אירופה- הכח נשאר במשפחה

יש קשר בין שושלת המלוכה באירופה לבין המלכים האחרים הפזורים בארצות אירופה השונות?!

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/01/20 09:44 ד בטבת התשפ

אירופה- הכח נשאר במשפחה
צילום: shutterstock

ארמונות פאר משולבי שיש וזהב, גנים מעוצבים בקפידה, פסלים ויצירות אמנות משובחות, חומות גבוהות וצריחים מרשימים בגודלם, חללי ענק ותקרות מסותתות, כל אלה ועוד הפכו להיות חלק בלתי ניפרד מסימני הזיהוי של בתי המלוכה וארמונות המלכים ותופשים מקום של כבוד בכל חברה שעיסוקה טיולים מאורגנים לאירופה.

רוב המטיילים עומדים משתאים לנוכח הפאר והעושר שבמתחמי המלכים, אבל אינם משערים בנפשם כי שושלות המלוכה של מדינות מרכזיות באירופה כמו: נורווגיה, שוודיה, הולנד, דנמרק, לוקסמבורג ומונקו קשורות אחת לשנייה וקשורות גם למשפחת המלוכה הבריטית אשר בראשה עומדת המלכה אליזבט השנייה.

משפחות המלוכה של אירופה הן עצומות ומגוונות, אך יש להן דבר משותף, הן חולקות את אותו אב קדמון: המלך ג'ורג 'השני, שהיה מלך בריטניה הגדולה ואירלנד משנת 1727 עד 1760.
אבותיו של ג'ורג 'עומדים כיום בראש משפחות המלוכה של אירופה, כאשר ילדיו ונכדיו התחתנו עם מלכות ונסיכות מרחבי היבשת.
המשמעות היא שבתי מלוכה מרכזיים באירופה קשורים זה לזה וזה בזה.


שורשי משפחת המלוכה האנגלית
ככל שזה ישמע מפתיע אך למעשה משפחת המלוכה האנגלית הייתה במקור גרמנית לחלוטין. המלכה ויקטוריה - מייסדת השושלת - הייתה גרמניה לחלוטין ושלטה בשפה הגרמנית באותה מידה ששלטה באנגלית. התוצאה של הקשרים המסועפים הללו הייתה שבדמה של שושלת המלוכה האנגלית לא זרמה למעשה טיפת דם אנגלית אחת.

אף על פי שמשפחות מלוכה אירופאיות רבות בעבר ובהווה קשורות זו לזו בקשרי דם, ישנם סיבות נוספות שתרמו להיווצרות הקשר ביניהן:

1. נישואי תערובת 
זהו הגורם השכיח ביותר למערכות יחסים בין בתי מלוכה אירופיים.
מתקופת ימי הביניים המוקדמת עד השליש הראשון של המאה העשרים, הרבה מלכים, נסיכים ויורשים הקרובים לכס המלך, התחתנו עם נסיכות ממדינות אחרות. חלק גדול מקשרי נישואין אלו היה במטרה לייצר אמון, לפתח בריתות ולהפחית את האיבה שבין שתי המדינות.

התוצאה הסופית של נישואי תערובת אלו היא, שיש כיום משפחות מלוכה באירופה הקשורות זו לזו. דוגמה טובה היא משפחות המלוכה הבריטיות, הדניות והרוסיות, אשר באמצעות בריתות נישואין, קשורות אחת לשנייה בקשר הדוק.
בולטים במיוחד היו נישואיהן של שתי בנותיו של המלך הדני כריסטיאן התשיעי, האחת, אלכסנדרה, נישאה לאדוארד השביעי- בנה של המלכה הבריטית ויקטוריה ואילו בתו השנייה, דאגמאר נישאה לצאר הרוסי אלכסנדר השלישי.
ואם זה לא מספיק אז בתה הבכורה של המלכה ויקטוריה, הנסיכה ויקטוריה נישאה לנסיך הפרוסי פרדריק, מה שהפך אותה לאמא של הקיסר הגרמני לעתיד.

2. בחירת מלך
דרך נוספת לקשר בין משפחות מלוכה אירופאיות היא באמצעות בחירת (או בחירות) של מלך ממדינה זרה בכדי ליצור איתו מערכת קשרי משפחה וקשרים פוליטיים הדוקים יותר. הנה דוגמה שתמחיש את העניין:
נורווגיה, שנת 1905, הנסיך קרל מדנמרק (בנו של המלך הדני המלך פרדריק השמיני, נכדו של המלך הדני כריסטיאן התשיעי) הומלך על ידי המלך הנורבגי כשבהמשך אף התחתן עם הנסיכה מוד מוולס, בתו של אדוארד השביעי הבריטי.

בביקורכם הבא בארמון מלכותי אירופאי, זכרו שכנראה יש קשר הדוק בין שושלת המלוכה שבשטחה אתם נמצאים לארמונות המלכים האחרים הפזורים בארצות אירופה השונות.