בית בצבע – כך תצבעו את הדירה במקצועיות ובזול

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/06/20 17:47 כג בסיון התשפ

בית בצבע – כך תצבעו את הדירה במקצועיות ובזול
מניפת צבעים, צילום: pixabay

מדי חודש אלפי ישראלים צובעים את ביתם באופן עצמאי או בעזרת צבעי מקצועי אך למרות שמדובר בתופעה נרחבת (הנפוצה ביותר מכל ענפי השיפוצים), פעמים רבות מתקבלת תוצאה ברמה בינונית למדי, עניין שמתבטא בגימור, עמידות ולעתים גם בשירות.

איך יכול להיות שפעולה פשוטה לכאורה, מפילה צרכנים רבים בכל פעם מחדש? התשובה היא שצביעת דירה אינה עניין כל כך פשוט וכדי להגיע לתוצאות משביעות רצון במחיר הוגן, צריך לתת לתהליך את הכבוד הראוי ולפנות את הזמן על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות – החל מבחירת הצבעים ועד לבחירת הצבעי.

לפניכם המדריך שנכתב בשיתוף חברת 'סילבס צבעים' המתמחים בצביעת דירות ובתים בישראל, שיעשה לכם סדר ויענה על השאלות הבוערות אחת ולתמיד.

ההחלטות שצריכות להתקבל

כמו מרבית הדברים בחיים, כדי להגיע אל התוצאה הרצויה, צריך לקבל החלטות סדורות.

זה לא אומר שצביעת דירה היא החלטה גורלית אך היא בהחלט משהו שצריך להקדיש לו יותר משתי דקות.

בין הדברים שדורשים התייחסות:

  1. הגוון של הצבע
  2. מה צובעים
  3. האם לצבוע לבד או להזמין צבעי
  4. איך לבצע את העבודה באופן הטוב ביותר
  5. איך לבחור צבעי ולהימנע מעקיצות של בעלי מקצוע

לצבוע את הקירות בלבן, שמנת או אפרסק?

צביעת דירה היא הזדמנות מעולה להכניס חיים הביתה. ריענון של הקירות, תיקונים וצביעה באופן אחיד, הופכת בין לילה בית מנומנם או מוזנח, לפנינה של ממש.

יחד עם זאת, לבחירת הגוון הנכון משקל מכריע במידת ההצלחה. החדשות הטובות הן שאתם לא חייבים להסתבך היכן שלא צריך ובחירת צבע לבן יכולה להיות הבחירה הכי טובה שלכם.

מעבר לעובדה שזה הצבע הכי מקובל, הוא יכניס לביתכם שלל יתרונות כמו תחושת מרחב וניקיון, אור, התאמה לשאר חלקי הבית ובנוסף הוא גם הכי פשוט וזול ליישום.

כל היתרונות במקום אחד ובלי לשבור את הראש. מצד שני, אם אתם רוצים לשנות את המראה של הדירה וכבר נמאס לכם מהצבע הלבן, מומלץ לקבל את ההחלטה עם מעצב פנים שיודע לשלב ולהתאים את הצבעים באופן כזה שגם אחרי כמה שבועות וחודשים, עדיין תאהבו את מה שאתם רואים.

האם צריך לצבוע את התקרה?

עוד שאלה שרבים מצובעי הדירות מתמודדים איתה היא מה צריך לצבוע? האם כדאי לצבוע את הדירה קומפלט, האם כדאי לצבוע גם את התקרות?

באמצעות כמה שאלות מנחות תוכלו לקבל את התשובות בתוך כמה רגעים.

  1. מה מצב הדירה – האם יש סדקים וחורים בתקרות והקירות או שהצבע כבר דהה או השחיר? אם התשובה חיובית, אתם כבר יודעים מה צריך לעשות.
  2. בדירות ריקות מומלץ לבצע צביעה קומפלט מפני שזאת יופי של הזדמנות לעשות את זה במהירות ובמחיר יותר זול ביחס לדירה מאוכלסת. יש לכם ספק והדירה ריקה? לכו על צביעה קומפלט.
  3. תקציב- צביעת תקרה יכולה לייקר את המחיר בעד 30%. עניין שיכול להיות משמעותי בדירות גדולות.
  4. דירה מושכרת או פרטית? בדירות מושכרות נהוג לצבוע מה שצריך אחת לשנה או שנתיים ולא להיכנס לעבודות שהייתם מבצעים בדירה פרטית ששייכת לכם.

צבעי מול צביעה עצמית

בקרב רבים, שאלת השאלות היא מה כדאי? לצבוע לבד או להזמין צבעי?

אם מקבלים החלטות על בסיס הגיוני, התשובה די פשוטה.

אין זה סוד שמחיר צביעת דירה הולך ועולה ככל שהדירה גדולה יותר אך מה שחשוב להבין הוא שככל שהדירה קטנה יותר, כך המחיר למטר עבודה יהיה יקר יותר באופן יחסי.

