מה עדיף פרגולה מאלומיניום או עץ?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/06/20 09:16 טז בסיון התשפ

מה עדיף פרגולה מאלומיניום או עץ?
פרגולה, צילום: פרגולות ישראל

במדינה חמה מאוד כמו ישראל וכשהשמש זורחת מעלינו בעוצמה במשך שעות רבות לאורך כמעט כל חודשי השנה, בניית פרגולות היא שירות שזוכה באופן טבעי לביקוש נרחב. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מפתרון ההצללה נדרשת קבלת החלטות שונות, והראשונה שבהן היא לגבי החומר שממנו תיוצר הפרגולה - כשהאופציות הנפוצות ביותר הן עץ ואלומיניום.

היתרונות של פרגולות העץ

היתרון הראשון והבולט לעין של פרגולות עץ הוא היופי שלהן. עץ הוא חומר גלם פופולרי מאוד למגוון רחב של מטרות, ובכל פריט או רהיט שבו הוא משולב הוא מביא לידי ביטוי איכויות כמו חוסן, שורשיות, הרמוניה, חיבור עם הסביבה ומראה ייחודי ומרשים.

פרגולה מעץ גם משתלבת היטב בכל מבנה. סוגי העץ המתאימים לשימוש זה הם האורן שמתאפיין במחיר נמוך, הדגלאס שמגיע בגוון אדמדם שובה לב, האיפאה שמבטיח עמידות גבוהה בזכות העובדה שהוא מגיע מיערות הגשם באמזונס והטיק שמקרין יוקרה מרהיבת עין.

מצד שני חשוב לקחת בחשבון כי בניית פרגולה מעץ מצריכה בהמשך תחזוקה - על-מנת להגן על החומר החי מפני חרקים מזיקים ופגעי מזג אוויר שונים. כמו כן חשוב לספק מענה מתאים לעובדת היותו של העץ דליק.

היתרונות של פרגולות האלומיניום

פרגולות אלומיניום הן מוצר עמיד במיוחד שניתן להעניק לו כל גוון שתרצו. בהתאם גם פרגולה שכזו יכולה להיות יפה מאוד, אם כי אין לה כמובן את המראה האותנטי של העץ. היתרון המשמעותי ביותר הוא שאין צורך בתחזוקה, כך שמיד לאחר ההתקנה כבר אין צורך להקדיש לפתרון ההצללה תשומת לב - אלא אפשר פשוט ליהנות ממנו.

יתרונות נוספים של האלומיניום הם היותו קל משקל ובה בעת בעל חוסן רב. מחירי האלומיניום יהיו בדרך כלל גבוהים בהשוואה לאלה של העץ, ובפרט ביחס לסוגי העץ הזולים.

איך לבחור נכון את הפרגולה האופטימלית עבורכם?

במרבית הבתים ניתן להתקין גם פרגולה מעץ וגם פרגולה מאלומיניום. למעשה, פרט למקרים שבהם נדרשת פרגולה למרפסת שמש - מצב שבו העץ עלול להיות כבד מדי ולכן כמעט תמיד תוקם פרגולה מהאלומיניום קל המשקל - יש חופש בחירה מלא.

בהיבט האסתטי פרגולות העץ מתאימות בעיקר לעיצוב כפרי ואילו הפרגולות שמיוצרות מאלומיניום מיועדות יותר לבתים בעלי חזות מודרנית. יחד עם זאת זה בהחלט לא חוק ברזל, כשבזכות מבחר האפשרויות בשתי הקטגוריות אפשר להגיע לתוצאות יפות מאוד גם עם עץ וגם עם אלומיניום.

בהיבט הפרקטי האלומיניום כאמור נהנה מיתרון. מצד שני גם פרגולה מעץ תספק לכם נחת רבה במשך שנים רבות עם השקעה מועטה יחסית של זמן ותשומת לב. אם אתם רוצים להיות בטוחים שבחרתם נכון, היכנסו לאתר של חברה מובילה בתחום - ושם בחרו אזור שירות והזמינו איש פרגולות אליכם. בדרך זו תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי מותאם ספציפית אליכם גם לגבי החומר שממנו בנויה הפרגולה וגם לגבי התכנון האופטימלי באופן כללי.

המאמר באדיבות פרגולות ישראל – בונים לכם פרגולות באהבה