תופעה: בגדי ים עם שרוולים - לא רק במותגים למגזר הדתי

הולך וגדל מתרבה מספרם של המותגים המציעים בגדי ים עם שרוולים. ואם חשבתם שזו הסיבה, אז זה לא בגלל חזרה בתשובה

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 16/05/19 16:45 יא באייר התשעט

תופעה: בגדי ים עם שרוולים - לא רק במותגים למגזר הדתי
טורקיז, צילום: אלכסנדר ליפקין

עונת הרחצה נפתחה בעצם עוד בפסח, אבל הימים הקרירים כמעט חורפיים שהיו אז לסירוגין עם ימים שרביים וטמפרטורת מים שלא עלתה על 22 צלזיוס, גרמו לרוב הציבור להמתין עד שהקיץ "האמתי" יגיע, ומזג האוויר יתייצב. וזה מה שקורה עכשיו - חם, מתחמם, לוהט.

הגיע הזמן לבדוק את ההיצע החדש של בגדי הים, אופנות, צבעים, סגנונות. לשמחתי גיליתי שמה שלא עשו כללי הצניעות ומסורת ישראל, עשו הדאגה לבריאות והפחד מפני הקרינה המסוכנת של השמש, ומתרבה מספרם של המותגים המציעים לקיץ 2019 בגדי ים עם כתפיים מכוסות ושרוולים ארוכים. עדיין לא בגד ים שלם המכסה גם את הרגליים, כפי שיש לסאנוויי מאוסטרליה למשל, או לאמנדה קיי ("נופת צופים") בארץ, אבל "האסימון ירד" גם אצל יצרניות שהתמקדו בעבר בביקיני ובכיסוי טפח מול חשיפת טפחיים. אספתי כמה דוגמאות להוכחת התפנית החיובית הזו.  

צילום: נקסט

אפרודיטה

אפרודיטהצילום: עדי אורני

 

ברשת האופנה תמנון יש בגד ים עם שרוולים ארוכים מכוסה הדפס של נוצות שחורות על רגע בהיר ב-50 שקלים. אחד המחירים הנמוכים ביותר שמצאתי בתחום הזה בארץ.

גם ילדות ונערות במותג MissAnnette מוזמנות לראשונה ללבוש בגדי ים עם שרוולים ארוכים. על אלה של החברה הזו יש סיסמאות "פמיניסטיות" באותיות לבנות על רקע שחור, רק באנגלית אמנם, כמו The future is equal ("העתיד שוויוני"), ב-150 עד 200 שקלים. הבדים של בגדי הים האלה מסנני קרינה UPF+50 והם מיוצרים במידות 4-16.

ניתן להשיגם זו השנה השלישית לא בחנויות אלא באתר "MissAnnette. עידית אלוני מייסדת המותג מספרת שהאנט שבשם שבחרה היא אנט קלרמן, שחיינית אוסטרלית בתחילת המאה הקודמת שהייתה האישה הראשונה שהתחרת בבגד ים שלם ולמרות זאת נעצרה באשמת התערטלות בציבור כי עד אז נשים נכנסו למים רק עם שמלות משולבות במכנסיים.

הדפס של נוצות ופרחים סגולים על רקע לבן מעטר את בגדי הים השלמים של המותג טורקיז מבית גוטקס שבעבר התהדר בעיקר בביקיני, טנקיני ומחשופים עמוקים. ראוי לציין שמידות בגדי הים של טורקיז מטפסות עד מספר 54. כמה מאלה יכולים לתפקד גם כבגד גוף והם עשויים בדי קטיפה רקומים, יש גם מנומרים או דמויי בגד ספורט עם שרוכים בצדדים. 399-549 שקלים.

צילום: בלנקיני

תמנון

תמנוןצילום: מעיין קמיליאן

הדפס של צמחיה טרופית עם נמרים אורבים בין השיחים, מכסה בגד ים עם שרוולים של רשת אפרודיטה, לצד כל סוגי הביקיני, סטרפלס וכו'. בגדי הים עשויים בדים מחטבים, בטווח מידות של 36 עד 46, חלקם גם בצבע אחיד ללא הדפס (מונוכרומטיים), ומחירם ההתחלתי הוא 298-450 שקלים. כמו רוב החברות המקומיות, בעידן החדירה של אמזון, גם לאפרודיטה יש חנות מקוונת. 

ונעבור לעוד מותג בגדי ים ישראלי  -  Blankkini שמציע בגדי ים עם שרוולים עשויים מבד בטכנולוגיה מוגנת בפטנט, המאפשר שיזוף אחיד גם בחלקים המכוסים של הגוף. בעבר היו לבלנקיני בגדי ים כאלה למבוגרות, והשנה משיקה אותם החברה גם לילדות במידות 2-6 במחיר של 240 שקלים עם הדפס כוכבים, פרפרים, מנומר ופרחים טרופיים. ועוד אחד לבנות ונערות: נקסט - המשווק בגדי ים לגילאי 3-16 עם שרוולים ארוכים במחירים הנוחים של 76-93 שקלים.