מדרשה חדשה נפתחה והפעם - וירטואלית

חדשות כיפה שירה רביד 09/01/17 14:33 יא בטבת התשעז

מדרשה חדשה נפתחה והפעם - וירטואלית
ברוך גרינברג, צילום: ברוך גרינברג

יזם חדש שעלה לאוויר בשם "לימודרשת", מבקש להתאים את עולם הרוח והיהדות לעולם הטכנולוגי והווירטואלי של ימינו. במסגרת המיזם שנוצר משיתוף פעולה של עמותת 'מעלה - המרכז לציונות דתית' בראשות רפי קפלן ותורה מציון, מונגשים לציבור 17 שיעורים ללימוד ווירטואלי, המציעים מענה לציבור גדול של אנשים המחפשים מקום ללמוד תורה לעומק ובצוותא.

האתר מהווה פלטפורמה וירטואלית המבוססת על שיחות ועידה, שבה מוצעים לגולשים שיעורי תורה ויהדות מגוונים לבחירה בזמן המתאים לו. השיעורים מתנהלים כמו בית מדרש של ממש, עם לוח זמנים מוגדר מראש והמשתתפים יכולים להשתתף באופן אקטיבי בשיעור, לשאול שאלות ולקבל מענה, להעלות רעיונות, לצפות בסרטונים שהעלה מעביר השיער, לנהל שיח עם המשתתפים, לעיין יחד עם כולם באותם הספרים.

מנכ"ל מעלה-המרכז לציונות דתית, רפי קפלן מסביר על המיזם: "בשנים האחרונות הלימוד הווירטואלי תופס תאוצה ואף נכנס למערכת החינוך ככלי עזר מרכזי. גם אנו יכולים לנצל טכנולוגיה זו בעולם היהדות כדי ליצור לימוד משותף וקבוע בו מתקיים לימוד תורה של גברים ונשים שלומדים בקביעות, לעומק ובצורה חיה וחווייתית, בלי שהלימוד יקשה עליהם ויהפוך לטורח . יצירת רצף לימוד ודינמיקה קבוצתית היא הבסיס ללימוד תורה לאורך זמן וכאן אפשר להוכיח שזה אפשרי".

(צילום: ברוך גרינברג. אילוסטרציה)

האתר שמיועד לכולם מונגש באופן פשוט לכלל המשתמשים, החל מאנשים מבוגרים, עקרות בית, אנשים עובדים, בנות ועם אנשים ונשים שמחפשים בשעות פנאי לתת ולקבל משהו לנשמה ולהקדיש מזמנם ללמוד תורה בחבורה, אך הזמן וקשיים טכניים אחרים לא מאפשרים להן לעשות זאת. בין מעבירי השיעורים יהיו רבה של קיסריה הרב צבי אלון, רב בית כנסת המרכזי בנוה שאנן חיפה- הרב אלי בלום, יונתן מילוא, דגנית לוין, מנכ"ל מעלה רפי קפלן ועוד.