החידושים הגדולים בטיפוח עור הפנים

כמות הניסויים והחידושים בתחום הטיפוח לא מביישת אפילו את מה שמתחולל במעבדות המחקר הרפואיות. נעמי גוטקינד גולן בסקירה של החידושים הכי מעניינים בתחום.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 04/03/18 16:07 יז באדר התשעח

החידושים הגדולים בטיפוח עור הפנים
ספא, צילום: שאטרסטוק

כמות הניסויים והחידושים בתחום הטיפוח לא מביישת אפילו את מה שמתחולל במעבדות המחקר הרפואיות. אחת התופעות המרתקות ביותר בנושא היא תנועת המטוטלת קדימה ואחורה: קדימה אל התגליות המולקולריות והגנטיות של המדע המתקדם המיושמות בתכשירים הקוסמטיים, ואחורה אל הסודות העתיקים של שימור היופי והטיפול בכאבים של המזרח הרחוק. שילוב כזה גיליתי בגן יבנה, במקום הנקרא "ארומה ספא", שם מטפלים בגוף, בעור (ובנשמה ובמצב הרוח), בעזרת קונכיות חמות המיובאות מהפיליפינים, אבקת פנינים ופילינג חבצלות מצד אחד, ותאורת לד שפותחה במרכז החלל האמריקני נאס"א מצד שני.

ארומה ספא גן יבנה

ארומה ספא גן יבנהצילום: סמואל מלכה וגלית סער

 

מסכת לד

מסכת לדצילום: ארומה ספא

המיוחדות של המקום בולטת לעין מרגע הכניסה אל המתחם. בחוץ, סמטה רדומה של עיירה דרומית שנדמה כי לא חל בה שום שינוי בעשרות השנים האחרונות. בפנים, עיצוב מוקפד בגוונים בהירים, בריכה מוקפת צמחייה, ג'אקוזי מוקף מחיצות, מזנון כשר עמוס סלטים טריים ועוגות תוצרת המקום, הכלול במחיר הטיפול, וחדרים צחורים, עם מוסיקת עולם וניחוחות שמנים ריחניים. מסבירים לי שמתקיימות שם גם סדנאות הוליסטיות והרצאות, שלעיתים קרובות מגיעות קבוצות של חברות עם כלה לפני חתונה, מהמגזר הדתי והמגזר החרדי, שרבים מהבאים מבקשים שם מפלט לכמה שעות מהשגרה הלוחצת. אבל אני באתי לכבוד הקונכיות ובעקבות כאבים בגב התחתון. וזה מה שגיליתי: המטפלת מחממת שתי קונכיות ענק בגוון בז' בערובת של צמחי מרפא (לבנדר, טימין, אלוורה, מרווה), יחד עם ג'ל מיוחד ותוך כדי עיסוי מניעה את הקונכיות החמות על המקומות הכואבים, בדרך כלל שכמות, עצמות גב התחתון ושריר התאומים, ומטפטפת בהדרגה מנקב בקונכיה, את התמצית על הגוף. הריאקציה בין החומר ממנו עשויות קונכיות לבין תמצית הצמחים החמה, ביחד עם העיסוי הנמשך כשעה ורבע, מרגיעים את הכאבים או את המתח הנפשי, ומי לא זקוקה להרגעה ממתח בימינו. זה לא זול, 450 שקלים, אבל יעיל ולכן שווה את המחיר.

 בביקור הבא, אולי לרגל יום האישה הבינלאומי ב-8 במרץ, הבטחתי לעצמי להתנסות בעיסוי פנינים וחבצלות שגם אותו מציעים בארומה ספא. מדובר בטיפול פנים המבוסס על חרציות ואבקת פנינים שאותו אפשר להזמין כשהוא משולב בעיסוי עם שמן שקדים. פילינג החבצלות נמשך רבע שעה, וכולל גם החדרת סרום לאחר הניקוי העמוק של עור הפנים, ועיסוי הגוף נמשך 45 דקות.

וממסורת עבר טיפולית – לעתידנות טיפולית. בארומה ספא מציעים שיטה להצערת עור הפנים ע"י שימוש בתאורת LED בתדרים מיוחדים. היעילות של הפעולה הזו התגלתה בעקבות עבודה של חוקרים במעבדות נאס"א שביקשו לשקם עור אנושי אחרי שנחשף לתנאים בלתי ידידותיים לאדם. התגלה שהקרנת תאורה מבוקרת מסויימת באמצעות נוריות לד אדומות וכחולות, מגבירה את ייצור הקולגן הטבעי, ומובילה לטשטוש כתמי שמש וגיל, הפחתה קמטוטים והקטנת נקבוביות. הטיפול מאושר על ידי ה-FDA האמריקני ועל ידי משרד הבריאות הישראלי, לא דורש אלחוש מקומי, ונעשה כאשר מסיכה עם נוריות מונחת על הפנים.  מחיר טיפול: 450 שקלים.

