רה"מ בישיבת ההסדר בעכו: נמשיך לבנות בירושלים

חרף המתיחות בין ארצות הברית לישראל בעקבות מינוף הבנייה בשטחים, אמר אמש ראש הממשלה, בביקור בישיבת ההסדר בעכו: "ירושלים היא בירת הנצח של מדינת ישראל ואנחנו נמשיך לבנות בה"

חדשות כיפה נטעאל בנדל 19/12/12 09:35 ו בטבת התשעג

רה"מ בישיבת ההסדר בעכו: נמשיך לבנות בירושלים
אלי בוכריס פוטו גולן, צילום: אלי בוכריס פוטו גולן

במסגרת ביקורו אמש (ג') של רה"מ בנימין נתניהו בעכו, הגיעו רה"מ והשר שלום לישיבת ההסדר בעיר, לטקס הצדעה לגרעיני התיישבות בגליל. "ירושלים היא בירת הנצח של מדינת ישראל ואנחנו נמשיך לבנות בה" הדברים נאמרו על רקע המתיחות שנוצרה עם ארצות הברית בעקבות ההכרזה על הבניה בE1 הסמוכה לירושלים.

"אנחנו יודעים כי החלום של 'השנה הבאה בירושלים הבנויה' הוא חלום שהפיח תקווה ונתן כוח לדורות של יהודים. זה נותן כוח לדור שלנו ולדורות הבאים. אני יודע שהרוח טמונה אצלכם ומפיחה כוח מתוככם החוצה. אני רוצה להודות לכם שוב על העבודה הגדולה שאתם עושים. אני מצפה לראות עוד בשנים הקרובות. יש פה רוח של ציונות מתחדשת. אתם חלוצים אמיתיים. אתם בונים את הארץ. ציונות שורשה בציון״ הוסיף נתניהו.

(צילום: אלי בוכריס, פוטו גולן)



"העם איתך" פנה הרב יוסי שטרן, ראש ישיבת ההסדר בעכו לנתניהו ואמר:"הדור הצעיר צמא לחזון והגשמה. אל תחת מן המלעיזים. העם לא עייף והוא דרוך לקראת המשך היצירה היהודית הציונית וערכיה". ביקורו של נתניהו נערך במסגרת מפגש הוקרה עם גרעיני ההתיישבות בצפון הארץ ולישיבת ההסדר בעכו.

באוגוסט 2010 סוכמה בין המשרד לפיתוח הנגב והגליל ביוזמת המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום יחד עם משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון והחטיבה להתיישבות, תוכנית רב שנתית להקמת וחיזוק גרעיני ההתיישבות, וביסוס ההתיישבות הכפרית. במסגרת התוכנית מושקעים קרוב ל 100- מיליון ₪ בארבע שנים, למען הקמת גרעיני התיישבות חדשים במגזר העירוני והמגזר הכפרי, עיבוי גרעיני ההתיישבות הקיימים וחיזוק ההתיישבות הכפרית. החלטת ממשלה בנושא התקבלה בפברואר 2011 .

ב 4 שנים האחרונות הוקמו 37 גרעינים בנגב ובגליל , מדובר על כ- 2000 תושבים חדשים. כמו כן, התוכנית החדשה להבאת גרעינים חדשים לנגב ולגליל ממנפת תהליך קיים בשטח של התיישבות גרעיני איכות ביישובים כפריים ועירוניים, והעלאת אחוז ההגירה החיובית לנגב ולגליל בשלוש השנים האחרונות.