יריד חסד ובגדים לקראת החגים

הארון שלנו עמוס בבגדים, ועכשיו לקראת החג הפסח הוא יתמלא קרוב לוודאי בעוד מספר פריטים חגיגיים. שתי נשים ירושלמיות החליטו לאוורר את הארון בדרך שתסייע גם לנשים אחרות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/18 14:06 כ באדר התשעח

יריד חסד ובגדים לקראת החגים
יריד בגדים, צילום: שאטרסטוק

שירן ניסן - יועצת חינוכית מירושלים, וחברתה למקצוע אורטל שליסל גייסו את שכבת כיתת ט' של מדרשיית הרטמן לבנות, למען פרוייקט מיוחד.

כמו הרבה מאוד נשים, גם שירן מצאה עצמה יום אחר יום עומדת מול ארון הבגדים כאשר חצי ממנו לא לבשה מעולם. "כשסידרתי את הארון והוצאתי בגדים שכל כך אהבתי וכבר לא משמשים אותי, הבנתי שאני יכולה לשמח איתם אנשים אחרים ולהשיג בצורה הזאת כסף שיסייע לאחרים".

הניסיון בפעילות שכזו לא זר לה, במהלך השנים האחרונות שימשה שירן כרכזת חינוך חברתי באולפנת "אוריה" בגוש עציון, שם הובילה פרויקטים שונים של חסד. שנת השבתון והחופש מהעבודה אפשרו לה לעשות משהו גדול כפי שהציבה לעצמה. "מכאן התחילה המחשבה לקיים יריד בגדי יד שנייה ובגדי מעצבות. לאסוף את הכסף לצדקה, ולמסור את הבגדים שלא יימכרו לעמותות חסד שיעבירו את הבגדים למי שייהנה מהם". העיקרון הוא מאוד פשוט, נשים מאווררות את הארונות לפני פסח, מתחדשות בבגדים שווים ועל הדרך, זוכות להעניק צדקה לאחרים. כל ההכנסות יועברו לעמותת "בת מלך", המפעילה מקלטים לנשים מוכות. "בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנהלי מתחם "התחנה" אשר מארחים אותנו ללא עלות", כאמור, יריד שכולו חסד.

יריד חסד

יריד חסדצילום: שירן ניסן

אז איך מצטרפים לפעילות?

אם ריעננתן את הארון, או שיש לכן בצד פריטים שאינם משמשים אתכן, מארגנות היריד תשמחנה לקבל אותם. ניתן למסור את הבגדים או האקססוריז במדרשיית הרטמן בנות - רח' אלרועי 6, בתיאום מראש עם שירן: 050-724475550   עדי: 054-3004148 עד יום ראשון ה- 11.3.

היריד עצמו יתקיים בימים רביעי – חמישי , 14.3 - 15.3, (כ"ז- כ"ח באדר) במתחם התחנה הראשונה בירושלים בין בשעות 16:30-22:00.

אז בואו לקנות וצאו עם משהו חדש ומרגש עבור עצמכן, וגם עם ההרגשה הטובה שיש עוד מי שייהנה מזה.