מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

להדפיס ולשמור: אלו סניפי רשתות המזון שיהיו פתוחים גם במלחמה

משרד הכלכלה מפרסם את רשימת הסופרמרקטים שיהיו פתוחים גם בזמן מלחמה. "סניפים אלה ימשיכו לפעול ולתת שירות לציבור גם במצב מלחמה ופגיעה בעורף" | הרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/24 14:16 כו בתמוז התשפד

להדפיס ולשמור: אלו סניפי רשתות המזון שיהיו פתוחים גם במלחמה
סופרמרקט, אילוסטרציה, צילום: Michael Giladi,Flash90

משרד הכלכלה מפרסם היום (ה) את רשימת הסופרמרקטים שיהיו פתוחים גם בעת חירום במלחמה. "סניפים אלה ימשיכו לפעול ולתת שירות לציבור גם במצב מלחמה ופגיעה בעורף", נמסר בהודעת המשרד.

במשרד מעדכנים כי במהלך השבועות האחרונים, עובדי מינהל החירום, בשיתוף רשתות השיווק, מיפו מאות "סניפי ברזל" שנבחנו בצורה מקצועית על פי קריטריונים שונים, כגון: מיגון, גנרציה, מלאי, כוח אדם ועוד. סניפים אלה ימשיכו לפעול ולתת שירות לציבור גם במצב מלחמה ופגיעה בעורף, בהתאם למצב ולהנחיות פיקוד העורף. בנוסף נקבע עם נוהל מול הרשתות והרשויות המקומיות לענין תעדוף ואספקה מהירה בעת חירום.

לרשימת הסניפים המלאה והמתעדכנת לחצו כאן

המלצת פיקוד העורף היא להחזיק בכל בית מוצרים שיוכלו לתת מענה לשלושה ימי שהייה, בהם מזון, מים, תרופות, מוצרי טואלטיקה, סוללות נטענות לנייד, טרנזיסטור הפועל על סוללות ועוד. רשימת מוצרי המזון, עליה ממליץ משרד הכלכלה כוללת מוצרים יבשים שאינם מצריכים בישול כמו טחינה גולמית, אגוזים, קוסקוס, בורגול, שיבולת שועל, שימורים שונים, טונה, מנה חמה, ביסקוויטים, פריכיות, קרקרים, פירות יבשים, קטניות מבושלות, חמאת בוטנים, דבש, סוכר, חלבה, תה, קפה וכו'.

משרד הכלכלה הנחה את הרשתות להיערך למכירת כמות אשר תספיק לשלושה-שבעה ימים תוך הנחיה לרשתות השיווק להיערך עם מלאים מתאימים להצטיידות האוכלוסייה, המשרד מקיים בדיקות שוטפות ונמצא כי יש די מלאים ברשתות, במרכזים הלוגיסטיים ובייצור, ואין כל צורך באגירת מזון.