רעיונות נהדרים למתנות עבור המארחים

הנוהג להביא שי לבית המארחים בסעודת החג, אם אנחנו האורחים, מסבך אותנו לא פעם בהתלבטות של מה להביא. יש מאות אופציות, אם כי כלי אוכל בכלל, ודבשיות בפרט, הם מן המקובלות. אחרי שכיתתי רגליים ברשתות הגדולות ובחנויות המתמחות בפריטי נוי, הגעתי למסקנה שאין ברירה, וצריך ללכת אחרי העדפות אישיות. מה שמוצא חן בעינינו, יש סיכוי טוב שימצא חן גם בעיני מי שמקבל את השי שלנו. ואם לא, תמיד כדאי לצרף פתק החלפה.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 04/09/18 17:23 כד באלול התשעח

רעיונות נהדרים למתנות עבור המארחים
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

אבל עוד לפני שיוצאים מהבית לחפש מתנה, או פותחים אינטרנט כדי לבדוק הצעות שניתן להזמין אונליין, חשוב להחליט על קטגוריה: פריט מסורתי הקשור לדבש או יין? פריט מעשי הקשור לכלי הגשה ואוכל? פריט עם אג'נדה המתקשרת לתקופת החסד והרחמים (למשל של חברה המעסיקה אנשים עם מוגבלויות)? ואולי פריט במחיר מבצע? הנה כמה מהבחירות שלי:

ניחוח חג בבית - חברת ספרינג המתמחה בייצור בשמים ומוצרי טיפוח, השיקה לקראת ראש השנה נרות בצבע זהב, שכאשר מדליקים אותם מפיצים בבית ריחות עדינים. הנרות עשויים מתערובת שעוות קוקוס טבעי עם ריכוז של ניחוח סחלבים או פירות והם נמכרים במארזי מתנה זהובים גם הם ב-99 שקלים. באתר החברה יש רשימה של החנויות הנבחרות בהן ניתן להשיג את הנרות החגיגיים האלו.

צילום: ספרינג

 

במקום שנות טובות - פעם נהגנו לשלוח בדואר גלויות ברכה מצוירות עם איחולים לשנה החדשה, "שנות טובות", זוכרים? בעידן הטלפונים הניידים והרשתות החברתיות המנהג כמעט חלף מן העולם, אבל יש לו סוג של תחליף. חברת סודהסטרים המשיקה שלישיית בקבוקי חג בסגנון "רטרו" מעוטרים באיחולים וברכות לשנה החדשה וסירופ חדש במהדורה מוגבלת בטעם "תפוח בדבש". הסדרה כולל הסירופ עולה 289 שקלים מחיר מבצע. ניתן להזמין אותה באתר החברה או במוקד המכירות שלה.

צילום: סודהסטרים

 

דבשיות הן מסורת - בכל מחלקת כלי בית אליה נכנסתי ראיתי כלי מיוחד לדבש. יש דבשיות כאלה מזכוכית ומחרסינה, מקרמיקה וממתכת, מזהב ומכסף. אחת היפות שבהן, ברשת הצורפים, היא חלק ממערכת בסגנון עתיק הכוללת גם צלוחית לתפוח ומגש לחלות. למי שיכול להרשות לעצמו יש דבשית באלפי שקלים, מי שמוגבל תקציבית, יכול להשיג  שם סט של חבקים מצופם כסף ב-99 שקלים או זוג רימונים דקורטיביים לקישוט שולחן החג ב-144 שקלים. ועוד דבשית יפיפייה, הפעם של נובל קולקשן, מחוברת למגש דמוי תפוח בגוונים של זהב ולבן. מגשים לתפוח ודבש- מגשי ראש השנה של מותג הבית הזה של חברת פלדינוקס מעוטרים בכיתוב "שנה טובה ומתוקה" ועולים החל מ-69שקלים. יש לפלדינוקס גם כלי הגשה בצורת תפוח בחמישים שקלים, ודבשיות עם מכסה. ניתן להשיג בחנויות כלי בית נבחרות ברחבי הארץ.

h&o

h&oצילום: ישראל כהן

 

מתנה עם אג'נדה - זוהי עונת השנה שבה גוברת הנטייה להרבות במצוות. אפשר לתת לה ביטוי גם בשי לחג. בסטודיו לתכשיטים "עדיים מכל הלב" הפועל ללא כוונות רווח, ומעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים, הנמצאים בשלבים שונים של שיקום נפשי, ניתן להשיג תכשיט של שרשרת פלוס תליון רימון לקישוט צוואר של בקבוקי יין.  לצד תליוני בקבוקים יש שם גם חבקים וכלי נוי שונים לשולחן, חלקם ממתכות יקרות, חלקם בשיבוץ קריסטלים של סברובסקי, עץ, עור ופנינים. טווח המחירים נע בין 35 ל-3000 שקלים. מספר הטלפון: 077-3007155.

עדיים מכל הלב

עדיים מכל הלבצילום: יוסי גמזו לטובה

מחיר מתנה - ברשת FOX HOME כמו אגב רשתות רבות אחרות, מדגישים את קולקציית החג החדשה באמצעות במבצע לחגים. על כל קנייה מעל 200 שקלים מקבלים הנחה של 50 שקלים עד 16 בספטמבר. מדובר בכלי אוכל ובית במגוון גדול וצבעוני מאוד, של מאה אלף פריטים במלאי. יש רשתות המבטאות את מבצעי החג שלהן בשיטת השניים במחיר אחד ובשיטות רבות אחרות. כדאי להתעדכן אונליין לפני שיוצאים לקנייה. ברשת H&O למשל, יש אפילו כלי קרמיקה בכחמישה שקלים. מפות בגדלים שונים של עד 4 מטרים במחיר התחלתי של כ-40 שקלים, כלים צחורים לגמרי בסגנון הרטרו, פריטי נוי בגוונים של זהב וכסף, וכלים בשילוב עץ. בין היתר מחבתות קטנות לשקשוקה.

נובל קולקשן

נובל קולקשןצילום: עדי קראוס

סדרת גאלה - גם רשת שופרסל התעדכנה בקולקציה חדשה לראש השנה בשם GALA HOME. הכי אלגנטיים בתחום כלי הבישול הם סירים ומחבתות שחורים עם ידיות וקישוטי מכסים בצבע זהב. אופציה נוספת למתנה הם מוצרי חשמל כמו קומקום רטרו או בלנדר, בממדים זעירים ובצבעים כמו אדום, שחור ואפור. ובתחום כלי ההגשה, הכי מתאימים למתנה הם כלי הגשה מסדרת הצדף העשויים זכוכית בגווני שמנת וורוד עם נגיעות זהב. עוד רעיונותף צנצנות עם הדפסי חותמות, וכלי הגשה המשלבים במבוק, עץ ושעם ועליהם הדפסים וכיתובים.

הצורפים

הצורפיםצילום: רון וינברג

חנות המוזיאון - בחיפושי אחרי מתנה לחג, הופתעתי מיוזמה משולבת של מוזיאון ישראל ובית האופנה משכית. שני הגורמים החליטו על שיתוף פעולה שהניב שבעה איורים שצוירו בעבודת יד בצבעי מים וצבעי אקריל על ידי האמנית שרון טל, על כלי הגשה מקרמיקה ועל תחתיות לכוסות. נושאי האיורים: ים המלח, דרדרים במדבר ונופים של ארץ ישראל. ניתן להשיג בחנות מוזיאון ישראל ובמרכז המבקרים של משכית ביפו. טווח המחירים: 25-119 שקלים.