אפשר לנשום: גזירת המיסים על המלצרים נדחתה - זה המועד בו תיכנס לתוקף

בתום מפגש שנערך ברשות המיסים עם נציגי המסעדנים וגורמים מקצועיים נוספים גביית המע"מ על הטיפים נדחתה לשנת 2025. הגזירה החדשה עוררה סערה וזעם מצד המסעדנים: "מכת מוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/24 09:48 כג בתמוז התשפד

אפשר לנשום: גזירת המיסים על המלצרים נדחתה - זה המועד בו תיכנס לתוקף
מסעדה, צילום: Petr Kovalenkov,Shutterstock

רשות המיסים החליטה לדחות את גזירת המע"מ על המלצרים לתחילת ינואר בשנת 2025, וזאת לאחר הסערה שעוררה הודעתם על גביית המע"מ החדשה שתחול על טיפים למלצרים. ההחלטה התקבלה בתום מפגש שנערך ברשות המיסים עם נציגי המסעדנים וגורמים מקצועיים נוספים. ההחלטה צפויה לפגוע בשכר המלצרים ולהעלות את המחירים בענף המסעדות.

הגזירה החדשה של רשות המיסים על ענף המסעדות: "מכת מוות"

כזכור ברשות המיסים הודיעו בסוף השבוע על חיוב של מיסי מע"מ בשיעור של 17% על טיפים למלצרים ובהודעה שהוציאה רשות המיסים נכתב: "לעמדתנו, תשר המשולם לבית העסק*בגין השירות הניתן על ידי עובדיו, הנו תקבול המהווה חלק מהתמורה בגין השירות, וכפועל יוצא גם התשר חייב במס ערך מוסף. יובהר כי על העוסקים להתנהל על פי דין ולשלם מס ערך מוסף כחוק, והאמור לעיל יקבל ביטוי בפעולות אכיפה של הרשות בנושא".

חבר הכנסת לשעבר אביר קארה, תקף את ההחלטה: "אם התרגלתם לתת טיפ במסעדה 12% החל מהיום יחול על התשר מע"מ בשיעור 17%. לענף שמתקשה למצוא עובדים, בלי עובדים זרים, בלי עובדים פלסטינאים ועכשיו גם אולי בלי מלצרים זו בהחלט מכה מוות. את המחיר נשלם כולנו. ככה זה כשמי שמנהל את המסיבה לא מבין את האירוע".