טויוטה קורולה לא זמינה לרכישה בארץ - ויש לזה קשר למלחמה

מי שינסה לשים את ידו על דגם של טויוטה קורולה סדאן, מהדגמים הנפוצים ביותר בישראל, יזכה להודעה מהחברה כי "שלב זה אין לנו וודאות לגבי מועד אספקת הקורולה סדאן". הרכב הפופולרי לא לבד - זו הסיבה לכך שהמלאי בישראל אזל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 14:25 טז בתמוז התשפד

טויוטה קורולה לא זמינה לרכישה בארץ - ויש לזה קשר למלחמה
טויוטה קורולה, אין וודאות לזמן ההספקה, צילום: Honcharuk Andrii,Shutterstock

אחת ההשפעות הכי משמעותיות של המלחמה נוגעת לסחר עם ישראל ובמקרים רבים נרשמו עיכובים במשלוחים או אפילו ביטולים בעקבות החרם הטורקי והאיום החות'י בים. אחד הסקטורים שנפגע יותר מכל מכל הנוגע לתעבורה הימית הוא סקטור הרכבים החדשים שמגיעים בדרך זו.

"בשלב זה אין לנו וודאות לגבי מועד אספקת הקורולה סדאן"

אזרחים ישראלים שביקשו לאחרונה לרכוש רכבי טויוטה קורולה סדאן גילו כי הרכב אזל מהמלאי ואילו בטויוטה ישראל לא יכולים להתחייב על מועד הספקת הרכב הספציפי שהוא אחד מהפופולרים ביותר בישראל, כך פרסם תומר הדר ב"כלכליסט".

טויוטה קורולה היברידית. נפוצה במגזר הסרוג.

טויוטה קורולה היברידית, אותה דווקא יש. צילום: shutterstock

ואכן, חיפוש הרכב באתר הרשמי שי טויוטה ישראל יזכה את המחפש בהודעה הבאה: "לתשומת ליבך, כי בשלב זה אין לנו וודאות לגבי מועד אספקת הקורולה סדאן. יש לנו מגוון דגמים אחרים להציע לך". גם בקשת עזרה השירות הצ'אט באתר מפנה את הרוכש הפוטנציאלי להתרשמות בשאר הרכבים שמציעה החברה.

טויוטה לא לבד: הבעיה עם המפעלים הטורקיים

מפעל טויוטה המייצר את הרכבים שמגיעים לישראל נמצא בטורקיה וייתכן כי החרם הטורקי על סחר עם ישראל קשור גם במחסור בהספקת דגמי הטויוטה המבוקשים. טויוטה לא לבד בהקשר זה, וגם יונדאי מתקשה לספק מספר דגמים מרכביה המיוצרים בטורקיה.