וקראתי לרבי ומרי, ובכיתי, ואמרתי לו שאני מפחד, וביקשתי ממנו שיתפלל עלי, שהקב"ה שומע לתפילת צדיקים. וברוב עוונותיי אחרי שפגמתי בברית, וזה סיפור ארוך מאוד איך ירדתי לכזה דבר, שתלוי בגילגולים קודמים וכו', וכנראה נגזרה גזרה מהשמיים. עכשיו אני מקבל כאבים לפעמים מקב"ה, אחרי יום הכיפורים נפלתי ושברתי יד, אח"כ חליתי בטמפרטורה של כ-40.2 או יותר לערך מעלות צלסיוס, ועוד הרבה. [וכי הקב"ה מעניש אותי בשביל שלא יהיה לי חלק לעולם הבא?], הקב"ה אוהב אותי! פעם אחת בכיתי מאוד, ואמרתי שאני רוצה לעבוד את הקב"ה בשמחה ובטוב לבב, והבוחן, שלפעמים בא לבחון אותנו בגמרא, רב גדול בתורה ויראת ה' טהורה, אמר לי: "ואני אומר, בכוונה ובדביקות", ואז קרה מה שנעשה, ופגמתי בראות ובברית. [וכי הקב"ה מעניש אותי בשביל כרת?]

תשובה

בס"ד
שלום רב,

יש מסורת בחז"ל שאין מענישים לפני גיל 20. אמנם לא כולם מסכימים עם מסורת זו ויש בענין חילוקי דעות, אבל למדים מכאן שיש יחס אחר לחטאים של אנשים צעירים, גם לך לא מלאו עשרים - לכן עליך להתרחק מהמחשבות שמענישים אותך מהשמים.

עיין בתשובה מפורטת בנושא -
https://www.kipa.co.il/ask/show/150593-עד-גיל-20

בלי כל קשר לחטאים והעונשים שאתה מדבר עליהם, עליך לשאוף לתקן את כל מה שמקולקל אצלך אבל לא מתוך פחד ומחשבה שד´ מבקש לפגוע בך.
כאשר באים עליך יסורים ואתה מרגיש קשיים תאמר לעצמך שני דברים:
1. הקב"ה אוהב אותי והוא מייסר אותי כדי לזכך אותי.
2. הייסורים מכוונים אותי לבדוק מה אני צריך לתקן.

בתפילות שלך תבקש רק טוב לעצמך ולסובבים אותך. אנחנו לא מתפללים ולא מבקשים מד´ עונש אלא מחילה ורחמים בלבד!
תבקש גם את הדברים הנחוצים בחומר, אבל בעקר תשאף ותבקש דברים טובים ברוח - לך, לעם ישראל ולכלל העולם.
בקשות והפצרות לתיקון רוחני מועילות תמיד!
ככל שתתקדם ברוח כך יהיו לך הכוחות להתגבר על היצר והפיתוי ולהתרחק ממה שמחטיא אותך כיום.

כתבות נוספות