משמע, אם אתם עומדים לפני צביעה של חדר אחד, מומלץ מאוד לעשות את זה בעצמכם (במידה שאתם יכולים) מפני שבעל מקצוע יגבה סכום יקר יחסי למטר ולא בגלל שהוא רוצה לסחוט אתכם אלא מפני שהוא מתמחר את העבודה לפי שעות וצביעת חדר לרבות תיקונים והמתנה לייבוש של שכבות הצבע, לוקחת זמן, גם אם העבודה לא מורכבת במיוחד.

מצד שני, אם אתם צריכים לצבוע דירה שלמה, המחיר היחסי למטר ילך וירד.

שיקול נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא את מצבכם והיכולת שלכם להשלים את הצביעה.

אם יש לכם זמן פנוי להשלמת המשימה (תמיד תיקחו מקדם הגנה) וכבר התנסיתם בעבודות דומות בהצלחה, תוכלו לחסוך את העלויות של העסקת בעל מקצוע ולהשלים את הצביעה בעצמכם.

צביעת דירה היא הרבה יותר מהברשה

כדי לצבוע דירה באופן הנכון, צריך לבחור את חומרי הגלם המתאימים ולהקפיד על ביצוע לפי כללי עבודה ברורים.

זה המקום לציין שבמהלך השנים הומצאו מניפולציות ושיטות במטרה לקצר את זמן העבודה הדרוש, גם אם על חשבון האיכות של העבודה.

אנחנו מן הסתם מאוד מתנגדים לכל השיטות שמטרתן להגדיל את הרווחיות של בעל המקצוע על חשבונכם ומוצאים לנכון לשתף אתכם באותן שיטות והדברים שצריך להיזהר מהם.

איכות הצבע

צבע וחומרי גלם באיכות בינונית היא השיטה המוכרת לחיסכון בעלויות. צריך להבין שכדי להוציא את המרב מכל עבודה, יש להשתמש בצבעים איכותיים שהמראה שלהם יפיק את המקסימום מכל דירה ושהעמידות שלהם תהיה גבוהה למשך שנים רבות ככל שניתן.

ההמלצה שלנו לצביעת דירות היא שימוש בצבע אקרילי של חברה מוכרת מפני שהוא משלב את כל היתרונות שהוזכרו ובנוסף, לצבע האקרילי יכולת לנדף לחות מהקיר (בעיה נפוצה במדינת ישראל) ולמנוע סימני רטיבות והתקלפות.

עבודה לפי הכללים

לא צריך להיות בעל מקצוע כדי להכיר את הכללים. למה? מכיוון שהם רשומים  באופן ברור על כל פח צבע שתרכשו.

בין הכללים שצריך להדגיש ניתן למנות את הצביעה בשתי שכבות של צבע לפחות ולהמתין שחומרי המילוי והצבע יתייבשו לפני שמורחים שכבה נוספת.

אלה כללים שיבטיחו תוצאה משביעת רצון לאורך זמן אך מפאת הזמן שהיא צורכת, צבעים רבים מדלגים על שלב כזה או אחר ולראיה, כיצד ניתן לצבוע דירת 4 חדרים קומפלט בתוך יום (ויש שיעשו את זה בחצי יום)? רק ההמתנה יכולה לקחת כמה שעות טובות.

מה שאומר שבעלי מקצוע רבים לא עובדים לפי הכללים הבסיסיים ופוגעים לכם באיכות העבודה.

כך תבחרו צבעי בלי להיעקץ

הנטייה הטבעית של רובנו היא להשוות מספר הצעות מחיר ולקחת את הצבעי שנראה לנו נחמד ושנתן הצעה זולה.

יש בזה הרבה היגיון אך אם אתם לא יודעים כיצד להסתכל על הצעת המחיר, יכול מאוד להיות שאתם משלמים מחיר יקר יותר ממה שאתם חושבים.

כדי להבין למה אנו מתכוונים, בואו וניקח שתי הצעות מחיר לצביעת דירת 5 חדרים.

הראשונה בסך 2,800 ₪ והשנייה בסך 3,000 ₪. הנטייה הטבעית היא לבחור את הראשונה אך כדי לקבל את ההחלטה המושכלת ולהבין איזו מהן באמת יותר משתלמת, אנחנו צריכים לבדוק כיצד כל צבעי עובד ומה הוא מציע לנו במסגרת השירות.

אם בדוגמה הראשונה הצביעה נעשית בשכבה אחת לעומת ההצעה השנייה שכוללת שימוש בצבע איכותי יותר, צביעה על פי הכללים שהזכרנו ובנוסף גם סידור וניקיון של הבית, ברור שההצעה השנייה הרבה יותר משתלמת וזולה אך כדי לדעת את זה, עליכם לשאול את השאלות הנכונות ולהיזהר ממוקשים של צבעים יקרנים במסווה של מחירים זולים.

אז מאיפה מתחילים?

מהסוף. כדי להוציא את המקסימום מהדירה ולהימנע מעבודה בינונית וצבעים עוקצים שמשתמשים בטכניקות מטעות, עליכם להיות אלה שמנהלים את התהליך, החל מבחירת הגוונים ועד לסגירת הדיל עם צבעי מומלץ.

כפי ששמתם לב, אתם לא צריכים להיות קבלנים או שיפוצניקים כדי לשאול את השאלות הנכונות ולהבחין בצבעי מומלץ במחיר הוגן שעובד כפי שמתבקש.