שאל את הרב

אבנים טובות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/10/05 00:01 כז בתשרי התשסו

שאלה

בס"ד

שלום רב!

לפני כמה ימים הזדמן לי מקור במדרשים על אבן מסויימת המסוגלת למזל וכו'.. התלהבתי ובדקתי וחקרתי והנה לפי הרבה תרבויות וכו' ישנן הרבה אבנים המסוגלות לרפואות וסגולות, גם לדעת היהדות.

- אמנם דבר זה נראה די תמוהה בעיקר היום, כשהכל טכנולוגיה והכל שיכלי לקבל את זה שיש 'השפעות' של אבנים, ולכן שאלתי מישהו (שומר תורה ומצות) שיש לו חנות של קמעות, סגולות ואבנים כאלה (אבני החושן וכו') ואמר לי שלכל בריאה יש כח השפעה שניתן לה ע"י הקב"ה, ולכן גם לאבנים אלו יש סגולות כל אבן וסגולתה כמו שלכל עשב יש סגולה..

ותשובה זו סיפקה אותי, ולכן אני מבקש לקבל תשובה ברורה ומלאה על יחס היהדות (התורה) לגבי כך או לפחות לקבל הפנייה למקור העוסק בכך.

בברכה..

תשובה

שלום וברכה
באופן כללי אין היהדות מכוונת כלל לעסוק בכוחות ובמזלות. תשומת הלב העיקרית של ההלכה היא בבחירה החופשית הטובה, וזה מה שאדם צריך לכוון את עצמו – לא לאבנים ולא להשבעות, לא לכוחות ולא לקמיעות, אלא להכרעה פנימית עמוקה לעשות טוב ולהתרחק מהרע. זו הסגולה הטובה ביותר: "לכו בנים שמעו לי יראת ד' אלמדכם, מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב, נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה, סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורדפהו.
זו הרוח הכללית הנושבת בכל ספרי ההלכה והאגדה, ונכון שיש בפינות הרחוקות גם עיסוק בנושאים מעין אלה, אולם אני מציע להתרכז בעשיית הטוב ובבחירה בו, ושם למצוא את האושר הגדול.

כל טוב

כתבות נוספות