מרוץ נחל שורק 7. אלי אסקוזידו: "בואו לרוץ בשביל הדר"

מרוץ נחל שורק השביעי ע"ש הדר גולדין ז"ל, אחד המרוצים האיכותיים בישראל מתקיים אחת לשנה דווקא בחג הסוכות. מה מושך אנשים להגיע מכל רחבי הארץ? מה מחכה למשתתפים הפעם?

חדשות כיפה שירה רביד 09/10/16 09:38 ז בתשרי התשעז

מרוץ נחל שורק 7. אלי אסקוזידו: "בואו לרוץ בשביל הדר"
יחצ. הלל לדרמן, צילום: יחצ. הלל לדרמן

כמיטב המסורת, מרוץ נחל שורק השביעי ע"ש הדר גולדין ז"ל, יתקיים השנה בחוה"מ סוכות, כאשר המשתתפים יוזנקו ממושב בני ראם וירוצו, בהתאם למקצים, בנופים המרהיבים והמישוריים של נחל שורק.

המרוץ שחוגג השנה את יריית הפתיחה השביעית, מהווה מקור גאווה לא רק לתושבי המועצה, אלא אף לרצים חובבים ומקצועיים מכל רחבי ישראל, שמגיעים מקרוב ומרחוק כדי לקחת חלק ולהשתתף. אז מה מושך רצים מכל קצוות הארץ דווקא לנחל שורק? כנראה שלא רק הנוף. המרוץ נחשב לאחד מתחרויות הריצה האיכותיות בישראל.

גילאים מגוונים - דרגות קושי שונות

המקצים מתאימים לכל גיל ולכל רץ- בין אם הוא ילד בין 9 או אשה הנושקת ל-90, המרוץ הוא רב גילאי ומאפשר ריצה משותפת של בני משפחה כמו אם ובתה, סבא ונכד - משפחה וחברים יחד. מעבר לכך, המרוץ כולל מקצים במרחקים שונים, כך שהוא מותאם גם לרצים מקצועיים בעלי כושר גופני גבוה, ובאותה נשימה גם לרצים חובבים או מתחילים. העיקרון הוא שכל משתתף יכול למצוא את מקומו ולהרגיש נוח להתחרות ולהתאמץ, או לחילופין לרוץ בנחת בקצב שלו.

(צילום: יחצ. הלל לדרמן)

אלי אסקוזידו, ראש המועצה של נחל שורק, מספר על איך נראים ה"מאחורי הקלעים" של אירוע מהסוג הזה, וגם לקבל טעימה ממה שמחכה למשתתפים.

מרוץ דווקא בחג הסוכות?
"הרבה שואלים על עניין התאריך", מסביר אלי. "אבל את האמת שזה זמן מעולה לריצות: מזג האוויר אופטימלי ואנשים נמצאים בחופש ועם המשפחה. וגם אם נופלים על יום חם, ממילא ההזנקה בשעות הבוקר. מעבר לזה, זו דרך מגוונת ומרעננת לבלות עם המשפחה בחול המועד. יש עשרות משפחות שמגיעות כמה שנים ברציפות.

מה עם הרצים שומרי המסורת מבחינת מקום לאכול, בטח יהיו כאלה שירצו סוכה, לא?
"מה זאת אומרת? אנחנו מקימים סוכה מיוחדת וגדולה עבור כל אחד שירצה לאכול או לשתות בסוכה כשרה. זה הסטנדרט מהתחלה. אנחנו אפילו מקיימים מניין ענק מיוחד לכל הרצים שמעוניינים להתפלל - מחזה מדהים לראות מאות לולבים ברוב עם הדרת מלך. מעבר לזה - אנחנו מקיימים כמסורת סיום מסכת לפני חלוקת הגביעים. אני מזכיר לך שרוב התושבים באזור חובשי כיפה".

מה לדעתך מייחד את המרוץ הזה מהזווית של המתכננים והמפיקים?
"המרוץ הזה הוא לא רק איכותי מבחינה ספורטיבית", אומר אסקוזידו, "הוא גם טומן בחובו ערכים, משמעות ואהבה למולדת. והכי חשוב- הוא מחבר אנשים שונים ממקומות שונים מכל הארץ."

מאוד מעניין לדעת איך מתארגנים לאירוע כזה, לפחות מבחינה טכנית.
"טוב, ברור שזו משימה בפני עצמה" אומר לנו אלי בחיוך. "מדובר בחתיכת הפקה שמשלבת המון גורמים ומרכיבים: יש לנו קודם כל מאות רצים כל שנה, וזאת מלבד אלפי המשתתפים מסביב שבאים להריע ולהשתתף בחגיגה. יש לוגיסטיקה שלמה בתחום הסדרי התנועה והביטחון, ניהולם של עשרות מתנדבים ועובדים, דאגה לרווחת הפרט של משתתפי המרוץ ובמקביל גם של תושבי המועצה. וחוץ מזה כמובן - יש אירוע ריצה ארצי."

הרבה שואלים מדוע המרוץ אימץ לשמו את החייל הדר גולדין ז"ל.
"הפיכת המרוץ לתחרות הנושאת את שמו של הדר היא לא מקרית." מגלה אלי "מדובר בהחלטה שהתקבלה מאז נפילתו של הדר בקיץ 2014 במבצע צוק איתן. ארוסתו של הדר, מתגוררת ביישוב גני טל במועצה, וגם חלק מהמרוץ יעבור שם כהצדעה לשתי המשפחות.

מן הסתם ישתתפו גם חיילים?
"כן, כל שנה משתתפים עשרות חיילים מהיחידה של הדר. השנה יכבדו אותנו בהשתתפותם למעלה מ-300 חיילים. וחוץ מהם מגיעים עשרות אנשים מרחבי הארץ לתת כבוד למשפחה, כך שגם אני מצטרף אליהם בקריאה לבוא, לרוץ וגם לזכור את החייל האהוב שלנו."

לסיום, שאלה מסקרנת מהמותן, האם אתה מתרגש? בכל זאת - כבר פעם שביעית.
"תראי" אלי מחייך. "למרות שזאת לא הפעם הראשונה ולא החמישית, יש פה אירוע בקנה מידה ארצי - סידורי אבטחה וארגון של אלפי אנשים, לוגיסטיקה, תכנון זמנים קפדני והרבה הרבה פרטים קטנים. אז עם כל הניסיון, אני עדיין מרגיש קצת כמו רץ לפני יריית הזינוק"

(צילום: יחצ. הלל לדרמן)


את המרוץ מוביל מתנ"ס נחל שורק יחד עם המועצה האזורית, אגודת אליצור נחל שורק, דינר הפקות וחברת Real-Timing - והכל בניצוחו של שריאל אביקסיס, מנהל אגף הפנאי והספורט במתנ"ס נחל שורק, שמנהל את האירוע יחד עם כלל הגורמים השותפים.

אז בין אם אתם רצים ללא קושי, ובין אם אתם בקושי רצים: את מרוץ נחל שורק חייבים לחוות לפחות פעם בחיים. לפרטים נוספים והרשמה למרוץ - ניתן לעשות מכאן