מנפץ המיתוסים: 9 מיתוסים בנושא הריון ולידה

גם אמהות במשפחות מרובות ילדים לא תמיד יכולות לזהות את ההבדל בין מיתוס ואמת בכל הקשור לתקופת ההריון. בדיוק בשביל זה אספנו 9 מיתוסים מפורסמים שהגיע הזמן להפריך

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/08/16 12:39 יז באב התשעו

מנפץ המיתוסים: 9 מיתוסים בנושא הריון ולידה
shutterstock, צילום: shutterstock

מיתוסים הם ככל הנראה חלק בלתי נפרד מהנושא של הריון ולידה. היות ומדובר על אחת התקופות העמוסות והמרגשות בחיים, קל לייחס לה לא מעט מיתוסים שאין שום קשר ביניהם לבין המציאות. מצד שני, תמיד אפשר להרים את המסך מעל המיתוסים המפורסמים ולהפריך אותם סופית:

1. מוסיקה קלאסית מפתחת אינטליגנציה

השמעת מוזיקה חיונית לתקופת ההריון ואפקטיבית גם אצל תינוקות פשוט כי היא מרגיעה אותם, אך אין שום קשר בינה לבין אינטליגנציה גבוהה מהרגיל.

2. צורת הבטן מלמדת על מין הילוד

ראו אצלך בטן גדולה ורחבה ואמרו שיש לך בת? חושבים שאתם מחכים לבן בגלל בטן בצורה שפיצית יותר? סביר להניח שמדובר על השערות בלבד. בורא עולם הוא היחיד שקובע את מין הילוד, ואין שום עדות לקשר שבינו לבין צורת הבטן בהריון.

3. כדאי להשתמש בתכשירים לחיזוק הביוץ

גם כאן אין טעם להילחם בהחלטות שנקבעות על ידי הקדוש ברוך הוא, בעיקר כי הכי קל לעקוב אחר מחשבון ביוץ אישי. תכשירים לחיזוק הביוץ עוד לא הוכיחו את יעילותם והם עלולים לגרום עוגמת נפש. ותרי עליהם ונסי לזהות את תקופת הביוץ באמצעים מסורתיים יותר.

4. בהריון צריך לאכול כפול

אישה בהריון יכולה וצריכה לאכול מה שהיא רוצה, אבל היא לא באמת צריכה לעשות זאת בכמות של שני אנשים מבוגרים. תוספת של 300 קלוריות ביום בלבד אמורה להספיק גם לאישה וגם לעובר. מומלץ לעלות במשקל בהדרגה ולנהל מעקב מסודר כדי למנוע בעיות בלידה

5. קפה מזיק לעובר

זה מיתוס מאוד נפוץ, למרות שהוא לא נכון בעליל: צריכת קפאין לא קשורה בסיבוכי הריון וניתן לצרוך עד 200 מ"ג ביום (2-3 כוסות רגילות) בלי בעיה.

6. אסור לטוס

אין סיבה שתוותרי על החופשה השנתית עם המשפחה. אישה הרה יכולה לטוס כל עוד היא מקפידה לשתות הרבה מים, להתהלך במטוס מדי שעה ולדאוג לזרימת דם תקינה בוורידי הגפיים התחתונות.

(צילום: shutterstock)

7. אסור לעסוק בפעילות גופנית

זה מיתוס שהוא לא רק מופרך, אלא גם מסוכן. רצוי לעסוק בפעילות גופנית מתונה בהריון ולשלב אותה בשגרה. יש להיזהר רק מכאבים ולהתייעץ עם רופא בכל מקרה של התלבטות.

8. עוצמת הבחילות נקבעת ממין העובר

גם כאן מדובר על מיתוס מופרך שנובע מהנחות שגויות. אין קשר בין עוצמת הבחילות למין העובר שלך.

9. אסור לישון על הגב

שינה על הגב עשויה להיות לא נוחה, אך היא מותרת. השאיפה היא בכל מקרה להימנע ממבני לחץ שמשפיעים על אספקת הדם לתינוק.