 

​מדרום הארץ, לצפונה. אל החוקר הדרוזי ד"ר זיאד דבור, סא"ל במיל שהיה בעבר הרוקח הראשי של צה"ל והיום מומחה לפרמקווגיה קלינית וחבר ועדת סל הבריאות.  דבור פיתח אחרי פרישתו מהשירות שורה של תכשירים קוסמטיים המשלבים בין צמחי הריפוי מהגליל, שהעדה הדרוזית משתמשת בהם דורות רבים, לבין הטכנולוגיה והמדע המערביים. את התכשירים האלה ניתן להשיג היום בבתי מרקחת פרטיים והם כוללים סרום מתיחה, מסכת פנים, קרם לחות, קרם עיניים, שמן עיסוי, שמן לחיזוק ציפורניים ועוד. טווח המחירם נע בין 115 ל-188 שקלים. הצמחים הגליליים עליהם מבוססים תכשירי ד"ר דבור הם בין היתר תמצית עלי זית ותמצית פרחי סחלב, ואליהם נוספים ויטמינים, חמאת שיאה, תמציות מנטה, לבנדר ורוזמרין, ווד. יש לו גם תכשיר רפואי לקילופי עור, אדמומיות וגרד הנגרמים ממחלות עור שונות. לבירור בתי המרקחת בהם ניתן להשיג את התכשירים אפשר להתקשר ל-04-9803711. לקראת פסח הכינה החברה של דבור מארז הכולל סבון פילינג, סבון נוזלי הכולל תמצית עלי זית, מי פרחים, חלב פנים ומסכת פנים, ב-270 שקלים.

 

ד"ר דבור

ד"ר דבורצילום: יח"צ ד"ר דבור

לאונרדו היא חברת קוסמטיקה מקומית, שצמחה בעשור שחלף מאז הוקמה באופן מטאורי כמעע, והיום ניתן למצוא את מוצרי בעשרות מכוני יופי מובילים בישראל. גם רשימת התכשירים שמציעה החברה גדלה בהתאם, והיום יש לה מסירי איפור, קרמים להבהרה, קרמים למיצוק, מוצרי לחות, מוצרי הזנה כולל לחלקים ספציפיים של הפנים כמו סביב העיניים או אזור הצוואר, ועוד. אבל גולת הכותרת של חגיגות העשור שלה היא סדרה חדשה שבשניים ממוצריה, MIDNIGHT RICH שהוא קרם לילה, ו-EYE TWISTER המיועד לעור שמתחת לעיניים, השתמשתי בשבועות האחרונים ואני יכולה להמליץ עליהם מתוך התנסות אישית, כעומדים בכבוד בתחרות מול מיטב תכשירי חברות הענק הגלובליות. ויש להם כמובן יתרון: הם תוצרת כחול-לבן.

 

לאונרדו

לאונרדוצילום: יח"צ

חדשנות טכנולוגית, היא כאמור אחד הטרנדים הבולטים בתחום שימור היופי והנעורים בימינו. דוגמה נוספת למגמה זו מציגה חברת  4MP בשלישיית מכשירים המיישמים את שיטת ד"ר סקין. ד"ר חגי בצר, יו"ר הארגון הישראלי לאסתטיקה, מפרט כמה דברים על השיטה: מדובר בשלושה מכשירים שהשילוב ביניהם מיועד לטשטוש קמטים, כיווץ נקבוביות, מיצוק, חידוש תאים והבהרת עור הפנים.– מכשיר ה־EPN מבוסס מזותרפיה (דיקור במיקרו מחטים המחדירים חומרים לתוך התאים ומאיצים את הזרמת הדם והחמצן. מסכת LED בגלי אור בעוצמה נמוכה שבין היתר מפחיתה בעיות אקנה, היפר פיגמנטציה, נימי דם ועוד . ו"ד"ר סקין", המכשיר השלישי שמזרים על ידי ידיות מיוחדות מיקרו זרמים לאימון שרירי הפנים והצוואר. סוג של חדר כושר לפנים... לאחת הידיות יש חודי יהלום לקילוף תאי עור מתים וזירוז התחדשותם. חלק נוסף של הטיפול היא ערכת מסכות Black Mask להחדרת תכשירים מזינים לעור הפנים.

 

ד"ר סקין

ד"ר סקיןצילום: שירן משה

מסכה נוספת, מסוג אחר, מציעה גם חברת קליניק ep-Start™ Double Bubble Purifying Mask :. הפעם זו מסכת ניקוי במרקם ג'ל ורוד, ההופכת על הפנים לבועות ניקוי זעירות. הבועות "מרימות" את שכבת הלכלוף שעל העור בתוך דקות ויוצרת תחושה של קילוף עדין. מרכיבי התכשיר הם חומר הקצפה המזכיר סבון, גליצרין למניעת התייבשות העור וקלוקוזמין סוכר אמינו להגברת הלחות. 120 שקלים ברשות הפארם, המשביר לצרכן וחנות האונליין.

מסיכת ניקוי קליניק

מסיכת ניקוי קליניקצילום: קליניק